Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:44

Oh wat een goed idee, dat plaatje mag ik wel even opslaan toch?
Niet dat ik qua tijd zit ofzo, maar die haflinger van mij vreet veel te snel.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:52

Jemig ik zou niet weten of ik dat zou redden zeg. Ik sta half pension, voeren wordt gedaan en buitenzetten ook. Binnen zetten en mesten moeten we zelf doen. Ik werk ongeveer 36 uur per week, + 8 uur school. In de schoolvakanties ben ik dus lekker woensdagsmiddags vrij.

Ma-di, do-vrij: 8-17 werken. 18 uur thuis, eten koken en eten. 19 uur naar stal. Stal mesten en iets met paard doen. 21 uur ben ik meestal thuis.

Woe: tijdens vakanties lekker 's middags vrij, dus de wei mesten, stal mesten. 's avonds meestal nog een extra x naar stal om ze binnen te halen.

Wanneer ik naar school ga heb ik woensdag niet zo heel veel tijd, maar dan zet een stalgenootje ze binnen en mest ik snel om 21 uur nog even uit.

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:58

Ik werk 32u in de week op kantoor en heb 2 jonge kinderen.
Mijn paard staat in volpension.
Zowel werk als stal is binnen 10 min met de auto.

Ik rijd ongeveer 4x per week. Meestal op dinsdag, woensdag (clubles), vrijdag en in het weekend (soms wedstrijd). Op werkdagen help ik eerst mijn man met opruimen en de kids naar bed brengen en dan ga ik vaak pas na 20u naar stal.

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat het niet meer zo fanatiek kan als toen ik nog geen kinderen had. Dat is wel eens jammer omdat we nu minder snel vooruitgang boeken. Maar ik vind het heerlijk om toch mijn hobby te kunnen blijven uitoefenen.

Volpension is wel een must, incl. binnenbak!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:02

Duhelo, dat soort projecten/ideeën wil ik inderdaad uit gaan proberen als ze aan huis staan.
Ik bewaar je idee ook even.
Wat ik mij wel afvraag is : krijgen ze geen tandproblemen van de schuine hoek waaronder ze eten? Mijn tandarts was al niet zo blij met mijn hooinetten in de stal. Overigens hebben ze er (nog) geen problemen door.

Ik heb nu 2 palletboxen met rek buiten staan. Daar past genoeg in voor 12 uur hooi. Iedere dag vullen ivm ontbreken dak en zeer kieskeurige paarden die niet van nat hooi houden :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:10

Ik werk 32 uur per week op 100 km afstand van huis en heb nog ongeveer 12-16 uur per week opleiding de komende 2 jaar. Hier 2 paarden aan huis. Ze mesten als olifanten en hebben een track waar ze 24/7 op lopen (en dus verspreid op mesten), dus de meeste tijd gaat in het mesten zitten. Eerst vulde ik ook braaf slowfeeders maar dat kostte superveel tijd en ik heb ontdekt dat ze niet dikker worden van "gewoon" eten, dus sindsdien kost het hooi geven me nog maar 10 minuten. Verder lopen ze gewoon 24/7 de stal in en uit en eten ze onbeperkt ruwvoer, dus ik ben heel flexibel qua tijden en dat geeft me meer vrijheid. Als ik ze in 1x per dag zou willen doen, zou dat ook prima kunnen, maar op deze manier ben ik niet te lang in 1x bezig. Mijn schema:

6.00 de wekker.

6.15-7.00: waterbakken vullen, track + stenen + stal mesten

7.00-7.15: omkleden en weg, ontbijten doe ik in de auto want ik rijd ruim een uur :)

18.10 ben ik weer thuis (op doordeweekse dagen, behalve wanneer ik ga sporten).

18.15-19.00: waterbakken vullen, stenen + stal mesten, vitaminebrok geven, hooi bijvullen voor 24 uur

19.00 eten preppen en tas inpakken voor de volgende dag.

