Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:29

Wat een lastige situatie ts en wat ontzettend knap dat jij zo je best doet voor je zusje en het paard. Een bijrijder zoeken lijkt me een mooie oplossing, maar die neemt natuurlijk niet alles op zich en je kan niet er vanuit gaan dat diegene er goed voor blijft zorgen waardoor je dus over een tijdje misschien met hetzelfde probleem zit. Misschien kan je bij paardenvrienden van je zus navraag doen of zij een goede stal weten? Als je vertrouwen hebt in de staleigenaar en instructie dan kun je hun vooral de verantwoordelijkheid over de verzorging geven en zelf een oogje in het zeil houden en dan een bijrijder zoeken. Maar in dat geval is het ook geen ramp als er dan even geen bijrijder is.
Eigenlijk gewoon een super lastig iets en een oplossing is natuurlijk niet zo simpel gevonden. Welke regio zit je? Dan kunnen we meedenken!

Nadia
Oppermuts

Re: Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:33

Dit topic past beter op [PP] Paardenpraat, ik ga het verplaatsen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:35

Wat een verschrikkelijke situatie. Enorm veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd!

Als er geld is voor de verzorging is het een optie om het dier op een stal te zetten waar hij volledig verzorgd wordt. Het liefst eentje waar hij buiten komt in groepsverband. Misschien is deze stal iets voor je:
[VSW] [volg] project aanleg hit actief

Hier staat het paard dag en nacht buiten met voldoende eten en vrienden. De eigenaresse (memberlist.php?mode=viewprofile&u=36782) lijkt een heel leuk mens. Misschien kan zij dan meedenken wie het dier kan verzorgen en voor jou een oogje in het zeil houden.

Als je zelf echt bang bent voor paarden zou ik de zorg uitbesteden en hoe lief ook, niet aan je dochter.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:38

Wat vervelend dat je je in deze toch al zo verdrietige situatie ook hier nog zorgen om moet maken. Aan de ene kant is het natuurlijk een geweldig compliment dat je zus haar dierbaarste bezit aan jou toevertrouwt, maar ondertussen zit je er maar 'mooi' mee. Ook al is ze stervende, ik vind niet dat ze van jou mag verwachten dat jij voor haar paard zult zorgen zoals zij dat zelf gedaan heeft. Als dat nog gaat kun je misschien aan haar vragen wat ze zelf belangrijk vindt voor het paard. Wat voor leven wil ze dat hij heeft? Als je dat weet maakt dat het hopelijk iets gemakkelijker voor jou om te handelen in lijn met haar wensen, zonder jij jezelf tekortdoet. Het hebben van een paard is hoe dan ook een grote verantwoordelijkheid, maar wel eentje die je op heel verschillende manieren kunt invullen. In de praktijk maakt het nogal wat verschil of je drie keer per dag zelf op stal moet zijn of dat je eigenlijk alleen de financiën regelt en zo nu en dan eens een kijkje neemt. Voor het paard is het één niet noodzakelijk beter dan het andere, zolang er maar goed voor gezorgd wordt. Als geld geen probleem is maakt dat het voor jou een stuk gemakkelijker. Verkijk je er alleen niet op om hoeveel geld het gaat. Als het om een dier gaat dat nog heel wat jaartjes mee kan heb je het op langere termijn zomaar over tienduizenden euro's. Met een leaseconstructie kun je de kosten wellicht beperken, maar zie maar eens de juiste persoon te vinden als je er zelf weinig kaas van gegeten hebt. Misschien kun je je zus vragen of ze iemand binnen de paardenwereld kent die ze vertrouwt om jou hierbij te helpen? Ik denk dat je naar aanleiding van dit topic ook wel privéberichten zult krijgen van mensen die je graag willen helpen, maar wil je toch waarschuwen om daar een beetje mee op te passen. Er zitten heel veel fijne mensen op dit forum die je met de beste bedoelingen zullen willen helpen, maar ik ben bang dat dit verhaal in potentie ook mensen kan aantrekken die een kans zien om er zelf beter van te worden. Neem geen overhaaste beslissingen. Ik benijd je niet, heel veel sterkte.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:46

Jemig, wat een moeilijke situatie, allereerst wens ik jullie allemaal heel veel sterkte! Ik weet nu weer waarom ik met een paardenvriendin afgesproken heb dat zij mijn paarden komt halen mocht er iets met mij gebeuren, dit is iets wat je er als familie in zo'n situatie eigenlijk helemaal niet bij kan hebben.

