Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:21

Knap paard. We hebben je niet gezien in het bos. We waren vroeg met het tweespan in het bos om 9,30u was het al druk. Het was dan ook zo'n lekker weer

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:43

Wat een ontzettend fijne combinatie zijn jullie, heel veel geluk en plezier samen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:47

Wat een gaaf paard, wat zit er verder achter qua afstamming?

Fijn dat je nu weer een paard hebt gevonden die je vertrouwen geeft en waar je lekker mee kunt rijden. Een goed/ fijn karakter is goud waard, maar deze heeft ook nog de looks en zo te zien de beweging.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:53

Wauw wat een leuk dier zeg. Wat fijn dat je hier je vertrouwen weer mee terug hebt gevonden. En wat een lekker dier zeg, fijn achterbeen, heel sympathiek ogend paard. Heel veel plezier samen.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:03

Ruig dier! Fijn dat ze je zoveel vertrouwen geeft! Heel veel plezier samen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 08:12

tyleysmiley schreef:
Wauw..ooh wauw...wat een gave merrie zeg...hoe groot is je nieuwe dame?
Wist niet dat je Femme verkocht had en dat het blijkbaar zo allemaal is gegaan...even graven in mijn geheugen:was dat niet dat bloedmooie zwartje waar jij toen die voor/na-foto's van liet zien en half bokt neerviel van verbazing?
Heel veel geluk met je mooie rooie <3

Ja klopt, dat is Femme. Helaas ben ik er een paar keer van af gevallen (kan gebeuren met een jong paard) maar ging ik i.p.v. er meer aan rijden er alleen maar minder aan rijden. Waardoor Femme spanning opbouwde en ik daardoor ook en Femme daardoor nog meer :') En dan wordt het een soort vicieuze cirkel. Het was echt de wisselwerking met mij als ruiter, als er iemand op ging zonder angst die er gewoon aan reed was er niks aan de hand. Maar ik lag er op een gegeven moment meer naast dan dat ik er op zat en was zo bang geworden dat ik er eigenlijk niet meer op wilde. Toen het besluit genomen dat het voor ons beide eerlijker was om niet verder te gaan.

Bedankt voor alle leuke reacties! En wat leuk dat sommigen haar kennen :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:14

Wat een gaaf dier!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:19

Leuk beest zeg!! Het plezier spat er af, geeft mij hoop dat het weer opgelost kan worden :)

Ik zit nu namelijk in hetzelfde schuitje helaas, geen plezier meer in het rijden na een paar keer vliegles te hebben gehad. Als een paard nu de oren wat naar achter doet en wat sneller gaat lopen schiet ik in de ohhhh nee modus en weet ik niet meer wat ik moet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:19

Wat een plaatje zeg :+: prachtig!

Wat jammer dat het zo is gelopen met Femme Fatale :(:) ken de angst maar al te goed en die is best moeilijk te overkomen. Fijn dat deze merrie je een fijn en veilig gevoel geeft en je weer plezier krijgt in het rijden :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:23

Goed dat je hebt onderkend dat het met je vorige paard niet ging lukken als combinatie, ook al betekende dat wel dat je het paard moest verkopen. Fijn dat dit stabiele dier ervoor in de plaats is gekomen, zo heb je al heel snel je plezier in het rijden weer teruggevonden aan de foto's te zien. Geniet ervan!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:25

Wat een gaaf paard zeg! En mooie combinatie zijn jullie <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:34

Wat een gigantisch leuk paard! Plezier en vertrouwen is zooooo belangrijk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 08:40

MarjanB schreef:
Leuk beest zeg!! Het plezier spat er af, geeft mij hoop dat het weer opgelost kan worden :)

Ik zit nu namelijk in hetzelfde schuitje helaas, geen plezier meer in het rijden na een paar keer vliegles te hebben gehad. Als een paard nu de oren wat naar achter doet en wat sneller gaat lopen schiet ik in de ohhhh nee modus en weet ik niet meer wat ik moet.

Nou zo was (en ben ik nog steeds een beetje) ook! Zodra ze al iets de verbinding verbrak en de rug wat wegdrukte greep ik al naar de bokriem en zat ik in standje rodeo :+ Ook op Eppie heb ik soms een eigen schrikmomentje, dat moet echt even slijten :j

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:41

Wat fijn dat je een nieuwe topper hebt gevonden na je mega knappe merrie!
Ook deze is echt super knap. Veel geluk samen :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:43

Focussed schreef:
MarjanB schreef:

Nou zo was (en ben ik nog steeds een beetje) ook! Zodra ze al iets de verbinding verbrak en de rug wat wegdrukte greep ik al naar de bokriem en zat ik in standje rodeo :+ Ook op Eppie heb ik soms een eigen schrikmomentje, dat moet echt even slijten :j

Ja denk ook dat het even tijd nodig heeft, maar denk dat je al heel trots kan zijn dat je de vierde keer al zo op pad gaat :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:52

Echt een super gaaf paard!

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:12

Wat een prachtige combinatie zijn jullie, petje af dat je dit er na de 4e keer er al uit krijgt!
Heel veel succes en plezier samen. :j

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:28

Wat een gaaf paard en wat zit je er netjes op!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:42

Focussed schreef:

Dat is begrijpelijk hoor. Vroeger was ik nergens bang voor maar ik ben er toen een aantal jaren uitgeweest en als je dan weer begint met rijden dan wil je lichaam niet meer. Geen spierkracht meer, geen coordinatie, geen conditie. Je voelt je dan echt een beginner. Daar word je heel onzeker van, zeker als je een 3 jarige flipding hebt. Dus daar kreeg ik ook wel wat angst door. Omdat je gewoon voelde dat je niet meer handig was als eerst.
Maar goed, dat zal vast slijten bij deze. Ze ziet er ontzettend lief uit.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:54

Het is niet alleen een heeeeel braaf paard maar ook nog eens een mooi paard met hele fijne bewegingen. Ik wist niet dat dit soort paarden te koop waren! Een paard waar alles aan klopt.

Heel veel succes en vooral plezier. Maar dat gaat goedkomen zo te zien.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:56

Gaaf paard zeg, zo eentje zie je niet vaak <3

Erg jammer van Femme Fatale, dat vond ik zo'n vreselijk mooi paard en mooie combinatie met jou. Maar heel begrijpelijk dat je deze keuze gemaakt hebt. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:18

Ontzettend zonder dat het zo met FF gelopen is. Ik vond het zo'n ruig beest en jullie waren een prachtige combinatie. Ik vind jou altijd een hele fijne ruiter. Maar als het niet werkt, dan houdt het gewoon op.

Dit is ook weer een enorm lekker dier. Ik hoop dat je nog veel foto's plaatst de komende maanden. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:25

:o ik zag de foto's al op fb voorbij komen. <3 <3

heel veel geluk met deze topper. _/-\o_ _/-\o_

zonde dat je FF weg hebt moeten doen, door je eigen angst. :o :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:29

Wat een prachtig paard en jullie combinatie <3

Heel positief om te lezen dat je langzaam je vertrouwen weer terug begint te krijgen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:48

Wat een gaf paard en wat een gangen! :wow: Super fijn dat je weer plezier hebt in rijden.

Heb zelf ooit een wedstrijd gereden daar in de zomer. Een van de warmste dagen van dat jaar. Ik moest ik ook wel even slikken toen ik al die kinderen zag :') .

Ik woon ook in de buurt. Is die bak buiten de wedstrijden toegankelijk voor iedereen?