Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindam75 schreef:bedankt voor jullie reactie. het probleem ligt bij mij vnl. Ik weet dat het dier niet van veel dingen bang is. De andere verzorgster doet buiten alles met hem en dan gaat het ook bijna altijd goed. wapperende zeilen en groot verkeerd is dan geen probleem. soms knort of snuift hij ff maar aangezien zij gewoon veel zekerder is loopt hij er zonder gedrentel voorbij. Haar leiderschap is dus veel sterkte dan de mijne en dat komt omdat er bij mij gewoon een spanning zit die ik heb opgelopen door de andere 2 paarden. Het is heel simpel om dan te zeggen..deze is niet zoals de andere 2, kijk naar de andere verzorgster. want ik weet dat hij het gewoon kan maar doordat ik die spanning heb kan ik geen goeie leider zijn en is hij ook niet relaxed. hij heeft gewoon niks aan me op dat moment.
ik heb besloten eerst voorlopig wat meer te gaan wandelen en dan kleine stukjes erop... en niet alleen maar afstappen als ik iets eng vind oid maar ook gewoon 5 minuten stappen en dan 10 minuten wandelen oid zodat ik op die manier onze band kan versterken. Ik zorg nog maar een half jaar voor dit dier waarvan de eerste maanden 1 a 2 x per week pas nu ben ik er 4 a 5 x dus ik wil ws ook teveel en verwacht teveel van mezelf.... De andere verzorgster kan het ook dus ik ook. maar goed zij zorgt al 1.5 jaar voor hem Ik heb nu wel door dat ik nog jaren heb.. het dier is pas 6 zes jaar dus ik heb nog zeeën van tijd om lange ontspannen buitenritten te maken. Eerst maar eens meer gaan werken aan onze band en mijn leiderschap.
lekker rustig aan doen en vooral jezelf ook tijd geven!
, gaat staan.