Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bruintje123 schreef:Een leermeester is goud waard. Kun je die kans hebben zeker doen.
Maar niet elk ZZ paard is een leermeester.
Niet elk paard is goed gereden, ook niet op dat niveau, dan kan een L paard soms nog wel beter voor elkaar zijn.
En is hij wel goed gereden moet hij jou foutjes willen en durven te vergeven, niet dat hij er heet op word of je uit gaat dagen.
Maar lukt het juiste paard, zul je enorm veel leren.
Maar vergeet niet, een goed paard kost geld.
Maar is hij ouder dan valt de prijs nog wel weer mee, want dat willen mensen vaak niet meer.
Gypsy schreef:Wat een zure reacties hier....
Een goede leermeester is lijkt me hardstikke verstandig als jij graag de sport in wil. Jij leert dan (onder begeleiding van een instructeur) hoe een correct paard hoort aan te voelen.
Natuurlijk zal het wel eens mis gaan, dat jij perongeluk hulpen geeft waarmee je andere dingen bedoelde. Geeft niet, leer je van. Laat 1 keer in de week je instructeur even opstappen om dingen te onderhouden, dan zie ik niet wat er mis kan gaan.
Zelf een pony vanaf de B opleiden is leuk, maar dan moet je zelf ook al goed kunnen rijden of heel veel begeleiding hebben.
Iedereen moet het leren en het is geen schande als je daarbij een goed opgeleid paard (M is ook al heel fijn hoor) als leermeester hebt.
magriet schreef:Tja het kan 2 kanten op
Een vriendin van mij heeft een groen paard gekregen van haar ouders en was in notime M2 een ander meisje op de club had een Z pony (zowel springen als dressuur) gekregen en die kon er helemaal niks mee worden.
Je kan ook kiezen voor een L paard, die kent al wat en dan kunnen jullie rustig samen verder groeien. een goede klik met het paard is belangrijker dan het niveau. Als de klik goed is dan groeien jullie zo door.Succes met de keuze die je maakt
paardje schreef:Als ik het zo hoor ben je nog redelijk onervaren en zou ik voor een wat meer doorgewinterd en eventueel wat ouder paard gaan. Het niveau is dan niet zo heel spannend, zolang de basis maar goed bevestigd is en het paard koel in het hoofd is. Ik begrijp dat je tot nu toe alleen nog groepslessen (op een manege?) hebt gereden? Deze paarden zijn vaak wel wat gewend en redelijk 'braaf'. Houd er rekening mee dat het karakter van een paard wat subtop loopt, in veel gevallen erg anders is.
ElsieC schreef:paardje schreef:Als ik het zo hoor ben je nog redelijk onervaren en zou ik voor een wat meer doorgewinterd en eventueel wat ouder paard gaan. Het niveau is dan niet zo heel spannend, zolang de basis maar goed bevestigd is en het paard koel in het hoofd is. Ik begrijp dat je tot nu toe alleen nog groepslessen (op een manege?) hebt gereden? Deze paarden zijn vaak wel wat gewend en redelijk 'braaf'. Houd er rekening mee dat het karakter van een paard wat subtop loopt, in veel gevallen erg anders is.
Neehoor, 7 jaar groepslessen in de manege en daarna enkele maanden privelessen op paarden waar ik dingen als appuyeren, wijken, wending om de voor/achterhand... mee rijd. En daar ben ik nu nog steeds mee bezig.
Maar ik geef je volledig gelijk dat ik meer ben met een ouder paard, vooral om de prijs te drukken
ElsieC schreef:paardje schreef:Als ik het zo hoor ben je nog redelijk onervaren en zou ik voor een wat meer doorgewinterd en eventueel wat ouder paard gaan. Het niveau is dan niet zo heel spannend, zolang de basis maar goed bevestigd is en het paard koel in het hoofd is. Ik begrijp dat je tot nu toe alleen nog groepslessen (op een manege?) hebt gereden? Deze paarden zijn vaak wel wat gewend en redelijk 'braaf'. Houd er rekening mee dat het karakter van een paard wat subtop loopt, in veel gevallen erg anders is.
Neehoor, 7 jaar groepslessen in de manege en daarna enkele maanden privelessen op paarden waar ik dingen als appuyeren, wijken, wending om de voor/achterhand... mee rijd. En daar ben ik nu nog steeds mee bezig.
Maar ik geef je volledig gelijk dat ik meer ben met een ouder paard, vooral om de prijs te drukken