Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jacquel schreef:Ik denk dat veel mensen een paard beschouwen als een huisdier zoals een hond of kat. Die mag je toch ook aaien als je er op bezoek komt. En als je vraagt of je de hond mag uitlaten, vinden veel eigenaren dat goed of zelfs fijn. Dus zoiets, denk ik. Nou heb jij een paard om op te rijden, dus vinden veel mensen het niet gek om te vragen of ze dat ook eens mogen.
Daarnaast denken heel veel mensen dat alle paarden goedzakken zijn. Niet gek, als ze paarden alleen kennen van paardenmarkten, ponyritjes e.d.
.
Eh nee dus, MIJN pony en IK bepaal wie er op stapt. Oh ja en op mijn C-pony die compleet onbetrouwbaar was, heeft ze wel eens doodleuk midden in de wei haar kind bij op de rug gezet, zomaar zonder zadel of hoofdstel. Nog een wonder dat dat goed gegaan is. xZiva_ schreef:Was bij mij ook toen jack nog 1 jaar oud was. Vroeg iemand: mag mijn dochter een keer mee? Dat zou ze zooo leuk vinden.
Ik: jahoor maar ze kan er nog niet op rijden want hij is pas 1 jaar.
Zij: oh maar mijn dochter is maar klein hoor en niet zo zwaar dus dat kan wel.
Die zijn dus nooit bij hem geweest zoals je begrijpt
DreamGuide schreef:Pfff, ik had een tijd terug ook zo'n soort situatie.
Ik ken iemand (niet eens echt goed, maar weleens een praatje mee gemaakt) die een opleiding paardenhouderij doet (ze heeft zelf geen paard, rijdt ook pas amper een jaar). En die stuurde mij op een dag ineens een appje; "Hey, zin om een keertje af te spreken? Ik zou graag eens een rondje op je paard rijden."
Toen had ik wel even zo iets van, pardon?
Ik vond dat behoorlijk brutaal.
Daarnaast heb ik een jong paard, destijds nog maar 4 jaar, een hele pittige tuigermerrie waar ik echt niet zomaar iemand een 'rondje' op kon laten rijden.
Vervolgens had ik geantwoord met "Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb." Als in, ik zal eens kijken en doe het vervolgens niet.![]()
Begon ze vervolgens van, "Ja, en als het dan een beetje lekker gaat kan ik misschien wel vaker komen, dan hoef jij ook niet zo vaak te rijden, en dan doen we het een beetje samen."
Doei Doei zeggen we dan
DreamGuide schreef:Pfff, ik had een tijd terug ook zo'n soort situatie.
Ik ken iemand (niet eens echt goed, maar weleens een praatje mee gemaakt) die een opleiding paardenhouderij doet (ze heeft zelf geen paard, rijdt ook pas amper een jaar). En die stuurde mij op een dag ineens een appje; "Hey, zin om een keertje af te spreken? Ik zou graag eens een rondje op je paard rijden."
Toen had ik wel even zo iets van, pardon?
Ik vond dat behoorlijk brutaal.
Daarnaast heb ik een jong paard, destijds nog maar 4 jaar, een hele pittige tuigermerrie waar ik echt niet zomaar iemand een 'rondje' op kon laten rijden.
Vervolgens had ik geantwoord met "Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb." Als in, ik zal eens kijken en doe het vervolgens niet.![]()
Begon ze vervolgens van, "Ja, en als het dan een beetje lekker gaat kan ik misschien wel vaker komen, dan hoef jij ook niet zo vaak te rijden, en dan doen we het een beetje samen."
Doei Doei zeggen we dan
Captain schreef:Ik doe daar niet zo moeilijk over hoor.
Mijn fries mogen meisjes echt leuk een rondje rijden. Vinden de kinderen leuk en het paard ook.
Mijn clydesdale rijd ik wel alleen op, is een sterke merrie die nog doorgereden moet worden en is erg onzeker en heeft daarom een zekere ruiter nodig.