1+1=3, wat is er gebeurd in 2017?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:51

Wat een bijzonder verhaal, heel veel geluk met je paardjes. Ze boffen met jou als eigenaresse!

Autumnn

Re: 1+1=3, wat is er gebeurd in 2017?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:18

Wat een mooi verhaal <3 heel veel geluk met zijn drieën!
Wat lijkt photo trouwens op mijn merrie zeg, alleen de witte achterbenen ontbreken Afbeelding

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:43

Wat een groot hart heb jij, veel geluk met deze 3!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:10

Ik weet even niet wat zeggen omdat ik het te ongelooflijk vind voor woorden! Petje af voor jou hoor _/-\o_ !

Hoe ben je Photo dan uiteindelijk op het spoor gekomen? Dat moet toch een ware nachtmerrie voor jou zijn geweest? Vond je hem niet tijdig, was hij gewoon geslacht geweest ?!

En dan die afgedankte manegepony een mooie oude dag bezorgen. Hoe mooi is dat! Je kan dat dan wel altijd gezegd hebben, maar jij doét het ook.

Ik wens je alle geluk met je 3 paarden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:57

Je hebt een bijzondere, mooie kudde. Veel geluk in 2018 gewenst samen.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 20:23

Jullie reacties zijn hartverwarmend. Heel erg bedankt voor jullie support. ❤

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 20:28

Zunzuncito schreef:
Dus....de staleigenaar had onenigheid met jou en besloot toen maar dat dat paard naar de slacht moest? Dat is pas psychologische oorlogsvoering in de hoogste graad.
Fijn dat je hem op het nippertje hebt terug gevonden. Die foto, hoe onscherp ook, maakt echt indruk op me, daar staat een paard wat je liefhebt in zijn laatste stal. Gelukkig vond je hem op tijd.
Succes met de kudde!

Ja inderdaad. Nu heeft hij gelukkig niets meer om me mee te chanteren. Geeft wel een deuk in je vertrouwen in de mensheid hoor.... Het eerste wat ik plaatste op Facebook toen Photo thuis was: Lesson from 2017: never get attached to something that isn't yours!

Ik kan nog steeds af en toe niet beseffen hoeveel geluk ik heb gehad dat ik hem net op tijd kon halen. Photo heeft een engeltje op zijn schouder!

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 20:29

UMayDream schreef:
Hey Ryanne, wat leuk om weer eens wat van je te horen! Leuk om te zien dat je nu je studie in Leeuwarden succesvol hebt afgerond, het lijkt nog maar zo kort geleden dat jij en Zarita bij Nicole op stal stonden in Hurdegaryp :P

Heel veel succes en plezier met je 3 toppers!

Hey! Haha nu is er behoorlijk wat veranderd sinds ik daar wegging! Rij jij daar nog??

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 20:30

tengeltje11 schreef:
leuk!

ik herkende onmiddellijk de uitgelicht-foto.
mijn geboortedorp! de koersen zijn/waren een jaarlijks feest,zelfs de school was/is dicht die namiddag.
leuk dat je deelnam daar!

Haha super toevallig! Stond hoog op mijn Bucket list hoor. Mega gezellig feest. Ik had startnummer 26, niet toevallig jouw wijk? :)

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 20:32

Lizzyy schreef:
Wat een mooi verhaal <3 heel veel geluk met zijn drieën!
Wat lijkt photo trouwens op mijn merrie zeg, alleen de witte achterbenen ontbreken [ [url=m/jjnClh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad! Denk dat jouw paard wel iets groter is? Mooi dier!

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 20:35

Lukasje schreef:
Ik weet even niet wat zeggen omdat ik het te ongelooflijk vind voor woorden! Petje af voor jou hoor _/-\o_ !

Hoe ben je Photo dan uiteindelijk op het spoor gekomen? Dat moet toch een ware nachtmerrie voor jou zijn geweest? Vond je hem niet tijdig, was hij gewoon geslacht geweest ?!

En dan die afgedankte manegepony een mooie oude dag bezorgen. Hoe mooi is dat! Je kan dat dan wel altijd gezegd hebben, maar jij doét het ook.

Nou, eigenlijk dacht ik dat hij al dood was. Via via ben ik terecht gekomen bij de directeur van het slachthuis, en die heeft vanaf 6u 's ochtends alle paspoorten laten controleren, om zeker te zijn dat hij er nog niet tussen zat. Heel bijzonder maar natuurlijk super van die mensen! Gelukkig had ik ooit een foto gemaakt van zijn paspoort met chipnummer. Toen hij werd aangeboden werd ik direct gebeld. Ik heb eerst een paar minuten keihard gejankt!

