hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:41

Veel mensen zetten hun paard in pension om niet elke dag naar hun paard ye moeten, maar met een gerust hart een dag kunnen overslaan. Paardlief krijgt de nodige verzorging en vrije beweging.

Ik ga dagelijks 2x naar mijn paard om te voeren en afhankelijk hoe ik afspreek met mijn stalgenoten binnen of buiten zetten. Hoelang varieert tussen 15min en een uur, rijden etc komt er nog bij. Maar ik sta op een privéstalling waar je alleen betaald voor de stal en gebruik van de accomodatie. Zou het ook niet anders willen. maar dat moet iedereen voor zich weten.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:52

ik probeer 4a5 keer in de week te gaan. soms meer soms minder
maar met school, werk en ook nog een bijrijdpaard is het soms een beetje lastig te combineren
ze word gelukkig gevoerd en binnen en buiten gezet
oh en dat varieert tot alleen en knuffel en mesten tot een wandeling van een paar uur

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:59

In principe 7 dagen per week, maar af en toe sla ik eens een dagje over. Als ik het bijvoorbeeld niet red qua tijd op een hele drukke dag. Afhankelijk van wat ik ga doen ben ik minimaal 1 uur bezig en op sommige dagen nog veel langer. In het weekend bijvoorbeeld hang ik lang rond op stal, want dan help ik ook waar nodig (stallen mesten, vegen etc). Gewoon omdat ik het leuk vind :D

Maar ik heb ook dagen dat ik weinig zin heb en alleen even ga longeren, dan ben ik met 1.5 uur weer thuis. Paard staat overigens op een privéstalling op 10 min afstand met de auto, het is volpension dus ik hoef eigenlijk niks te doen. Toch help ik altijd wel als ik er ben, uit fatsoen :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: hoe vaak gaan jullie naar je paard ( en hoe lang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:32

Momenteel 3x per week 30-45 min.
In de molen, mesten en dan naar buiten.
Ik heb een mega paarden dip dus meer zit er ff niet in.
Sta verder volpension dus ze komen niks tekort.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:37

Ik ga 3-4 keer in de week en mijn moeder de andere dagen. En soms gaat mijn moeder ook nog in de middag op "mijn" dagen om hem nog even extra los te zetten als hij er door slecht weer niet uit kon.
We proberen in ieder geval alle dagen te gaan. Als ie van de zomer in de wei staat, dan willen we sporadisch nog wel eens een dagje overslaan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:39

hier 7x per week en op zondag zelfs 2x
Paard wordt dagelijks door stal overdag een aantal uur buiten gezet van 11.30 tot 14.00 uur.
Na mijn werk kom ik zelf, zet nogmaals buiten en mest zelf.
Daarna rijden.
Op zondag zet ik hem zelf in de ochtend buiten en kom einde dag weer terug om te rijden.

Als ik een keertje niet kan wordt hij gemest en nog een keer extra buiten gezet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:41

Ik ga 3-4 dagen per week en verzorgers 2 dagen per week.
Meestal ben ik 2-3 uur op stal en in de weekenden soms langer.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:55

Ik ga elke dag naar mijn paard. Hij staat 24/7 buiten en ik mest dus ook dagelijks de wei uit. Ik ben meestel 2 uurtjes op stal, zeker nu de dagen korter worden.