Lastig, lastig..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annefleur200

Re: Lastig, lastig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 18:50

We wilden zowiezo al een afdak maken,maar omdat hij dat nu niet meer kan gaat dat ook lastig maar ik heb nog een lieve zwager die waarschijnlijk wel wil helpen :)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:01

Annefleur200 schreef:
Ja ze staan in de hoeksche waard :)
Het punt is dus dat ik zelf geen hooi kan halen. Dus ben afhankelijk van mijn vader in dat geval. Qua beweging kan ze ook niet geven wat nodig is op dit moment.

Dacht het al! Zijn echt leuke pony's! Helaas heb ik net er een nieuwe verzorgpony bij, anders had ik u graag willen helpen (met school word het anders echt te veel ;) )!

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:52

mag je geen oude container weg zetten... dan ben je er ook... en kan ook weer "eenvoudig" worden verzet. En vlgs mij kunnen daar heel veel pakken hooi in. Waar een wil is, is een weg...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 06:07

Idd,ik mis ook vooral jouw grote motivatie.

Zat mensen die het wel kunnen en doen,maar vaak kruipt zo goed als elk vrij moment erin.
Zeulen met water,over en weer rijden met hooi,afdak maken plastic balen zoeken,....

Het kan allemaal,maar het moet van jou komen.

Eerlijk,ik denk dat je behoorlijk verwend was door pony's te kunnen houden waarbij je papa heel wat klussen overnam.

Besef goed dat veel mensen geen zo'n papa hebben en er vaak voor alles alleen voor staan.
Toch lukt het,als je het echt wil!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:05

In ieders leven zijn er ook momenten dat je keuzes gaat maken. Of je hebt er veel voor over of je hebt er niet (meer) zoveel voor over.Dan is het misschien beter nu te verkopen, als dingen gaan doen waar je eigenlijk niet achter staat. Want het is natuurlijk niet alleen het doen, je moet het ook nog leuk vinden om er mee bezig te zijn en niet iedereen is zo'n doorzetter dat ze het worstelen in weer en wind met plezier doen. Maak nu je keuze voordat je van alles gaat ondernemen en toch eigenlijk in je hart niet meer met pony's verder wilt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:16

Zat ook aan foliebalen te denken, is veel makkelijker opslaan. Wel even net erover tegen de kraaien ;-)

En vind het ook erg makkelijk gezegd, zoek verzorgster want bij een weitje waar verder niets is (ga ik ff van uit) iemand die je pony's wil verzorgen en dan ook nog in de winter, nou kan je (uit eigen ervaring) vertellen, da's een dingetje }:0 is mij nooit gelukt althans.

Als vooral het hooi een probleem is idd foliebalen, idee kan ook nog zijn grasmix van hartog of zoiets, dat kun je ook door fourageur laten bezorgen (foliebaaltjes ook trouwens).

Verder als je en 's ochtends en 's avonds al heengaat, daar 1x per dag van maken, werken met slowfeeders, hou je ook meer energie over om in het weekend lekker eindje met ze te gaan wandelen.

En we hebben allemaal van die periodes, met gezin, werk, ouders wel of niet OK e.d., maar als het weer beter is, ook al duurt dat een poos, heb je er spijt van dat je ze wegdoet. Als ze te eten, drinken krijgen dan doe je het al hartstikke goed endie beweging dat komt dan later wel weer.

Heel veel sterkte!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:43

Als je met foliebalen aan het voeren bent kun je ze ook niet half in het folie laten staan want dan gaan ze kapot dan zul je ook alle plastic er af moeten halen en ze onder een kleed of afdak moeten hebben.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:08

Dat hangt ervan af hoor,in de winter haal ik nooit plastic af en blijft mooi een kleine week goed,in vriesweer zelfs langer.

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:30

Ik kan je eigenlijk geen advies geven. Maar ik zou het in hun paspoort zetten dat ze niet geslacht kunnen worden als je ze verkoopt. Ook al verkoop je aan een betrouwbare iemand die kan weer doorverkopen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:35

zoiets vind ik onzin.

zolang je je paarden niet onder de slachtprijs verkoopt,zal geen enkele gek je pony's opkopen om voor minder te laten slachten.

en als ze nu wel of niet geslacht mogen worden,daarmee ga je niet tegen dat ze doorverkocht worden.

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 13:10

Voorlopig blijven ze nog lekker bij mij :) ik wil een afdak gaan maken zodat we wat meer hooi kwijt kunnen en dus niet zo vaak meer hoeven te halen.