Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:42

Maar als iemand jou vraagt wat je er voor wilt hebben, dan zeg je toch niet: Doe mij maar een leuke mand met producten? Dan geef je iemand een opdracht om moeite voor jou te gaan doen, dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling.

Verder hebben we denk ik allemaal onze eigen interpretatie van de openingspost, voor mij staat "paarden die om de hoek staan" niet gelijk aan dat de eigenaar en TS goede vrienden zijn, en een vriendendienst vind ik persoonlijk ook wel 1 of 2 dagen deze hoeveelheid werk vragen, niet voor anderhalve week.
Onder vrienden kan het wel, als je op jouw beurt ook een vergelijkbare dienst kan vragen. Maar daar lijkt hier geen sprake van, het wordt in ieder geval niet genoemd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:43

Ik zou zeggen "doe maar wat in een envelop" .

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:47

Ik zou eventueel kijken om wat in 'natura' te regelen. En dat bedoel ik dan niet dubbelzinnig haha, maar
jij helpt hun en zij helpen jou later met wat.
Ik ga bij mijn vriend thuis vaker de paarden voeren en water geven en in ruil mogen mijn paarden daar bij de kudde staan voor een klein prijsje. Kort omschreven maar zoiets bedoel ik, misschien kunnen zij jou ook wel ergens mee helpen met jouw paarden.

Ik snap jouw idee wel, zou het ook raar vinden er geld voor te krijgen als dat anders nooit het geval was. Je doet het waarschijnlijk gewoon graag en zij zijn blij dat je het doet. Ben benieuwd wat je als oplossing gaat vinden :)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:56

10 euro per dag lijkt mij ook redelijk. Anders inderdaad even uitrekenen hoeveel tijd je er mee kwijt ben en dan met een redelijk uurloon uitrekenen. Je kan zelf het beste bepalen wat een redelijk uurloon is, weet niet hoe oud je bent natuurlijk en het is zwart, dus 5 a 6 euro lijkt mij oké.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:58

Karina schreef:
Maar als iemand jou vraagt wat je er voor wilt hebben, dan zeg je toch niet: Doe mij maar een leuke mand met producten? Dan geef je iemand een opdracht om moeite voor jou te gaan doen, dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling.

Verder hebben we denk ik allemaal onze eigen interpretatie van de openingspost, voor mij staat "paarden die om de hoek staan" niet gelijk aan dat de eigenaar en TS goede vrienden zijn, en een vriendendienst vind ik persoonlijk ook wel 1 of 2 dagen deze hoeveelheid werk vragen, niet voor anderhalve week.
Onder vrienden kan het wel, als je op jouw beurt ook een vergelijkbare dienst kan vragen. Maar daar lijkt hier geen sprake van, het wordt in ieder geval niet genoemd.

Ts heeft verder verduidelijkt dat ze het al 11/12 jaar gratis doet. :) En gho, moeite doen. Iedereen moet wel eens naar de supermarkt. Uiteindelijk sta je er ook elke dag voor hun dieren. Maar daar verschillen meningen natuurlijk over :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:14

Wel als het slechts een vriendendienst is. Die mensen zouden dan 100 euro kwijt zijn aan ander halve week.

Amiigo schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vind 10 euro per dag sowieso best veel. Ik zou het even bespreken met hen en wel zelf eerlijk zijn over hoeveel je er zelf voor wilt hebben.
veel? Is +/- €5 per uur

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:16

Ja ik denk zeker dat die meningen verschillen, ik zou me daar veel ongemakkelijker over voelen om een vrij specifiek kado te vragen als iemand heeft gezegd dat hij mij een vergoeding wil geven. Daarmee bedoel je toch eerder een enveloppe.

Ik zit zelf meestal aan de andere kant overigens, er moet hier erg veel verzorgd als wij eens twee dagen weg willen, en als iemand dan niets wil weten van een geldelijke vergoeding dan doe ik wel degelijk die moeite om iets voor ze uit te zoeken, of ik geef ze iets waarvan ik weet dat ze het graag hebben en waar ze mij anders voor zouden betalen zoals lessen of voer wat ik verkoop. Maar wat je bereid bent te doen of te geven is nu niet het onderwerp, het ging er bij TS om, wat kan ik vragen?
En verder vanaf de dienst-vragende kant gezien: ik zeg dan ook altijd: Je krijgt wel wat van me, want anders durf ik je niet meer voor een volgende keer te vragen :o .

