Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eva_12 schreef:Beste mensen,
Dit meisje (goede vriendin van mij) wilt haar pony niet verliezen.
Laten we allemaal beetje respectvol blijven en anders geen reactie plaatsen.
Ik zie een aantal keren voorbij komen wat als deze pony ziek word etc etc.
Als je goed leest zie je dat er staat dat ze een potje achter de hand houd voor ziekte kosten.
Er bestaan ook nog paardenverzekeringen.
eilleen333 schreef:Eva_12 schreef:Beste mensen,
Als je goed leest zie je dat er staat dat ze een potje achter de hand houd voor ziekte kosten.
Hoe groot is dat potje? En het idee van verzekeren is leuk, maar dat kost ook een boel en die dekken lang niet alles.
Het is niet om TS de grond in te boren, maar het is nog veel erger als je je paard moet verliezen omdat je de dierenarts niet kan betalen.

Pauline schreef:Tja die mening is nu wel duidelijk lijkt me maar ze wil graag deze pony bij zich houden.
Een stuk duurder maar wellicht mogelijk is lenen bij de bank. Maar: geld lenen kost geld.
Ze willen haar niet kwijt op afbetaling?
Eva_12 schreef:Amy schreef:Een paard kan altijd koliek krijgen...
En dan ben je niet met een paar honderd euro klaar.
Als je van een dier houd betekent dat soms ook dat je minder leuke beslissingen moet nemen als dat beter is voor het dier.
Helaas waar ze nu is is het ook niet de beste plek..
DeniseLizz schreef:Niet om vervelend te doen maar waarom niet de beste plek. Tot twee dagen geleden toch wel ? Kun je uitleggen waarom niet de beste plek ? Is er misschien ruzie geweest en wil eigenaar het daarom TS zo moeilijk maken ? Of heeft de eigenaar zelf geld nodig als het allemaal zo tegengewerkt wordt om de pony op afbetaling te kopen ?
Ik snap heel goed dat je niet gespaard hebt om nu de haf te kopen. Maar heb je nooit het idee gehad dat dat je graag wilde dat ze echt van jou was ?
Staan je ouders wel achter het feit dat jij de haf zou kopen ?
Eva_12 schreef:Klopt ook zeker en ben het met je eens ik heb zelf ook een pony en weet de kosten etc.
Verzekeren dekt idd niet alles maar als je een potje hebt staan en verzekerd zijn de kosten daarbuiten niet heel groot
Ligt idd aan wat het paard heeft ,maar als jij je paard goed verzorgt etc kom je al een heel eind

eilleen333 schreef:Eva_12 schreef:Klopt ook zeker en ben het met je eens ik heb zelf ook een pony en weet de kosten etc.
Verzekeren dekt idd niet alles maar als je een potje hebt staan en verzekerd zijn de kosten daarbuiten niet heel groot
Ligt idd aan wat het paard heeft ,maar als jij je paard goed verzorgt etc kom je al een heel eind
Haha! Die laatste zin. Als het zo simpel was, zou de opleiding diergeneeskunde niet bestaan
Zelfs met goede of optimale verzorging kan een paard ziek worden.
Maar ik blijf erbij dat TS zelf een manier moet vinden om het te betalen. Niet met crowdfunding...
Maar niemand verplichtte jou om te doneren. Dat is nog altijd iets waar je zelf voor kiest. beatje schreef:Laat je vooral niet afschrikken door de verhalen hier ,als je haar echt graag wilt.In geval van nood zijn er klinieken die gewoon op afbetaling je dier gewoon helpen,normaal gezien word je dan ook voorgelicht over de verwachte kosten.Ik ben er haast zeker van dat half bokt geen paar duizend euro opzij heeft liggen voor hun paard of pony.
Om haar aan te schaffen kun je idd de bank aanspreken of misschien lieve grootouders als je ouders het geld niet hebben. Jammer dat de eigenaren er nu ineens zo snel van af willen. Sucses in ieder geval met het geld bij elkaar te zien krijgen. Ik vind het wel veel geld voor de pony.
beatje schreef:Laat je vooral niet afschrikken door de verhalen hier ,als je haar echt graag wilt.In geval van nood zijn er klinieken die gewoon op afbetaling je dier gewoon helpen,normaal gezien word je dan ook voorgelicht over de verwachte kosten.Ik ben er haast zeker van dat half bokt geen paar duizend euro opzij heeft liggen voor hun paard of pony.
Om haar aan te schaffen kun je idd de bank aanspreken of misschien lieve grootouders als je ouders het geld niet hebben. Jammer dat de eigenaren er nu ineens zo snel van af willen. Sucses in ieder geval met het geld bij elkaar te zien krijgen. Ik vind het wel veel geld voor de pony.
elenaMM77 schreef:Eva_12 schreef:Beste mensen,
als een pony 'slechts' 1700 euro waard is kun je m niet voor 5000 verzekeren..
heeft hij dan een koliek operatie nodig voor 1250 en verblijf met een indicatie van 500 of meer..
dan zegt de verzekeraar doodleuk : paard is total loss. je krijgt dan de 'doodvergoeding'. en geen inspraak.. wil je toch gaan doktoren wordt t niet vergoed..
dus de vragen erover hebben niets te maken met respect.. als er een potje is voor een flinke dierenarts rekening.. dan is dat potje dus ook toereikend om een redelijk bod te doen op de pony.
overigens is er ook nog geen antwoord op het waarom de pony ineens weg moet..