Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SGorter schreef:Ik snap je heel goed TS, maar als je hier (deels) je werk van wilt maken zou je toch echt moeten loslaten.
Eisen kan je stellen, maar niet te veel natuurlijk. Elke dag genoeg weidegang, en misschien bitloos (bit is niet perse slecht) maar dat laatste ligt aan het paard.
En ik zou sowieso een contractje maken, met daarin dat als de nieuwe eigenaar het paard wilt verkopen JIJ de eerste keus hebt. Dus dan zou jij hem terug kunnen kopen (voor dezelfde prijs?) en een nieuw baasje kunnen zoeken.
Dees schreef:Ik kan het ook niet... meer.
Verkoop gaat een dier niet in het koude vel zitten, heb het van dichtbij gezien en het heeft me geraakt.
Kendra schreef:Het ligt er aan... sommige paarden gaan hier nooit weg. Anderen worden hier geboren en vanaf dag 1 weet ik dat ze een keer worden verkocht. Dat kan 6 maanden duren, maar ook 6 jaar.
Wij proberen altijd een goed adres te vinden. Ik eis weidegang en geef korting als mensen in de buurt van de zee wonen en zeggen dat ze strandritten gaan maken![]()
. Verder geen sentimenten, ik sta er zakelijk in en weet wat ik verkoop. Voor een koper zijn mijn gevoelens ook niet belangrijk....
De beste garantie voor een goed geslaagde verkoop is een gezond, sterk, goed opgeleid, braaf paard. Die komen vaak wel goed terecht. Gelukkig hebben we dat een aantal keren meegemaakt.
Hier zijn de meeste paarden één van de velen. Sommige paarden vinden het geweldig dat ze nummer 1 zijn bij hun baas, dan is het mooi als je zo'n koper voor ze kunt vinden.
En ook hier gaat het wel eens wat anders dan we hadden gehoopt. Vaak gaat het dan toch om een paard dat niet aan de verwachtingen voldoet, waardoor de combi niet zo uitpakt als je had gehoopt. Soms komt het weer goed. Soms wordt het paard doorverkocht en gaat het bij een volgende eigenaar wel goed. Of verdwijnt het paard uit beeld. Of blijft het aanmodderen en hoor/zie/weet je dat - dat vind ik wel waardeloos....is gelukkig niet vaak voorgekomen.
060606 schreef:SGorter schreef:Ik snap je heel goed TS, maar als je hier (deels) je werk van wilt maken zou je toch echt moeten loslaten.
Eisen kan je stellen, maar niet te veel natuurlijk. Elke dag genoeg weidegang, en misschien bitloos (bit is niet perse slecht) maar dat laatste ligt aan het paard.
En ik zou sowieso een contractje maken, met daarin dat als de nieuwe eigenaar het paard wilt verkopen JIJ de eerste keus hebt. Dus dan zou jij hem terug kunnen kopen (voor dezelfde prijs?) en een nieuw baasje kunnen zoeken.
Ja misschien heb ik het verkeerd verwoord.. Ik kan eigenlijk niet EISEN dat mensen het op een bepaalde manier gaan doen in de toekomst, maar ik kan wel mijn best doen om te kijken naar een zo passend mogelijke nieuwe eigenaar tijdens verkoop.. en daarna is het loslaten.
Dat contract werkt volgens mij niet.. heb dat ook wel is voorbij zien komen maar volgens mij is verkocht gewoon verkocht en kan ik echt niet bepalen aan wie ze daarna verkopen. Gaat vaak genoeg mis. Maar ik kan het wel aanbieden, dat ze altijd terug mogen komen.
kohtje schreef:Duidelijk niet geschikt om paarden te verkopen dus niet aan beginnen.
Er is een te kleine markt voor wat jij wil.
Ik zou ook nooit bij iemand kopen die zegt je moet bitloos,ijzerloos of 24/7 op het land.
Maartje1990 schreef:kohtje schreef:Duidelijk niet geschikt om paarden te verkopen dus niet aan beginnen.
Er is een te kleine markt voor wat jij wil.
Ik zou ook nooit bij iemand kopen die zegt je moet bitloos,ijzerloos of 24/7 op het land.
Als dat je visie niet is dan snap ik dat ook heel goed! Ik deel die visie wel.... dus ik zou daar uiteraard geen probleem mee hebben. Ts... toevallig geen IJslanders in de aanbieding?
Maartje1990 schreef:Blijkbaar deel je de 24/7 buiten/bitloos/ijzerloos visie niet en kan je dus niet goed begrijpen dat iets anders (een paard in een stal of met ijzers) dus zeker ook gewoon goed is... zo zie ik dat echt niet. Mocht ik voor wat voor reden mijn paard moeten verkopen zou ik die eisen ook hebben.
xyzutu2 schreef:Nooit ijzers, nooit krachtvoer. geen dekens, altijd met soortgenoten en nooit in een box...
Klinkt hemels, vooral hemels om een paard te hebben dat aan al die eisen kan voldoen!![]()
Ik teken ervoor, als ik als klant ook de garantie krijg dat dat paard tot het einde van zijn dagen voor die manier van houden ook geschikt blijft.
Maartje1990 schreef:Blijkbaar deel je de 24/7 buiten/bitloos/ijzerloos visie niet en kan je dus niet goed begrijpen dat iets anders (een paard in een stal of met ijzers) dus zeker ook gewoon goed is... zo zie ik dat echt niet. Mocht ik voor wat voor reden mijn paard moeten verkopen zou ik die eisen ook hebben.
cobiie schreef:xyzutu2 schreef:Nooit ijzers, nooit krachtvoer. geen dekens, altijd met soortgenoten en nooit in een box...
Klinkt hemels, vooral hemels om een paard te hebben dat aan al die eisen kan voldoen!![]()
Ik teken ervoor, als ik als klant ook de garantie krijg dat dat paard tot het einde van zijn dagen voor die manier van houden ook geschikt blijft.
Als je zelf oogkleppen op doet dan kan je ze prima zo blijven houden, of het paard er vrolijker van wordt in bepaalde situaties is iets anders
kohtje schreef:Maartje1990 schreef:Blijkbaar deel je de 24/7 buiten/bitloos/ijzerloos visie niet en kan je dus niet goed begrijpen dat iets anders (een paard in een stal of met ijzers) dus zeker ook gewoon goed is... zo zie ik dat echt niet. Mocht ik voor wat voor reden mijn paard moeten verkopen zou ik die eisen ook hebben.
Maar als je er wat mee wil verdienen dan is die markt te klein.