Droom wordt werkelijkeheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Droom wordt werkelijkeheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:25

Gefeliciteerd ,wat een leuk paard is dat.Ga je vast nog veel plezier van hebben.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:40

Wat een leukerd......alleen best al op leeftijd niet??
Een bewuste keuze? ( Qua leeftijd )
Heerlijk om gewoon lekker mee onderweg te zijn maar wat als je meer wilt?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:44

Ja ze is best wel op leeftijd hier heb ik zeker goed over nagedacht. Ik ben geen ruiter die een jong dier aankan. Dus zeker voor een eerste paard wilde ik altijd al eentje die wat ouder was. Zodat ik een goed begin heb en niet iets snel kan verpesten. En mezelf kennende hoef ik niet hoog de sport in. Ik wil voornamelijk genieten. En de wedstrijdjes die ik eventueel zal gaan rijden is dan ook voor de fun en om gericht te kunnen trainen op iets. En haar familie kennende ( op de manege staat veel familie van haar) kan ze voorlopig nog mee.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:58

Hè wat leuk jou hier op bokt tegen te komen!
Veel plezier met LaSas en kom maar eens bij mij en Kira langs

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 19:22

Hey leuk om jou hier te lezen :D ;)
Bedankt en ik kom graag een keer bij jullie langs!

A_Maikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:41

Gefeliciteerd! Wat een knappe dame <3

Pollewop113

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:24

Wat ontzettend spannend en leuk! :D Ik wil je alvast heel veel plezier en geluk toe wensen! Als ik mijn oude manegepaard had kunnen kopen had ik dat ook gedaan, maar helaas graast hij al op de eeuwige groene weides...
Ik heb nog het geluk dat ik nog een ontzettend leuk verzorgpaard heb <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:44

Fantastisch dat je haar kan kopen ! Gefeliciteerd !!

Vind je het niet moeilijk dat er nu nog anderen op "jouw" paard rijden?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 20:59

Pollewop113 schreef:
Wat ontzettend spannend en leuk! :D Ik wil je alvast heel veel plezier en geluk toe wensen! Als ik mijn oude manegepaard had kunnen kopen had ik dat ook gedaan, maar helaas graast hij al op de eeuwige groene weides...
Ik heb nog het geluk dat ik nog een ontzettend leuk verzorgpaard heb <3

Wat jammer dat je jouw favoriete manege paard niet hebt kunnen kopen. Gelukkig heb je nu wel een leuk verzorgpaard!

@ Lukasje: Ik was gisteren even op de manege, niet mijn normale dag, en een ander reed op haar. Dat vond ik toen helemaal niet moeilijk. Wel dat ik erg goed zag dat ze dat meisje enorm in de maling aan het nemen was!
Maar ik denk dat zodra ik tijdens mijn rijles niet op haar mag rijden maar een ander wel ik dat moeilijk zal vinden. Echter is dat tot 1 maart wel hetgeen wat kan gebeuren. En dat besef ik mezelf ook wel goed. Dus ik bereid me elke keer voor de les voor op die situatie. Dan kan het toch elke keer meevallen ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:04

Tucktuck schreef:
Ja ik krijg tuig erbij, net als haar dekens. Ik heb wel bij Arthur een nieuw pad en hoofdstel gekocht. Dan kan ik afwisselen tussen Shank en Snaffel.

Ben nu even aan het uitzoeken wat ik nog meer wil hebben. Iets van een EHBO setje lijkt me handig.
En zo wil ik nog even verder uitzoeken wat handig is.

EHBO set is zeker handig...
Ik heb hiervoor een poetskist met oa
- thermometer
- noodverband
- rol kleefverband
- calendula wondspray
- betadinescrub

De rest van invulling is aangevuld aan hand van klachten. Afgelopen winter leek hij bijv richting rotstraal te gaan.
Een reservehalster kan trouwens ook handig wezen :)

Leuk paard, heel veel plezier met haar!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:10

Wat ontzettend leuk dat je je maatje kunt kopen! Klinkt als een heel goede keuze en ontzettend veel plezier met haar gewenst +:)+ .

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 21:14

Juut schreef:
Tucktuck schreef:
Ja ik krijg tuig erbij, net als haar dekens. Ik heb wel bij Arthur een nieuw pad en hoofdstel gekocht. Dan kan ik afwisselen tussen Shank en Snaffel.

Ben nu even aan het uitzoeken wat ik nog meer wil hebben. Iets van een EHBO setje lijkt me handig.
En zo wil ik nog even verder uitzoeken wat handig is.

EHBO set is zeker handig...
Ik heb hiervoor een poetskist met oa
- thermometer
- noodverband
- rol kleefverband
- calendula wondspray
- betadinescrub

De rest van invulling is aangevuld aan hand van klachten. Afgelopen winter leek hij bijv richting rotstraal te gaan.
Een reservehalster kan trouwens ook handig wezen :)

Leuk paard, heel veel plezier met haar!

Bedankt Juut voor je lijstje! +:)+
Ga ik zeker even opschrijven. Dan kan ik dat mooi samenstellen als het moment daar is.