Ook ik vraag me af in welke regio het paard staat, wellicht kan ik helpen of ken ik iemand die kan helpen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:59

Wat erg voor jullie. Veel sterkte gewenst in de eerste plaats. Jouw zus is wel een echte paardenvriendin dat ze ook financieel voor haar paard wat geregeld heeft. Dan is dat in elk geval geen probleem. Zet hem dan op een volpensionstal waar ze ook voldoende buiten komen.En probeer een geschikte verzorgster te vinden.Voor zo'n geweldig paard staan ze vast in de rij!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:04

Allereerst heel veel sterkte met je zus. En wat betreft het paard, ik snap je zus maar dit is geen reeel eis naar jou toe. Natuurlijk zeg je ja want wat moet je dan. Ik zou in jouw situatie gewoon een mooie plek voor het paard zoeken, dan maar op pensioen en goed verzorgt worden, hij hoeft toch niet perse onder het zadel te lopen om aan de eisen van je zus tegemoet te komen.

Ilana1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 14:05

Ik ben net naar het ziekenhuis geweest, gaat steeds slechter. De hartslag wordt trager en zwakker. Ik hoop toch zo dat ik haar nog kan spreken. Laatste echte goede ogenblik was afgelopen vrijdag, toen heeft mijn moeder haar nog naar Pier gebracht. Ze had niet veel energie meer en die avond ging het steeds slechter. En kwam ze weer in het ziekenhuis terecht. Nu zal ze er niet meer levend uitkomen ben ik bang. In december reed ze nog gewoon dagelijks en ineens 11 januari werd ze onwel.. en de rest weten jullie. De K heeft keihard toegeslagen de tweede keer. Ze heeft de alles zwaarste behandeling gehad wat dus geen zin heeft gehad. Ik zit in Noord Holland omgeving rond Haarlem.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:10

Jeetje wat moeilijk... sterkte!

Ik zou het paard bij je in de buurt houden en kijken of je een bijrijder/leaser kunt vinden... Niet ter bruikleen of lease mee geven. Dan heb je er helemaal geen zicht meer op. Wellicht kun je je verhaal neerleggen bij wat pensionstallen in je buurt en zijn er mensen die je kunnen begeleiden en helpen? Dan hoef je het niet allemaal alleen te doen.

Veel succes!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:14

Wat verschrikkelijk voor jullie en je zus natuurlijk.

Ik zou ook kijken of iemand het paard wil verzorgen tegen een vergoeding.
Wel blijven staan waar het paard nu staat zodat de mensen die het paard al kennen het in de gaten kunnen houden.

Sterkte :(:)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:14

Ilana1234 schreef:
Ik ben net naar het ziekenhuis geweest, gaat steeds slechter. De hartslag wordt trager en zwakker. Ik hoop toch zo dat ik haar nog kan spreken. Laatste echte goede ogenblik was afgelopen vrijdag, toen heeft mijn moeder haar nog naar Pier gebracht. Ze had niet veel energie meer en die avond ging het steeds slechter. En kwam ze weer in het ziekenhuis terecht. Nu zal ze er niet meer levend uitkomen ben ik bang. In december reed ze nog gewoon dagelijks en ineens 11 januari werd ze onwel.. en de rest weten jullie. De K heeft keihard toegeslagen de tweede keer. Ze heeft de alles zwaarste behandeling gehad wat dus geen zin heeft gehad. Ik zit in Noord Holland omgeving rond Haarlem.

Ten eerste enorm veel sterkte voor jou en je familie :(:) . Ik zie dat je omgeving Haarlem woont, om de hoek bij mij, al help je ooit hulp nodig hoef je maar een gil te geven. Ook ken ik misschien nog wel wat mensen die je ook verder kunnen helpen in het opzicht van lease en ken ik ook wel een paar goede stallen mits je daar opzoek naar bent natuurlijk. Je kan mij in iedergeval altijd een PB sturen. :j

Pennywise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:36

Ilana1234, ik heb je via bokt een mailtje gestuurd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:43

Op de pensionstalling waar ik sta zou je hem zo neer kunnen zetten zonder er omkijken naar te hebben.Maar dat is ver uit jouw buurt,nl.in Brabant. Hier is het wel goedkoper dan in jouw omgeving,en meer mogelijkheid tot veel weidegang.Maar,in de eerste plaats wens ik jullie nu veel sterkte,en veel kracht voor je zus.