Anoniem

Re: Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:26

Hier al aan beide kanten gestaan. Dieren verzorgd en laten verzorgen. Heel vaak een bedrag afgesproken en uiteindelijk nooit wat gehad. 1 x ging ik een vergoeding krijgen, maar hij moest nog overleggen hoe veel met zijn vrouw. Een hele week ‘s ochtens 7 paarden eten, buiten, stallen mesten, ‘s avonds weer binnen en eten. Dus 2-3 uur per dag werk. Op het einde van de week kreeg ik €50. Nou, dan voel je jou pas poedersuiker. Was geen vriendendienst want was via via dat we in contact kwamen.

Als er nu iemand voor mijn paarden komt krijgen ze of €10 per uur, of het is de schoonvader, dan nemen we hem + schoonmoeder achteraf uit eten.

Waarom €10? Ik huur dan iemand in die het beroepsmatig doet :) Dat vind ik dan weer anders dan iemand die al 12 jaar over de vloer komt :)

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:39

ik doe al een aantal jaar op de paarden van de buren passen, ene keer 3 merries met veulens andere keer zijn het er meer of minder. ze vragen altijd hoe veel krijg je.... mijn standaard antwoord is altijd dat is aan jullie.
ene keer is het meer dan de andere keer maar zit meestal rond de 25 a 30 euro per dag.

laat het aan je buren over, zeg eventueel dat je het graag doet maar een eventuele vergoeding graag aan hun over laat.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:19

Ik zat ook aan 50 te denken..

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:13

Ik verzorg in de zomer vaak de paarden van mijn tante voor ongeveer 2 weken. Ze staan in een dorpje 3km bij mij vandaag. 's Ochtends voor 9 uur naar buiten en als het donker wordt weer terug naar binnen. Daarnaast natuurlijk stallen uitmesten, brokken en hooi geven etc. Ik mag wel altijd met een vriendin samen gaan buiten rijden als ik wil. Ik kreeg er volgens mij zo'n 150 euro voor. (alhoewel ik nooit om geld gevraagd heb). Je bent er al snel toch zeker 2 uur per dag mee bezig en het is wel iets waar je echt rekening mee moet houden vind ik. Daar mag je best wat voor vragen vind ik

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:18

Cowgirl schreef:
Ik zou zeggen "doe maar wat in een envelop" .

Dat zou ik ook doen. Aangeven dat je het zelf niet kunt inschatten en dat je het met alle liefde doet (neem ik aan). Vervolgens aangeven dat zij mogen bepalen wat ze het waard vinden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:23

Kijk eens wat de hond en pensioens vragen dan schrik je je ook wezenloos.

Ik zou dus ook 10 € per dag vragen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:33

Ik doe dat altijd gratis. Na afloop wordt er vaak wel wat gegeven, maar dat kan variëren van een klein bedrag tot een flesje wijn. Ik neem dat wel aan, maar als ze het vragen dan zeg ik standaard nee. Ik doe het graag voor iemand of ik doe het niet. Ik hoef daar niets voor terug en zeker geen uurloon.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:37

Ik lees veel €50,-, voor dat bedrag kwam ik mijn bed echt niet uit en ging ik er savonds ook niet heen. Vreselijk laag bedrag, ookal ‘ken’ je elkaar goed. Als ze iemand moeten inhuren zijn ze ook geld kwijt.

Persoonlijk zou ik zeggen, doe maar wat in een envelop en ik zie het wel. Of iets in die richting. Als ze een beetje redelijk rekenen is €100,- wel een mooi bedrag.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:41

10 euro per dag zou ik echt geen gek bedrag vinden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:42

Het is iets anders dan dat jij doet maar ik heb afgelopen zomer voor 4 of 5 weken, 4/5keer per week twee toppaarden mogen rijden voor een goede bekende die haar arm gebroken had. Ik heb toen gezegd dat ik niet per keer of uur betaalt wou worden maar dat een symbolisch bedrag aan het einde genoeg was. Ik was daar 2 - 3 uur per dag. Ik zag het als een win win situatie: ik had de eer om veel te leren op hele goede paarden en kreeg daarbij ook nog begeleiding, en de kennis deed ik plezier door het doortrainen van haar paarden.
Ik heb €150 euro gekregen als symbolisch gebaar.

