Seltje schreef:Iedereen hier op bokt reageert dus: nee niet lenen voor een paard/lenen voor luxe.
Toch zie ik het in mijn omgeving best veel...
Ikzelf zoek zo bijvoorbeeld een paard in de duurdere prijsklasse (ongeveer 25000), maar dan reageer ik op een vacature met 'duurdere prijsklasse' (dat blijkt dan 35000) te zijn, bespreek ik dat met mensen rondom mij, en dan zeggen die: dan leen je toch wat bij. Ik heb namelijk niet meer dan die 25K + geld voor zadel en andere spullen.
Dus ik wacht op de eerlijke reacties: wie heeft wel even bij mama of papa aangeklopt, of even bij een bank langs geweest?
Ik!
Heb nog niet het hele topic doorgelezen. Ik wilde m'n huidige paard toen verkopen, een heel gaaf springpaard maar met gebruiksaanwijzing. Dus moest eigenlijk naar een Pro. Ik zag een onwijs gaaf paard op Sporthorses en ben toch gaan kijken, omdat hij te perfect klonk voor wat ik zocht. Dat bleek ook zo te zijn. Zij wilde mijn andere paard wel overnemen maar er zat een verschil in van een paar duizend euro. Dit had ik niet zelf dus bij familie aangeklopt. Omdat zij ook wilde dat ik het paard weg zou doen en zagen wat het nieuwe paard voor type was hebben ze me het verschil geleend. Ik heb het in 8 maanden terugbetaald en heel eerlijk; geen dag spijt. Ik heb het zsm terugbetaald en geld voor zadel, dekens etc had ik wel zelf. Ik heb het plezier in m'n hobby terug en dat is onbetaalbaar