Ilana1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 15:20

Afstand voor verplaatsen zou niet eens zo erg zijn, als het paard maar eerlijk word behandeld. Mijn zus haar levenswens goed te doen zou voor mij al heel veel betekenen. Ik reageer straks verder.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:35

Wat wil jouw zus zelf? Wil ze dat haar paard verder wordt verzorgd en op de wei kan natuurlijk,Maar nooit meer bereden wordt? Zo gaat het nl. in veel Oosterse landen als een heerser sterft. Zijn paard loopt mee in de begrafenisstoet,met de rijlaarzen van zijn baas achterstevoren aan het zadel bevestigd. En het paard wordt verder verzorgd maar nooit meer bereden!In Nederland is men wel nuchterder.Maar aangezien je zus zo dol is op haar paard hoort alles zo te gaan zoals zij het wil.Hoe oud (of jong) is haar paard eigenlijk?Maar in de eerste plaats vind ik het heel erg dat je zus zo'n nare ziekte heeft.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:36

wel zou ik als tip geven als je het uit handen laat nemen om zo nu en dan langs te gaan, liefst onverwachts. en dat je een echte goede stalling uitzoekt.. Desnoods met een stalgenoot van je zus die er verstand van heeft.

nogmaals heel veel sterkte.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:40

Heel veel sterkte, ik zou haar niet meer lastig vallen met je twijfels.
Ze heeft het financieel top geregeld voor haar paard. Denk dat je het beste op zoek kunt naar een goed adres om Pier in pension te zetten en te kijken naar de mogelijkheden voor iemand om hem zijn nodige beweging te geven. Helaas zit ik te ver weg. Maar vind het schandalig dat de huidige stal hem geen/onvoldoende aandacht en beweging geeft.
Heeeeel veel sterkte ben er voor je zus, en stel haar op het gemak.
Mocht je advies willen na haar overlijden, wat het beste voor Pier is mag je altijd een pb sturen, maar kijk uit voor mensen die denken er geld in te zien, de verhalen daarover zijn pas echt erg, hou het zelf in de hand.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:51

Ilana1234 schreef:
Afstand voor verplaatsen zou niet eens zo erg zijn, als het paard maar eerlijk word behandeld. Mijn zus haar levenswens goed te doen zou voor mij al heel veel betekenen. Ik reageer straks verder.

Als dat zo is heb ik een stal vlak naast mijn huis waar letterlijk alles uit handen wordt genomen voor je, en de prijs is maar 180,- voor een ponybox en 220 voor een paardenbox. Ik sta er zelf ook met mijn paard en ze komen daagelijks buiten op weiland van 08:00-19:00. Stuur mij anders een PB'tje want ik woon niet ver van je af als ik moet afgaan op wat je zei van omgeving Haarlem.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:09

Ten eerste, onwijs veel sterkte met de hele situatie, onwijs moeilijk, vooral als het ineens zo hard achteruit gaat en dubbel zo moeilijk als ze je deze "taak" toevertrouwd maar je eigenlijk niet heel goed weet wat je er mee moet gaan doen nu.

Ik heb je een prive berichtje gestuurd :*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:09

paardje87 schreef:
Ilana1234 schreef:

Als dat zo is heb ik een stal vlak naast mijn huis waar letterlijk alles uit handen wordt genomen voor je, en de prijs is maar 180,- voor een ponybox en 220 voor een paardenbox. Ik sta er zelf ook met mijn paard en ze komen daagelijks buiten op weiland van 08:00-19:00. Stuur mij anders een PB'tje want ik woon niet ver van je af als ik moet afgaan op wat je zei van omgeving Haarlem.

Mooie aanbieding!

Verder kan ik je helaas niet helpen, er zijn al veel goede tips en adviezen gegeven. Maar ik wil nog wel even zeggen dat ik het erg heftig vind dat het zo snel gegaan is en jou en je famillie heel veel sterkte wensen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:16

paardje87 schreef:
Ilana1234 schreef:

Nou dat is niet duur! En lijkt heel ideaal.Op mijn stalling hoef je zelf ook helemaal niets te doen als je niet wilt,er staan ook zat paarden van mensen die vrijwel nooit komen.En de pensionhouder past er goed op.Maar met s'nachts op stal kost het mij met d-pony 260 euro p.m.Paard is ietsje duurder.24\7 buiten met schuilstal kan ook en dat is aanzienlijk goedkoper.Overigens vind ik wel dat de stalhouders op de plek waar Pier nu staat echt moreel verplicht zijn om hem voldoende beweging etc. te geven.Zodat jullie daar nu geen zorgen over hoeven te hebben!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:24

Wat een rotsituatie, veel sterkte! Hier zou het paard direct welkom zijn, maar ik zit in België, net iets te ver weg. Maar je gaat wel een goede oplossing voor het paard vinden, er zijn echt wel ruiters die wel alles kunnen en willen, maar de financiën niet aan kunnen, vindt zo'n ruiter en je zit goed.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:30

Wat een onwijs lastige situatie zeg...