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:39

RyanneZarita schreef:
Lukasje schreef:

Nou, eigenlijk dacht ik dat hij al dood was. Via via ben ik terecht gekomen bij de directeur van het slachthuis, en die heeft vanaf 6u 's ochtends alle paspoorten laten controleren, om zeker te zijn dat hij er nog niet tussen zat. Heel bijzonder maar natuurlijk super van die mensen! Gelukkig had ik ooit een foto gemaakt van zijn paspoort met chipnummer. Toen hij werd aangeboden werd ik direct gebeld. Ik heb eerst een paar minuten keihard gejankt!

Wauw, geweldig van die man dat hij alle paspoorten doorging voor je én je ook belde toen hij werd aangeboden! Photo heeft een heel erg lief engeltje op zijn schouder zitten!

Heel veel goeds gewenst in 2018! :) /3

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:49

Wat een bijzonder verhaal! Photo heeft veel engeltjes op zijn schouders gehad. Veel mensen die hielpen. En de grootste engel in dit verhaal ben jij. Ook voor de oude manege pony <3

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:02

Ik wens jou alle goeds voor 2018 en alle jaren daarna! _/-\o_

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:27

Het leest als een heftig jaar. Knap dat je twee dieren een fijne oude dag kunt bieden. En die straatrace foto _/-\o_

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:46

Amai, ook wel lief dat die directeur zo meehielp! En nog andere mensen met jou ook. Echt super!!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:12

In mijn ogen ben je een heldin....Als ik het zo lees heb je aardig wat meegemaakt. Prachtig verhaal. Pachtig wat je bereikt hebt met Photo. Veel plezier nog voor de aankomende jaren! Ik wens je het allerbeste toe

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:51

Wat een prachtig verhaal en wat mooi dat je dat voor Photo hebt kunnen doen! Heel veel plezier met hem en je andere twee paarden!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:53

Ik had al gehoord dat Sanne bij jou is (van Chantal) Super! Maar wat een verschrikkelijk verhaal van Photo! gelukkig heb je hem op tijd kunnen redden. Ik hoop dat je een goede toekomst tegemoet gaat met je loopbaan als trainer/pikeur en veel plezier met je lieve paarden. Groetjes, Marijke (van Efita, het witte arabiertje, ik stond tot voor kort ook op manege Veldt)

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:09

wat fijn dat je photo hebt kunnen redden en ook je pony maatje van de manege.

Ik heb ook bij een draver trainer gewerkt en die heeft nakomelingen van Photo staan, heb altijd mooie verhalen van hem gehoord.

Geniet van je rijkdom in 2018 <3

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 18:14

moorcats schreef:
Ik had al gehoord dat Sanne bij jou is (van Chantal) Super! Maar wat een verschrikkelijk verhaal van Photo! gelukkig heb je hem op tijd kunnen redden. Ik hoop dat je een goede toekomst tegemoet gaat met je loopbaan als trainer/pikeur en veel plezier met je lieve paarden. Groetjes, Marijke (van Efita, het witte arabiertje, ik stond tot voor kort ook op manege Veldt)

Ha, wat leuk om je zo weer eens tegen te komen Marijke! Bedankt voor je berichtje! Waar sta je nu met Efita? en gaat alles goed met jullie? :wave:

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:38

Oh wow, dit is letterlijk wat je noemt '' op de valreep gered '' :wow:
Letterlijk een happy end <3 Ik moest er even een traantje bij wegpinken :+
Veel plezier met je kleine kudde !

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:09

Echt super ja, maar even uit nieuwsgierigheid: eigenaar van Photo bood hem aan voor de slacht.. Is de slager dan zomaar bevoegd iemand te bellen om hem over te nemen? Of was dat in overleg met de eigenaar? Ben super bilj voor je hoor! (Had op p.1 al gereageeerd)

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 21:46

SaraViavia schreef:
Echt super ja, maar even uit nieuwsgierigheid: eigenaar van Photo bood hem aan voor de slacht.. Is de slager dan zomaar bevoegd iemand te bellen om hem over te nemen? Of was dat in overleg met de eigenaar? Ben super bilj voor je hoor! (Had op p.1 al gereageeerd)

Hoihoi, geen probleem hoor vraag gerust! De eigenaar had hem direct doorverkocht. paardenhandelaren verkopen aan de hoogste bieder! Hij is 3x van handelaar gewisseld voor hij bij het slachthuis kwam. Ik heb toen simpelweg veel meer geboden... En hij was van mij :)! Voor die mensen is het gewoon business.

Overigens, de meeste slachthuizen houden voorafgaand aan de slachtdag (meestal 1 vaste dag in de week voor paarden) een paardenmarkt. Daar kunnen handelaren dus elkaars paarden weer van af kopen zodat ze ze doorkunnen verkopen als rijpaard / manege pony etc.

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:54

Wat een knappe paarden, en wat een mooi verhaal van photo..hij/zij verdiend nog een goede kans en ik weet zeker dat jij die hem kan bieden!.