Dat van jou is natuurlijk iets heel anders, maar alsnog zou als ik jou was ook gaan voor een symbolisch bedrag omdat je de mensen waarvoor je het gaat doen goed kent. Ze zullen je vast niet een banketstaaf bedrag geven. :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:44

Maar ze deed het eerst voor niets, raar als je dan 100 zou vragen in een keer.....

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:52

Ik pas al jaren op het huis en dieren van (de ouders van) een vriendin. Dit betreft 1 pony, 4 geiten en n Kat. Ik woon in hun huis welke erg leuk is (inclusief Jacuzzi :D ) waar ik mag doen alsof ik thuis Ben (kom daar al over de vloer sinds ik 4 was) en zij zorgen dat er voldoende te eten in huis is (+ laten geld achter voor als ik iets specifieks wil hebben wat niet in huis is).
Hiervoor word ik €20 per dag betaald. Tsja, doe ik vanaf mn 16e en toen kon ik t goed gebruiken en zei ik daar dus echt geen nee tegen. En dat is altijd so gebleven..
Ook vragen ze me iedere keer als ze thuis komen en mij betalen of ik zeker weet dat t genoeg is :+

Daarentegen ook een paar keer zo'n anderhalve week op de boerderij gepast waar ik paardreed. Woonde in hun huis, moest zelf voor mijn eten zorgen. Zorg en verantwoordelijk voor 40+ paarden (inclusief pension) 3 honden, een handvol katten en nog n hele zooi Klein vee (inclusief drachtige mini ezel die besloot te bevallen in die week)
Hier kreeg ik geloof ik €150 of €200 voor.

Vind t allebei prima. Doe het graag ("vriendendienst"), dus laat het over aan de mensen voor wie ik dit doe wat ze hier voor over hebben en wat zij kunnen missen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:55

Ik denk dat de wereld een fijnere plek zou zijn als mensen niet overal geld voor zouden vragen. En we weer eens iets voor elkaar doen gewoon om een ander te helpen.

Zodoende vraag ik er niks voor als ik op iemand anders zijn huis/dieren pas en bied ik ook niet aan om iemand te betalen die bij mij in huis komt voor mijn dieren. Wel zorg ik dat er voldoende boodschappen zijn en er wat lekkers in huis is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:58

Ts vraagt er ook niets voor. Die mensen willen dat.

Ik zou zeggen. Kijk maar wat je kwijt wilt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:04

Anoniem schreef:
Ik denk dat de wereld een fijnere plek zou zijn als mensen niet overal geld voor zouden vragen. En we weer eens iets voor elkaar doen gewoon om een ander te helpen.

Zodoende vraag ik er niks voor als ik op iemand anders zijn huis/dieren pas en bied ik ook niet aan om iemand te betalen die bij mij in huis komt voor mijn dieren. Wel zorg ik dat er voldoende boodschappen zijn en er wat lekkers in huis is.

Klopt, daarom gaan mijn haren overeind staan van de opmerkingen dat ze voor 50 hun bed niet uitkomen....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:06

Voor 2 shetjes van de buren zorgen (uitmesten voeren binnen/buiten zetten) rekenen wij 10 euro per dag

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:11

Ik dacht aan 75 euro. Dat is ongeveer 7.50 per dag en dat lijkt mij best een redelijk bedrag als je daar 2 keer per dag langs moet

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:16

Cinnepin schreef:
Anoniem schreef:

Klopt, daarom gaan mijn haren overeind staan van de opmerkingen dat ze voor 50 hun bed niet uitkomen....

Als iemand mij tegen een vergoeding van 100 euro vraagt om anderhalve week lang, twee keer per dag mijn bed uit te komen voor zijn paarden zou ik me daar ook te goed voor voelen.
Een redelijke vergoeding van mijn tijd, (rendabel zoals ts vraagt) is voor mij het veelvoudige van dat.

Wil niet zeggen dat ik niet gratis en voor niets anderhalve week iemands paarden wil verzorgen.