Er is dus genoeg geld voor het onderhoud ik zou hem ergens stallen bij mensen die een maatje zoeken voor hun eigen paard en zo zijn hun geholpen en jullie geholpen
Uiteraard moet er een klik zijn anders werkt het niet

Duidelijke dingen op papier zetten wat wel en niet mag enz enz en jullie zijn en blijven eigenaar :)
Mocht je hulp nodig hebben stuur gerust een pbtje heb diverse contracten liggen om dit zo te doen daar ik dit voorheen zelf ook deed met mijn fokmerrie en nu ze thuis staan heb ik een paard van een ander op dezelfde manier hier staan alleen is die afgelopen week weg gegaan zoek dus weer een nieuw maatje voor mijn paard
Ik heb in bovenstaande situatie altijd enkel de onkosten betaalt en de mensen wat hun paard hier neer zetten heb ik dat ook mee gedaan wat uit komt op max 125€ per maand incl smid ontwormen enz
Is imo een fijne constructie en mensen die verzorgen het paard ook alsof het hun paard is althans waar mijn fokmerrie destijds stond (2 verschillende adressen) de 2 paarden wat hier stonden van andere mensen deden wij het ook zo :)) paarden kregen net zoveel aandacht lekkers enz dan onze paarden dekentje nodig geen probleem betaalde wij gewoon (in overleg uiteraard) omdat het paard deel was van ons gezin deden we het met liefde een paard had zelfs zijn vaste verzorgster die 2 waren zo dol op elkaar dat het voor ons genieten was om ze samen bezig te zien lekker knuffelen borstelen wandelen enz (rijden kon met dat paard niet meer door artrose)

Zoveel mensen zoveel wensen gok dat ik 3/4 verschillende voorbeelden heb liggen

Buiten dat ik plek heb voor een paard en deze met alle liefde zou mogen komen wil ik je ook best helpen met een contact opstellen mocht je bovenstaande gaan doen

Heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd!
Je zus mag trots op je zijn
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 30-01-18 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:32

Ik zal nog even de stal aanvullen van informatie voor je TS. Dan kun je voor jezelf kijken of het je wat lijkt en als je wilt mij een PB te sturen wanneer je hoofd er naar staat, ik snap dat alles misschien even iets te veel kan worden.

Het is een gemiddelde stal qua grote (21 paarden).
De paarden staan het hele jaar door op het weiland en er is altijd vol op gras beschikbaar. De 21+- paarden zijn opgedeeld in 5 grioepen. Ze staan dus in groepen van 4-5 paarden per groep. Mijn paard zelf staat in een groep met 3 andere paarden op een weiland van zeker 120X100 dus volop de ruimte.
Eigenlijk wordt alles je uit handen genomen, er wordt voor je gemest, gevoerd, binnen en buiten gezet etc.
De paarden stallen zijn ook ruim 3,5X3,5 als ik het goed zeg. We hebben ook 2 bakken maar ik las dat je geen rij-plannen hebt dus dat is misschien onnodige informatie. Maar voor het geld krijg je hier enorm veel. Ook zou ik zelf je met alle liefde zo af en toe willen helpen omdat ik op 3 minuten afstand woon, maar het is wat jezelf fijn vindt!
Ik zelf sta hier sinds oktober en heb niks te klagen, het is ook zeker niet dat ik reclame wil maken voor de stal maar ik hoop jou een beetje uit de brand te helpen met meedenken. En al lijkt jou deze stal niks weet ik misschien nog wat andere stallen in omgeving.

Als je meer wilt weten, laat het mij maar weten :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:32

Seltje schreef:
Wat een rotsituatie, veel sterkte! Hier zou het paard direct welkom zijn, maar ik zit in België, net iets te ver weg. Maar je gaat wel een goede oplossing voor het paard vinden, er zijn echt wel ruiters die wel alles kunnen en willen, maar de financiën niet aan kunnen, vindt zo'n ruiter en je zit goed.

Maar houd hem dan wel zelf in eigendom.Als het paard al op leeftijd is dan zou ik hem gewoon ergens op volpension zetten. Ik hoop dat je zus toch nog voldoende opknapt om iets gedetailleerder haar wensen m.b.t. Pier kenbaar te maken.