19.15 avondeten, mijn man kookt doordeweeks :o

20.00-21.00 vrije tijd, relaxtijd

21.00 douchen + naar bed

In mijn schema passen nu geen kinderen. In de toekomst hebben we die wens wel, maar dan wil ik niet meer fulltime werken. Nu doe ik een opleiding (waardoor ik ook zoveel uur moet werken) en dat zie ik als een investering. De rest komt daardoor echter wel op een lager pitje.

In de weekenden doe ik extra klusjes, zoals onderhoud of de boel eens slepen of goed vegen. Hier kan ik ook wat makkelijker hulp tegen betaling voor vragen. Rijden heb ik op het moment niet zoveel behoefte aan, maar met dit schema zou het op zich wel kunnen in de avonden of weekenden. Maar ik ga ook graag met mijn honden naar het bos (wat doordeweeks mijn man nu doet), ga nog 2x per week sporten, doe graag leuke dingen met mn man en vriendinnen. Dus nog meer paardentijd zie ik op dit moment niet zo zitten :o wel doe ik af en toe wat grondwerk. Ik zie dit als een fase, wanneer mijn opleiding klaar is dan zie ik wel weer verder. Misschien dat ik dan het rijden of mennen weer oppak.

Wat sommigen hier doen, wauw Karin (Selka) :oo maar ook wat de TS doet: ik zou het absoluut niet willen. Ik zou er echt geen plezier meer uit halen. Knap dat jullie dat wel doen en volhouden!
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 14-08-17 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:27

Ik heb 3 pony's. En staan op 1 locatie in paddock paradise. Ik voer 1 x daags. En ik ga vaak middag. Of avond. Dat gaat al tijd erg goed. Ik mest uit en doe ook wat leuks met ze.
Als het kan ga ik 2 x daags. Ik werk 20 u onregelmatig. In werkelijkheid werk ik meer. Maar bedoeling is dat ik wel weer meer ga werken vast op papier.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:39

Hier ook iemand die 40 uur werkt en twee paarden in halfpension. Ben alleen, dus heb ook mijn huishouden alleen. Rij in het weekend een dag paarden op een stal bij iemand een uur van huis. En voor een eigenaar nog 3 keer in de week (weer op een andere stal)

s ochtends half 7 van bed, konijnen voeren, douchen etcetc, wat in het huishouden doen. Half 8 naar het werk, 5 uur naar stal, paarden rijden, mesten, hooinetten vullen, voer klaar zetten. Als ik paard voor die eigenaar er bij heb ben ik 6.15 op stal en rij ik er alvast 1, mest mn stallen en maak hooinetten klaar. Dan werken, na werk nog een paard rijden of longeren en voer klaarzetten, naar andere stal, daar paard rijden. Huishouden en eten doe ik meestal na 21.00 uur. Probeer dan altijd wel thuis te zijn. Zondag doe ik om 7 uur mijn Eigen paarden, half 10 in de auto, half 11 op stal, daar koffie drinken, mesten, voeren, rijden, eten, op de terug weg langs mijn eigen paarden. Daarnaast knutsel ik nog wat in de planning om zo af en toe eens wat aan mijn sociale contacten te doen. Meestal is dit op zaterdag einde middag/ avond als ik nog energie heb.

Heb twee paarden in de sport lopen (ver uit elkaar liggende klasses) en ben er nog twee klaar aan het maken voor de sport (beiden jong en net beleerd)

Ik heb lange tijd nachtdiensten gewerkt, dat maakte het allemaal wel makkelijker...

Maar ik moet zeggen, ik heb het heerlijk voor elkaar nu. Geen verzorgers oid, daar ben ik keihard op afgeknapt en gaat niet werken. Heb wat stalgenootjes die als het moet bij springen met een keer voeren of mesten.

Voor mij werkt het perfect zo...

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:52

Hier nog zo'n idioot ( :D) met een 40urige werkweek waarvan 2x per week ook 1,5u reistijd heen en terug van/naar werk en de paarden op een doe-het-zelf plek met nog één andere stalgenoot.

