waarom hebben jullie een eigen paard/pony gekocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: waarom hebben jullie een eigen paard/pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:52

1e keer: ik had mijn pennydroom: een eigen paard! Omdat ik nog studeerde kocht ik een jonge pony om op te leiden. Heb haar helaas verkocht nadat ze een half jaar zadel mak was

2e keer: ik reed mijn verkochte pony bij omdat de nieuwe eigenaar weinig tijd had. Pony staakte en was niks mee te bezeilen dus ze verkochten haar en ik had eerste keus. Terug gekocht dus!! En nu rijden we heerlijk de bak rond met laatst een oefendressuur met winst!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:50

Zo grappig dat niemand zegt 'omdat ik in een vlaag van verstandsverbijstering was' }>

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:56

swartbeessie schreef:
Zo grappig dat niemand zegt 'omdat ik in een vlaag van verstandsverbijstering was' }>

Sssst _O-

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:02

Ik heb altijd een verzorgpaard gehad.
Helaas besloten de eigenaars dat ze geen verzorgers meer wouden en ben ik daar weg gegaan.
In mijn omgeving is een verzorgpaard vinden niet al te makkelijk, dan zit je al eerder vast aan manege lessen.
Mijn moeder heeft toen aangegeven dat ik altijd goed gespaard heb en dat ik best wel kon kijken naar een eigen paard (was toen bijna 19). En dat heb ik gedaan. Inmiddels al weer ruim 6 jaar verder, nog steeds heel blij mee. Het geeft toch een stukje vrijheid.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:11

Mijn eerste eigen paard heb ik gekocht toen ik ging verhuizen.
Kende hem al van veulen af aan en reed hem ook, heb hem zelf opgeleid van groen tot z dressuur.

Nu heb ik 2 jonge pony's lopen, die heb ik vorig jaar gekocht omdat ik het toch wel heel erg miste. :)

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:14

Toen ik 8 was nam mijn moeder een haflinger merrie met mijn halfzus. Na 2 jaar was mijn zus er klaar mee en werd ze van mij. Ik heb toen 4 jaar intensief met haar getraind en daarnaast nog 2 paarden bij gereden. Toen ik 14 werd hebben we die merrie verkocht aan familie van ons en ben ik op zoek gegaan naar een pony waar ik verder mee de sport in kon. Ik kwam bij een haflinger ruin terecht die 14 jaar was en L2 dressuur liep en goed kon springen, ook kon je met hem bitloos naar buiten. Helaas heb ik hem afgelopen december weer verkocht i.v.m. dat onze klik eigenlijk weg was. Ik vroeg steeds meer en hij had daar gewoon echt geen zin meer in. Dus omdat ik vond dat mijn paard beter verdiende en echt een recreatie paardje wilde zijn hebben we hem verkocht aan bekende van ons.

Daarna ben ik op zoek gegaan naar een paard die echt bij hetgeen paste dat ik wilde. Ik kwam er namelijk steeds meer achter dat ik dressuur toch wel erg saai vond en mijn voldoening haalde uit het springen. Het werd dus een zoektocht naar een spring ruin, rond de 8 a 9 jaar, al ervaring in parcour, braaf op bosrit en etc. Nou ik ben uitgekomen bij een 4 jarige merrie die nog maar net een zadel kende _O- Nu zijn we weer bijna een jaar verder en zijn we sinds mei pas echt fanatiek aan het trainen. Ik was er namelijk in januari afgevallen met als gevolg een hersenkneuzing...

Maar ja de echte reden is dus gewoon omdat ik echt de wedstrijd sport in wil *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:16

swartbeessie schreef:

ja ik voel die vlaag ook weer aankomen voor volgend jaar }>

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:23

Eerste paardje omdat mijn moeder het zat was dat we altijd teleurgesteld werden ivm verzorgponies. Daarna ambitie in de sport die groter werd met de dag :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:29

Mijn eerste paard was een uiting van mijn kleine meisjes droom, in combinatie met dat ik besloten had niet meer de paarden van een ander te willen rijden omdat je dan 0,0 zeggenschap hebt.

