Draver kopen? Goede prijs???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Draver kopen? Goede prijs???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:34

ik denk dat er wel een groot verschil zit in nederland, belgie en frankrijk. Hier in west vlaanderen kun je dravers voor een appel en een ei kopen, en dan bedoel ik echt prijzen van 500-1500 euro, en bij die laatste heb je dan al een echte 'goede" (of een oplichter van een verkoper).
Maar hier wordt er ook geen moeite gedaan om een draver om te scholen, eenmaal uitgekoerst of te traag wordt er een zadel opgegooid, en als de ruiter erop kan blijven zitten dan is die zadelmak...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:22

Zou 'm zeker niet laten staan voor €3000! Dravers zijn zeer ondergewaardeerd en een fijne draver is het echt wel waard.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 07:03

Ruitje of niet, ik vind het echt duur :)

Vind het wel grappig dat mensen ineens helemaal draaien van mening omdat het toevallig om Ruitje gaat. De informatie veranderd niet. Ik snap wel dat Ruitje een fijne trainer is, dat geeft wat zekerheid, maar dan nog. Niks ten nadele van jou hoor Ruitje, heb respect voor wat je doet en volg je topics ook altijd stil mee :D

Maar ik denk dat het ook wel een beetje aan je eigen capaciteiten ligt. Dit bedoel ik niet banketstaaf, want ik ken je uiteraard ook niet ts, maar als je zelf een paard kunt en wilt opleiden dan zou ik deze prijs nooit betalen. Zoek je een fijn recreatiepaard waar je zelf eigenlijk geen werk meer in hoeft te steken, dan wordt het al een ander verhaal, want inderdaad daar betaal je voor. Dan nog moet Dit specifieke paard ook wel in dat plaatje passen natuurlijk, en daar ga ik zo geen uitspraak over doen :)

Uiteindelijk is het maar net wat jij het waard vindt hoor. Als jij je er goed bij voelt en het kunt betalen, dan moet je dat gewoon doen. Voor de een is iets 100 euro waard voor de ander een miljoen ;)

Achteraf had ik voor mijn paard misschien zelfs ook wel die 3000 willen betalen. Zeldzaam paard, die van mij <3 voor mij in ieder geval ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:11

9 van de 10 dravers zijn niet fijn (in)gereden. En die worden verkocht voor de lage prijs. Een draver die wel fijn is ingereden (ziet er hartstikke netjes uit op de foto's) is imo gewoon meer waard (indien goed karakter) je hoeft er dan zelf veel minder tijd (en dus geld) in te steken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:14

Ik ben wel benieuwd wat het beestjr allemaal al kan @Ruitje omdat ts opschrijft dat het beestje pas een paar maand zadelmak is, nog geen goede draf heeft en een paar pasjes galop kan...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:17

Leg er een 1000 bij en koop een leuk rijpaardtype.
Of misschien vind je voor 3 al iets bij goed zoeken. Als je toch voor net zadelmak gaat.
Als je recreatief wil rijden zal een draver vast oke zijn. Maar dan heb je nog genoeg goedkopere dravers maar daar zit misschien wat meer werk in. Al zit hier ook zat werkin als die net zadelmak is..

En zo kan ik nog wel heen en weer blijven sparren over die prijs.
Een paard is waard wat de gek ervoor wil geven. Simpel

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:34

Mijn draver was ook duurder dan andere dravers, maar het is maar net wat je ervoor over hebt. Ik was gelijk verkocht toen ik mijn draver zag en de klik was zo goed dat ik hem echt niet kon laten gaan. Ik heb er echt geen moment spijt van gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:11

Goede karakters zijn goud waard ongeacht het ras...dat is iets wat in ieder geval niet ondergewaardeerd moet worden denk ik.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:27

Als het een fijn paard is, je zeker zoveel aanspreekt dat het juiste paard zou kunnen zijn wat je zoekt en geen beperkingen op een rondgenologische keuring (ivm koersen) heeft vind ik het prima bedrag. Dravers zijn over het algemeen veel 'harder' qua gestel. En een gezond paard vinden is sowieso al redelijk een uitdaging hoor.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:32

Ras zou idd er niet toe moeten doen. Het gaat erom of het dier aan je eisen voldoet en gezond is.
Draver hier was €1500 maar was 4 en net zadelmak (2 weken daar en paar x gereden). Zat dus nog veel werk aan. Maar dat was ook wat ik zocht: jong, allround inzetbaar, zadelmak en zelf verder opleiden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:32