En bedankt iedereen voor de goede wensen. Ik kan echt niet wachten op met haar plezier te gaan beleven en samen te zien wat we allemaal kunnen doen.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:33

Oh wat leuk! Ik heb jaaaarenlang op ER gereden, Lasas is een topper :) Zo jammer dat Mariel ermee stopt, maar begrijpelijk. Veel plezier met haar :j

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 21:36

Even gespiekt in je profiel. Leuke foto's! En ja Lasas is echt een topper ben dan ook erg blij dat het straks mijn topper wordt ;)

Inderdaad jammer maar zeer begrijpelijk dat Mariel ermee stopt. Gelukkig gaan waar deuren sluiten anderen weer open.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:43

Wat ontzettend leuk zeg. Toen ik nog in Nederland woonde had ik mijn paarden een stal ernaast ook in Nieuwebrug staan.
Heel fijn dat ze een fijne toekomst krijgt bij je.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:46

Wat leuk dat je jouw lieveling kan kopen! Gelukkig is het voor je het weet 1 maart :D
Ik heb ook mijn lieveling gekocht van de manege en moest ook nog een maandje wachten omdat ze nodig was in de lessen. Nu woonde ik 200km bij haar uit de buurt dus zag ik haar niet maar ik vond het wel onwijs moeilijk om te wachten :D veel plezier samen!!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 21:55

Oef een maand wachten en zo ver weg wonen! Ik snap dat je het moeilijk vond om te wachten!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:21

Ahh wat leuk dat je je favorietje kan kopen! Leuk ook om verhalen van anderen zo te lezen. Ik heb ook mijn favoriet kunnen kopen van de manege en zij is nu 3 maanden in mijn bezit, tussen de 'deal' en de dag dat ze naar mij kwam zaten ook 4 maanden :+ (met 3500km afstand) dus ik kan me wel voorstellen hoe het voor je is. Kan je niet gewoon vragen of je elke les dat jij rijdt op haar mag? Lijkt mij in jouw situatie namelijk helemaal geen rare vraag. Hoe oud is ze?

Heel veel succes met wachten, maar voor je het weet is het maart en is ze écht van jou!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:29

Nissima schreef:
Ahh wat leuk dat je je favorietje kan kopen! Leuk ook om verhalen van anderen zo te lezen. Ik heb ook mijn favoriet kunnen kopen van de manege en zij is nu 3 maanden in mijn bezit, tussen de 'deal' en de dag dat ze naar mij kwam zaten ook 4 maanden :+ (met 3500km afstand) dus ik kan me wel voorstellen hoe het voor je is. Kan je niet gewoon vragen of je elke les dat jij rijdt op haar mag? Lijkt mij in jouw situatie namelijk helemaal geen rare vraag. Hoe oud is ze?

Heel veel succes met wachten, maar voor je het weet is het maart en is ze écht van jou!

Oeeh ben jij die bokker die is gaan emigreren en de manege paard heeft meegenomen? <3

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:33

Alvast gefeliciteerd! Wat ik je wel alvast aanraad is ook je kleine apotheek te hebben zoals;
Thermometer
Sudocreme
Vaseline
Tekentang
Schaar (gewoon en toiletteer schaar, deze heeft een kromming)
Hoefvijl
Groene leem
Eigen EHBO pakketje.
Zakmes

Etc. Veel van hierboven heb ik zelf al meerdere keren moeten gebruiken!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:54

emilyslaluna schreef:
Oeeh ben jij die bokker die is gaan emigreren en de manege paard heeft meegenomen? <3

Zeker :D het staat zelfs op de website van de manege dat paardlief geëmigreerd is.

Wat dat betreft heeft TS het makkelijker, alles blijft gewoon hetzelfde, alleen dan paard in eigen beheer!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:49

Wat een leuk duo zijn jullie!
En wat een mooi begin van 2018 zo met een droom die je verwezenlijkt, heel veel geluk met elkaar!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 21:40

Nissima schreef:

Wat leuk dat je ook jou favoriet hebt kunnen kopen! Maar jeetje wat heb je lang moeten wachten, en dan ook met zo'n enorme afstand!
Ze is uit van mei 1999 dus wordt dan dit jaar 19. Vanavond weer les gehad en toen grapte een aantal anderen dat ik nu maar elke les op een ander moest omdat ik nu nog de kans had. De instructrice zie: "Luister maar niet naar ze hoor!" Dus ik ga er vanuit dat ik nu gewoon elke keer op haar mag rijden.

Bralindy schreef:
Alvast gefeliciteerd! Wat ik je wel alvast aanraad is ook je kleine apotheek te hebben zoals;
Thermometer
Sudocreme
Vaseline
Tekentang
Schaar (gewoon en toiletteer schaar, deze heeft een kromming)
Hoefvijl
Groene leem
Eigen EHBO pakketje.
Zakmes

Etc. Veel van hierboven heb ik zelf al meerdere keren moeten gebruiken!

Bedankt Bralindy voor je tips! Dit ben ik zeker van plan om te gaan doen!

Vandaag een afspraak gemaakt om bij iemand te komen kijken als de hoefsmit langskomt. Ik wil graag meer kennis van de hoeven zodat ik weet als iets niet goed is gedaan of misschien eens tussendoor even iets kan bijschaven.
Dus daar ga ik me ondertussen ook maar in verdiepen. Iemand nog aanraders voor goede informatie bronnen?