[Volg] Van slachtpaard naar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Volg] Van slachtpaard naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:14

Dit is dus de helaas keiharde waarheid van de paardenwereld. Sommige mensen kunnen echt niet voor dieren zorgen. :(

Had ik ook met mijn paard, helaas nooit meer gezien, alleen op foto. Had haar verkocht aan iemand maar die had dat paard al snel doorverkocht en uiteindelijk is die bij een handelsstal terecht gekomen en zag ik haar op marktplaats staan. Brood en broodmager. Terwijl ze bij mij te dik weg ging. Dit was binnen 2 maanden dat ze bij mij weg was en weer op marktplaats stond. Nu zou ze ergens in Duitsland zijn, aan een handelaar verkocht voor een manege (oud paard met cornage die best prijzig was voor zo een paard? Geloof je het zelf) maar ik denk dat ze bij de slager terecht is gekomen, want ze heeft erg lang op marktplaats gestaan en ze wilden me eerst niet vertellen waar ze heen was, tot ze dus zeiden dat ze naar een handelaar uit duitsland zou zijn voor duitse maneges samen met wat andere paarden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:15

God, wat treurig..... intens treurig, die mensen zouden wel eens even flink op de vingers getikt mogen worden. Hulde voor jou. Ben erg benieuwd naar het vervolg.

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:29

Dat is toch dieptriest :( Fijn dat jij hem nu hebt , echt dikke pluim voor jou !

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:44

Jemig die voet ook... vreselijk. Hoe moeilijk is het nou om een beetje normaal voor een paard te zorgen. Eten en beweging en rustige omgeving. Op tijd de smid erbij. How hard can it be, denk je dan. Totdat je dit soort berichten ziet. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Mensen met paarden in plaats van paardenmensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:48

Wat sneu zeg, hij kijkt ook zo triest uit zn ogen. Hoe oud is hij?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:50

Pff wat zuur dat je hem zo vindt.. Triest is het. Maar ontzettend gaaf dat je hem weer terug hebt kunnen nemen! Ik ben benieuwd hoe het allemaal is gegaan met hem!!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:52

Wat sneu om je oude paard zo terug te zien :n gelukkig dat je hem nog terug hebt kunnen kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:53

Oh ja trouwens, de jeuk aan de staart kan ook heel goed komen door wormen.

divafloortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:54

Hoe kunnen mensen zo slecht zijn. Ik ga dit topic zeker volgen!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:09

Omdat achter dierenleed bijna altijd menselijk drama verborgen ligt.
Het is goed om niet te snel te oordelen over iemand, vooral als je het verhaal niet kent.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:14

Ik kan niet alle foto's zien. Maar hemel die voeten.

Edit, nu zie ik ze wel.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:18

Hobbyhorse schreef:
Omdat achter dierenleed bijna altijd menselijk drama verborgen ligt.

Is dat een excuus? :n

Tjeemig, arm dier. Kan witheet worden van zulke verhalen. Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:22

Nee, geen excuus en ik praat het ook niet goed....
Maar het is vaak zo dat het ook met de eigenaar niet goed gaat, wat ik al schreef, dierenleed is vaak verbonden met menselijk drama.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:41

De arme ziel! Ik hoop dat hij snel op mag knappen!
Ik volg jullie.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:51

Hobbyhorse schreef:
Nee, geen excuus en ik praat het ook niet goed....
Maar het is vaak zo dat het ook met de eigenaar niet goed gaat, wat ik al schreef, dierenleed is vaak verbonden met menselijk drama.

Maar als het niet goed met je gaat zorg je toch voor iemand die goed voor je paarden kan zorgen of verkoop je ze aan iemand die ze wel juiste zorg kan geven

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:22

Niet perse. Als het niet goed met je gaat, kan het zo zijn dat je geen goede -of helemaal geen- beslissingen meer neemt.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:33

Lijkt me echt verschrikkelijk om je paard zo aan te moeten treffen. Heel fijn dat je hem hebt terug kunnen kopen. Is hij ook weer op zijn oude plek belandt? Hoe oud is hij?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:47

Wat rien10 zegt is zeker waar, en dan spelen ook nog dingen als schaamte, trots, besluiteloosheid en verdringing mee waarschijnlijk.
Als ik zoiets lees over dat het met een dier niet goed ging hoop ik ook altijd dat de eigenaar hulp en een luisterend oor krijgt.

Ticaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:57

Ik zit nog 50/50 in de opmerkingen dat als het niet goed met je gaat, je geen of helemaal geen beslissingen meer neemt mbt welvaart van het beestje.
Voor mij zou het dier altijd voorgaan, ook voor trots, schaamte, ik ben depressief en voel me k*t.
Eerste wat je doet is het beestje eten geven in ieder geval, daarvoor is hij van je afhankelijk.
Als je het daarna geen aandacht geeft, zou ik dat kunnen begrijpen maar dan heeft het in ieder geval eten/drinken.
*als je echt depressief bent.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 07:15

Ik volg ook. Wat een klein hoopje dier was het, hopelijk gaat het snel beter :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:08

Hoe zo’n machtig paard toch in een hoopje ‘niks’ kan veranderen he.. heel erg heftig.
Wat fijn dat je hem nog een kans geeft en erg tof van de verzorgster dat ze jou gebeld heeft.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:10

Jeetje wat zag hij eruit, ben benieuwd hoe het verder gaat!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:33

Sjee wat een foto’s zeg. Wat moet dat pijn doen om je paard zo te zien. Gelukkig kun je hem er weer bovenop krijgen. Ik ga volgen!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:00

Jeetje wat schokkend zeg, afschuwelijk om je lieveling zo te zien afglijden en niks te kunnen doen. Gelukkig voor hem een happy end. Weet je ook wat er met de rest is gebeurd (de ene is meegegaan met de verzorgster, deze met jou), want het waren er meerdere toch? Geef hem een dikke knuffel, dit zou geen één paard mogen overkomen...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:47

Triest zeg, ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal en het tijdsbestek. Hoe oud hij nu is etc.