Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ben 18, hoef gelukkig geen stallingskosten te betalen maar moest vanaf mijn 16e rijspullen zelf betalen en nu ik 18 ben in principe alles..... Dure hobby.
Denk er regelmatig over om te stoppen (omdat ik maar 1x per week kan rijden logistiek gezien) en het zoveel kost (ik moet alles zelf betalen straks ook mijn rijbewijs enz) maarja...ik ben zo gehecht aan mijn pony en de sport....
Maar wedstrijden en lessen stapelt het wel allemaal op.... Startpas, contributie enzovoort.

Ghostattack schreef:Ik had al een hele ruime buffer voordat ik een paard kocht, onder andere voor studie, huis, etc. Daarnaast studeer ik dus aan de universiteit, op dit moment bezig met afstuderen en hoop vanaf maart ongeveer een fulltime baan te hebben. Om alles te kunnen bekostigen heb ik twee bijbanen die ik vanuit huis kan doen, waardoor ik dus mijn eigen uren kan indelen. Dat is voor mij echt ideaal! Ik zit dus niet vast aan dagen/uren dat ik moet werken
Ik werk naast mijn voltijdstudie circa 20-30 uur per week om paarden te kunnen houden, het is soms aanpoten en keuzes maken, maar ik zou niet zonder ze willen.
.
wat niet wil zeggen dat ze mij af en toe eens iets toe stoppen of eens om te zoveel keer het voer betalen

BrittS schreef:Mijn ouders betaalde de aanschaf en helft stalling. Verder ook helft dierenartsrekeningen. Al snel had mijn moeder zoveel lol aan ons paard dat ze er vaker is dan ik, ze betaald de tandarts, bekapper, osteopaat, inmiddels 80% van de stalling, voer, supplementen.. Ik betaal de rijspullen (zadel, hoofdstel etc) de gewone dierenarts, een deel van de stalling en eventueel mijn lessen. Ik ben 24, maar we zorgen dus ook echt samen voor het paard.
Nu is ze er ook altijd heel graag bij, en eigenlijk weet ze ondertussen soms wel meer dan mij of de meeste mensen met paarden