Paarden die gezond zijn met een goed karakter, daar zit een prijskaartje aan. Of dat nou een shetlander is (die mogen tegenwoordig ook al rond de 1500,- kosten..) een draver of een KWPN'er.
Daarnaast een fijn ingereden paard is ook wat waard. En daarvan weet je 100% zeker dat je die krijgt bij ruitje en haar team. Daarnaast zijn ze prima in staat om in te schatten wat het paard kan/zou kunnen en leuk vind en krijg je er gewoon een eerlijk verhaal bij.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:47

Tsja, prijzen van Dravers liggen tegenwoordig rond de 1750.
3000 vind ik niet gek. Ja het is veel, maar een draver is zo veelzijdig en met zo'n karakter...

Je kan ook naar een handelaar waar ze 1700 vragen voor een die weinig kent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:53

Ik vind het wel goed dat er een fatsoenlijke prijs wordt gevraagd voor een goed omgeschoolde (ga ik dan vanuit) draver. Als iedereen dat zou doen gaan de prijzen langzamerhand wel wat omhoog, wat de laatste jaren trouwens ook het geval is. Vroegah lag de prijs meestal rond de 1000,-, nu is dat toch meestal rond de 1500,- soms 2000/2500 voor eentje die wat langer onder het zadel is / al wat wedstrijdervaring heeft.

Tja en een paard is waard wat je ervoor overhebt. Als het wegrijden is en je kunt er alles mee... dan is die 1000,- Euro extra het zeker waard. Maar het is zeker een prijs die bij dravers niet gangbaar is. Wat niet wil zeggen dat het dier het niet waard is ... voor jou.

Die van mij kostte veel minder maar goed zo te lezen kan deze op dit moment veel meer dan mijn Fred :-) alleen maakt mij dat niets uit want heb gewoon ontzettend veel plezier van Fred en die dingen die Fred nog niet kan, kan hij wel over een half jaartje. Het is maar net wat je wilt...

Ze is wel erg leuk dat zeker! Andere kant koersen vanaf 2e... ben ik niet zo'n voorstander van maar dat terzijde.

Gemiddelde prijzen hier op bokt kun je zo zien... als je even selecteert op 'dravers' en dan zie je dat 3000,- Euro vraagprijs ver boven het gemiddelde is.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-09-17 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:06

Ach een goed karakter is goud waard. KWPN'er, draver, hannoveraan of fjordenpaard... Het zou geen klap uit moeten maken mitsdien gezond. En bovendien vind ik het ook al heel wat waard om gewoon een fijn dier te kunnen kopen bij een kenner zoals ruitje die het dier met liefde en kennis omschoold, dan een particulier die er met de pet naar gooit.

Puur persoonlijk zou ik er op basis van uiterlijk/verhaal/ervaring ongeveer 2250-2500 voor over hebben.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:37

Ik vind 3000 wel veel geld.
Ik had 2 dravers en die heb ik voor heel weinig gekocht.
Eentje kende nog geen ruiter en de andere had een keertje (of 2?) monté gelopen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:42

Ja maar dan heb je over een volledig ander aanbod dan wat dit paard is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:44

Ik vind de prijs ook een heel stuk te hoog.

Ok,een goed paard,die alles kent,daar betaal je voor,maar wat TS zegt kan ze wat draven onder het zadel en een paar pasjes galop.
Dat is echt iets anders dan een goed bevestigd recreatiepaard waar je alle richtingen mee uit kan.

Dus neen,dat zou ik er zeker niet voor geven!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:50

tengeltje11 schreef:
Ik vind de prijs ook een heel stuk te hoog.

Ok,een goed paard,die alles kent,daar betaal je voor,maar wat TS zegt kan ze wat draven onder het zadel en een paar pasjes galop.
Dat is echt iets anders dan een goed bevestigd recreatiepaard waar je alle richtingen mee uit kan.

Dus neen,dat zou ik er zeker niet voor geven!

Voor wat het paard kan vind ik de prijs ook wel aan de stevige kant.
Nu lijkt het erop dat de prijs vooral gebaseerd is op karakter.

