Vijandige manegemeiden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:18

Oeh, zeer herkenbaar inderdaad. Heb het vaak genoeg gezien. De toon die de muziek maakt en de eigendunk van "het paardenmens"

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:20

Apple schreef:
En wat gebeurd er dan als de eerste de beste instructeur in de bak even wat stemverheffing op zet :))

Dan wordt de toekijkende leek bleek en wil niet dat zijn lieve vrouw aan dat verbale directieve geweld wordt blootgesteld. :j

Ik spreek uit ervaring. :')

wemkelover

Re: Vijandige manegemeiden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:25

Sorry is dat nieuws dan???? Ik zie heel veel vijandigheid in de paardenwereld. Er is altijd wel commetaar op je, of je nou bar slecht rijdt of harstikke goed. Er valt wel wat te verzinnen.
Maar ach je kan er tegen of niet denk ik dan. Mij intreseert het niet zoveel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:30

Sommige reacties hier zijn net zo grappig als die column. Die je toch gewoon met een klontje suiker, oh nee korreltje zout moet nemen....

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:36

Kuggur schreef:
Sommige reacties hier zijn net zo grappig als die column. Die je toch gewoon met een klontje suiker, oh nee korreltje zout moet nemen....

_O-
Over fanatieke ouders van paardenmeisjes zou ze nog een veel beter artikel kunnen schrijven

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:38

Bootsiebob schreef:
Kuggur schreef:

_O-
Over fanatieke ouders van paardenmeisjes zou ze nog een veel beter artikel kunnen schrijven

:))

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:38

wemkelover schreef:
Sorry is dat nieuws dan???? Ik zie heel veel vijandigheid in de paardenwereld. Er is altijd wel commetaar op je, of je nou bar slecht rijdt of harstikke goed. Er valt wel wat te verzinnen.
Maar ach je kan er tegen of niet denk ik dan. Mij intreseert het niet zoveel.

Maar dat is toch niet allen in de paardensport zo?
Voetballen kan ook iedereen hoor :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:39

Hahaha een vriendin van mij voetbald maar vragen tijdens een wedstrijd nog wat buitenspel ook alweer was

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:00

Ik heb vrij hard zitten lachen om deze column, eerlijk gezegd. Ik had ook niet helemaal zien aankomen dat toch zoveel mensen hier het zo serieus nemen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:03

Ik houd van Aaf <3 Ze schrijft fantastisch, ik deel haar humor en ik heb ook een hekel aan manegemeisjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:04

Ik moet er wel om lachen hoor. Kan me er ook wel in vinden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:02

Vond het een hilarisch stuk. Manegemeisjes zijn vaak ook echt verschrikkelijk. :')
Maar, niet achter Dribbeltje gaan staan, is an sich wel een goede tip }:0

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:06

Colums zijn over het algemeen vreselijk. Deze ook. Wat een onzin. Geloof er eigenlijk nog geen zak van, op welke manege laten ze nog suikerklontjes geven? Misschien een ervaring van haar van 40 jaar geleden of zo. Hup, in de shredder er mee!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:08

Bloodymary schreef:
Colums zijn over het algemeen vreselijk. Deze ook. Wat een onzin. Geloof er eigenlijk nog geen zak van, op welke manege laten ze nog suikerklontjes geven? Misschien een ervaring van haar van 40 jaar geleden of zo. Hup, in de shredder er mee!

Ik denk dat je het niet zo letterlijk moet nemen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:18

Bloodymary schreef:

Op mijn manege mocht je gewoon suikerklontjes geven hoor. En was geen 40 jaar geleden.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:28

Ik vind het wel een grappige kolum. :D
Kan me er ergens wel in vinden. Iemand van jullie ooit op een vreemde manege gereden? Nou, daar krijg je wel eens blikken van de vaste 'manegemeiden' waarvan je denkt: leef ik straks nog? :')
Natuurlijk is niet iedereen zo, maar ze zijn er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:29

Ik denk dat het idd nog erger is als je van dezelfde leeftijd bent :')

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:36

Vind het een leuke column en juist wel in het stereotype herkenbaar. Met een korreltje zout heel vermakelijk.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:39

Ik las m vanochtend tijdens het ontbijt, bijna mn kop thee om geflikkerd _O-
Geweldig stukje, helemaal Aaf, lekker de draak steken met manegemeisje.
en het is nog herkenbaar ook.
Als ik in mn 'gewone' kloffie op de plaatselijke manege kom om een vriendin te helpen die daar gestald staat word ik ook behandeld als een onnozelaar die nog nooit een paard van dichtbij gezien heeft :+
(en dan niet eens alleen de manege, bij sommige pensionstallen is het hetzelfde verhaal. Paardenmensen zijn nou eenmaal betweters, ook tegenover andere paardenmensen)

Mensen die dit stuk te serieus nemen moeten even tot 10 tellen.
Om eenzelfde stuk over wat voor sport dan ook kunnen de meesten wel lachen, maar niet als het over 'hun' sport gaat.
Stel je even aan zeg.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:41

Jacquel schreef:
Eh, dat gedoe over niet poten maar benen zeggen. Ook als ze in werkelijkheid geen beginner is, dan doet wel vreselijk haar best om wel zo over te komen.

Mijn knol heeft poten en een kop, je wil niet weten hoe ik af en toe aangekeken word door "paardenmeisjes"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:50

Een manegemeisje heeft mij ooit verteld dat ik paardenmishandelaar ben omdat ik zei dat ik later geen baan in de paarden wil... :=

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:59

ik vind hem wel grappig hoor, ook omdat ik toch echt zelf zo'n manegemeisje geweest ben (en oke, ik geef toe, nu ook nog wel :+ )
en ja, soms zijn er ook meisjes die wat vervelend zijn (zo ooit een hele discussie gehad met een fnrs proefje dat ik de staart van het paard 'moest' vlechten, want dat was verplicht. Nou vind ik zelf een mooie losse staart echt veel gaver, en het staat nergens (want ja, in mijn pennydagen heb ik, op hoop op een eigen pony, het hele reglement ooit uit mijn hoofd geleerd))

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:02

Ach, dat manegemeisje bedoelde het vast goed. Kon ze eindelijk eens een volwassene de baas zijn met haar kennis :=

Resistance schreef:
Een manegemeisje heeft mij ooit verteld dat ik paardenmishandelaar ben omdat ik zei dat ik later geen baan in de paarden wil... :=

_O-

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:02

Resistance schreef:

Haha geweldig :):):)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:32

ik kan er ook wel om lachen en ik kan me echt wel voorstellen hoe dat gegaan moet zijn :+ alleen de naam van de pony al: dribbeltje :')