Mijn tweede paard is een aankoop geweest omdat ik m'n eerste paard zo verschrikkelijk miste.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:40

Vanaf mijn 12de of manegepaarden of verzorgpaarden gereden. Toen kreeg ik een verzorgpaard wat ik steeds meer kon rijden en op een gegeven moment deden de eigenaren er niks meer mee. Toen wilde mijn moeder dit paard kopen maar wilden de eigenaren er ineens geen afstand van doen. Ik ben toen 11 maanden gestopt met rijden van dit paard en toen heb ik van mijn moeder een eigen paard gekregen toen ik 24 werd. Al die jaren werd ik door anderen voor het karretje gespannen maar nu heb ik dus mijn eigen. Begin volgende maand pak ik haar weer op want 3 maand na aankoop bleek ik zwanger haha. Lange vakantie voor haar dus!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:19

Hier een eigen paard gekocht omdat ik het zat was om steeds alles te moeten vragen aan eigenaren van de verzorgpaarden die ik had. En dat hun vaker hele andere prioriteiten hadden.

Voor mij is goed passend tuig en een gezond paard belangrijker dan het echte rijden, dus als ik het idee had dat iets niet paste of de osteopaat/tandarts/hoefsmid moest komen moest ik steeds de eigenaar overhalen dat het nodig was. Gezien ik eigenlijk altijd de enige was die actief met het paard bezig was, en het aanvoelde/zag.
Dan is het frusterend als de eigenaar het niet nodig vind.

Nu bij mijn eigen laat ik gewoon een tandarts/osteopaat/hoefsmid komen als het nodig is en ik weet dat ik goed passend tuig echt heb. Dan kan ik ook ontspannend rijden zonder stress :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:31

Ten eerste was dit al mijn droom sinds ik 9 jaar oud ben. Een eigen paard.
Na mijn manegecarriere ben ik gaan rijden met verzorgpaarden. Heel veel geleerd, maar had weinig met de eigenaar die elk weekend samen wilde rijden. na 4 jaar kon ik zijn rijstijl (lees: paard oneerlijk slaan/schoppen/rijden met gebroken boom etc) niet meer aan omdat ik me wel verdiept had in goede zorg en rijkunsten rondom het paard.
iK heb dit eerlijk bekend en alles werd op non actief gesteld. Dag later kreeg ik bericht dat ik mijn spullen kon komen ophalen. Dat deed pijn.
Tijdje geen paarden om me heen gehad, ging het toch wel erg missen.
Weer verzorgpaarden gezocht. Dit keer kreeg ik de volledige zorg over twee prachtige friezen waarvan ik er 1 mocht inrijden. Eigenaar was eigenlijk niet betrokken, paarden stonden bij haar aan huis, maar was meer om te kunnen zeggen dat ze paarden had. groot stuk land, maar mw was zwanger dus had haar aandacht ergens anders liggen.
Was elke dag op stal.
Later moest ik per direct weg aangezien er een probleem was met de verzekering en de eigenaar niet voor mijn hobby wilde opdraaien als ik blijvend invalide zou raken. iNmiddels zijn die paarden verkocht en ik weet er niks van. Dit brak mijn hart.

NOg even gekeken naar ander verzorgpaard, maar heb nee gezegd.
Uiteindelijk ben ik zelf mijn eigen dier gaan kopen en beste keuze ooit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:34

Het was mijn verzorgpaard wat ik heel dol op was, zelf beleerd etc. En als ik haar niet kocht zou iemand anders dat doen :P

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:00

Ik droomde altijd van een eigen paard. Ik woon samen met mijn vriend en ik heb een vaste baan. Ik vond het dus tijd dat ik mijn droom liet uitkomen! Ik was gaan kijken bij allerlei paardjes, maar ik kwam de juiste nooit tegen.

De manege waar ik vroeger op zat zocht nog een plekje voor hun oude pony (overigens de lieveling van mijn zusje). Omdat ik hem zó leuk vond heb ik hem uiteindelijk gekocht een noooit spijt van gehad! Ik heb nu ook een KWPN merrie waar ik ook op rij. Ze zijn echt maatjes en ik ben zo blij met ze.

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:08

Ik had een verzorgpony die ik echt als eigen pony kon beschouwen en het was een geweldig dier.

Toch wilde ik graag een eigen paard. Ik vind het een prettig idee om gewoon echt zelf te kunnen beslissen over de verzorging, stalling, voeding, training, uitrusting en omgang zonder afhankelijk te zijn van het eindoordeel van de eigenaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:14

Ik was 10 dat ik mijn pony kreeg, 18 toen ik mijn 1e eigen paard zelf kocht. Ik vind maneges armoedig.