Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bruintje123 schreef:Ik was het verhaal aan het lezen en werd een beetje misselijk van het ene opgehemel naar het andere. Zo geweldig goed ze is. En dat bedoel ik niet fout.
Maar dat is denk ik wel waarom mevrouw prinses op de erwt nu haar kuren laat zien.
Puber gedrag vind ik altijd zo'n kul reden.
Dat is echt iets wat getolereerd word of niet. Elk kind kan zich gewoon normaal gedragen. Dan kost het maar wat meer moeite.
In dit geval voor de keuze zetten.
Rijden. Zo niet is verkoop.
Alles is duur genoeg.
bruintje123 schreef:Ik was het verhaal aan het lezen en werd een beetje misselijk van het ene opgehemel naar het andere. Zo geweldig goed ze is. En dat bedoel ik niet fout.
Maar dat is denk ik wel waarom mevrouw prinses op de erwt nu haar kuren laat zien.
Puber gedrag vind ik altijd zo'n kul reden.
Dat is echt iets wat getolereerd word of niet. Elk kind kan zich gewoon normaal gedragen. Dan kost het maar wat meer moeite.
In dit geval voor de keuze zetten.
Rijden. Zo niet is verkoop.
Alles is duur genoeg.
helemaal mee eens.
Abrikoosje schreef:Ik ben zelf 16, dus ik zal even zeggen wat bij mij zou helpen![]()
Trek de bek maar eens een keertje goed los, laat jezelf uitpraten en zeg exact wat je vind. Als ik het zo hoor is het geen goedkoop paard wat ze heeft, ze heeft alle luxe. Zeg dat maar even recht in haar gezicht, jullie werken je rot aan haar paard en stank voor dank krijg je terug. Wil ze er nog niets van weten? Zoek dan inderdaad iemand anders of verkopen. Zou me dood schamen als me opeens zo tegenover me ouders zou gaan gedragen, zeker omdat zij volledig achter mij staan en mij ook steunen in het rijden en verzorgen, al rijd ik niet op zo'n topniveau als uw dochter!
Citaat:Het lijkt wel alsof de helft hier vergeten is hoe het was om te puberen.
bruintje123 schreef:Citaat:Het lijkt wel alsof de helft hier vergeten is hoe het was om te puberen.
Nee hoor.
Maar dat werd gewoon niet getolereerd.
En weetje, zowel mijn broers als ik hebben niet gepuberd met een hoop ruzie en weet ik veel wat.
Je had je maar gewoon te gedragen, punt klaar.
Dat kan ook als je puber bent.
Want let maar eens op, ze weten goed bij wie ze die streken uit kunnen halen en bij wie niet.
) een verschrikkelijke puber. Ruzies die ik heb gehad thuis. En me streng aanpakken hebben mijn ouders ook geprobeerd, nou daar escaleerde de ruzie's nog meer van. Mijn broertje is nu 17, maar die heeft geen pubertijd kick gegeven hoor
Komt ook echt niet.
Daarmee wil ik zeggen dat de strenge aanpak misschien niet altijd werkt. Kijk naar je kind, misschien zit iets heel erg dwars. Want hoe hard ik het ook zei dat ik het niet wilde, ook ik wilde een knuffel en liefde als puber. Diep van binnen altijd.

, het hoort er een beetje bij vrees ik, wij hebben ook paarden aan huis en alle faciliteiten om daar wat mee te doen, maar...... druk met school en vriendinnen je kan het ze niet verplichten natuurlijk. ik denk dat je zeker moet stoppen met betalen en dochterlief moet verplichten om ieder geval de paarden te verzorgen. doet of wil ze dat niet. dan paarden verkopen
een harde les maar het werkt zeker