Tja, wat is je dat waard TS?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:55

Een paard dat zo rap al kindproof en bomproof is is goud waard. Sommigen zeggen dat je 3000 ook een wpner hebt, nou echt geen gezonde bomproove hoor waar je je kind zonder zorgen mee op buitenrit stuurt. Die gaan voor veel meer.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:56

Wat ik dan niet begrijp, als je de advertentie leest zie je toch de vraagprijs staan?
Als je dat er niet voor over hebt (wat gewoon mag en kan) dan ga je toch niet kijken?
Nu ben je al twee keer geweest zoals ik het lees
en heeft de verkoper dus al twee keer tijd voor je vrijgemaakt. Zij denkt dat je serieus interesse hebt (wat ik ook zou denken als iemand twee keer komt kijken) en nu ga je je pas afvragen
of de prijs niet te hoog is?
Dat had je toch van tevoren al kunnen bedenken?
En dan of niet gaan kijken of de verkoper vragen of de prijs eventueel nog wat omlaag kan?
Ik zou hier als verkoper toch wel een beetje de pest in hebben....
Kost toch een hoop extra tijd allemaal.
Of de prijs te hoog of te laag is voor dit paard doet er niet toe. De verkoper vindt dit paard het waard en vragen staat vrij.
Als jij dit niet op kan of wil brengen en niet van tevoren aan de telefoon vraagt of er nog iets met de prijs gedaan kan worden....
Ik ga ook niet kijken bij een paard wat ik niet kan of wil betalen, zou mooi zijn.....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:57

Jij zegt wat ik denk Olijf.
De verkoper mag er E 10.000,-- voor vragen als hij dat wil.
En de koper mag dat er niet voor over hebben.
Op naar het volgende paard denk ik dan.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:58

Ik heb van prijzen echt nul verstand. Maar heb het filmpje bekeken en ik vind het wel een vreselijk leuk ding,erg braaf en hoop echt dat,gezien haar nog jonge leeftijd,de nieuwe eigenaar er nog een poosje voorzichtig mee om springt. Ze lijkt me erg werkwillig en doet braaf haar ding,zou jammer zijn als ze overvraagd word.Als je ziet hoe braaf ze ook op buitenrit is en het voortouw durft te nemen,vind ik dat best braaf. Vind haar voor een draver erg aansprekend en m.i.heeft ze haar kleur ook mee.

En over de prijs,maar net wat een gek er voor geeft. Maar als ik me vertrouwd,zeker en fijn op een paard voel,is mij dat ook een hoop waard.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:03

rien10 schreef:
Jij zegt wat ik denk Olijf.
De verkoper mag er E 10.000,-- voor vragen als hij dat wil.
En de koper mag dat er niet voor over hebben.
Op naar het volgende paard denk ik dan.

Ik denk dat ik binnenkort een rondje bij Glock ga doen :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:16

"Meneer, u vraag 9 miljoen voor dit paard. Mag ik een stukje rijden om hem uit te proberen?" zoiets? :D

Off topic: onze pony staat niet te koop, komt ook niet te koop. Maar als ik hem te koop zou zetten, is de vraagprijs € 15.000,-- zonder dollen. Met droge ogen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:18

ik vind het altijd grappig hoe eigenlijk door mensen prijzen 'vastgelegd' worden.
Alsof een draver maar in c niet meer dan 2.500EUR zou mogen kosten.

Als je die dekgelden kent, is dat zowieso al een zwaar verlies.
Verder moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat hij/zij aan een paard wenst te besteden.
Maar als je wat te duur vindt, dan houdt het op.
Ik zou ook graag een Bentley willen als auto, tja helaas is dat budget er niet. Dan kan ik wel naar een concessie gaan en me er op verlekkeren, toch zal die brug tussen mijn budget en de vraagprijs niet te overbruggen vallen. En zo is dat bij paarden maar net zo.
Als je 1-1500EUR wenst te besteden (wat ik persoonlijk echt belachelijk laag vind); ja dan kijk je niet naar een advertentie waar een paard voor het dubbele te koop aangeboden staat. Zelf al staat daar bij dat er over de prijs te spreken valt.

Had ik afgelopen voorjaar ook. Een paard in de hogere prijsklasse, zeg maar dit bedrag met een nul achter, en dan komen er mensen die dan uiteindelijk slechts de helft van dat budget hebben. Tja bespaar dan beide partijen de tijd en de moeite. Mensen komen dan altijd met de gekste argumenten, waarom de prijs al dan niet te hoog is, maar keer het om en ze staan al snel met het schaamrood op de wangen. Niemand verplicht iemand iets. Kan of wil je het niet geven, ok, maar wees dan vanaf het begin correct met jezelf en de derde partij.

TS als dit je paard is, dan zou ik er gewoon voorgaan. Valt hij niet binnen je budget, wees dan eerlijk naar de verkoper en zoek verder.