De meeste dingen heb ik al gelezen, maar probeer het werk bij de paarden inderdaad minder intensief te maken. Wij hebben hele grote hooinetten waar 1 kleine baal in z'n geheel in past. Op die manier kunnen we met gemak genoeg hooi vullen voor 24u en zelfs voor 48u. We hebben gelukkig leidingwater en hebben genoeg tonnen staan voor twee dagen water.
Het mesten, tsja daar heb ik geen efficiënte tip voor helaas.

's winters probeer ik doordeweeks 2x nog iets met het paard te gaan doen naast een borstel/kriebel, maar moet ik het toch wel echt hebben van m'n vrije weekenden voor een lekkere buitenrit.

In de zomer doe ik 's avonds wel wat meer met de paarden doordeweeks, maar dan ben ik meestal pas 20:30/21:00 thuis en moet dan nog koken/eten, dus hoe ik dat met kinderen zou moeten combineren geen idee :oo

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:55

Bliksem schreef:
In de zomer doe ik 's avonds wel wat meer met de paarden doordeweeks, maar dan ben ik meestal pas 20:30/21:00 thuis en moet dan nog koken/eten, dus hoe ik dat met kinderen zou moeten combineren geen idee :oo

Zo herkenbaar.. En straks met samenwonen gaan vriendlief dat niet waarderen natuurlijk. Dus moet ik eerst gaan koken/eten en dan naar stal maar ben ik pas laat thuis weer.. :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:58

Ik werk van 8.00 tot 18.00 (meestal tot 18.30u)
Ik ga dan direct door naar stal. 19.00u op stal.

We verdelen het mesten (ze staan 24/7 buiten). Ik probeer te mesten op mijn vrije dag
Dus op werkdag even paardje poetsen, evt. wat grondwerk.
Daarna alles voeren, hooi geven en wei dicht.
Ik ben tegen 20.30u thuis. Vriendlief zorgt er meestal voor dat hij begint met koken als ik hem app dat ik eraan kom.

Donderdags, zaterdags en zondags ben ik vrij.

Momenteel geen bijrijder, wel op zoek.
Toen ik die nog wel had ging ik op de dagen dat zij kwam niet.

Ik heb geen kinderen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:00

Duhelo schreef:
Ik zie vaak passeren dat mensen 2 maal per dag langsgaan en dan ook twee keer moeten hooinetten of slowfeeders vullen. Dat is gewoon een pokkewerkje waar veel tijd in kruipt, waarom werken jullie niet met grotere slowfeeders of grotere netten waardoor je bijvoorbeeld eens per week alles kan vullen en dan gewoon een net hoeft op te hangen?
Ik maak netten van 2 m breed en iets meer dan een meter hoog. Hier passen drie dikke plakken van een grote baal in en is voor een paard voldoende voor minstens 2 (maar vaker 3) dagen.
Wij hebben de drie E-pony's staan, en vullen een 5-6 tal netten in het weekend, 2 netten ophangen en om de dag moeten we een netje vervangen, die hangen op met karabijnhaakjes, dus is het gewoon een kwestie om ze in de kruiwagen te leggen, stal in rijden, haakjes vast, kruiwagen eronderuit en ze 1 paard heeft voor 2-3 dagen hooi.
En als je de netten in serie vult op zaterdag dan kost dat een halfuurtje tijd, als je met twee bent om te vullen nog minder :).

Bij de trekpaarden hebben we oude preicontainers omgebouwd tot slowfeeder. Deze vullen we meestal met de kniklader maar soms ook met de hand, zeker met twee is het een kwartiertje werk om die dingen te vullen, maar als ze helemaal gevuld zijn eten onze drie trekpaarden er gemakkelijk 3-4 dagen van.

[ [url=m/ndTiAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is leuk bedacht maar mijn pony eet alles achter elkaar op. Die heeft geen stop en ik zou dus nooit voor bijv 2 dagen neer kunnen zetten aangezien ze de 2e dag dan niets meer heeft

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:01

Wat ik doe is smorgens naar stal. Schep voer naar de wei en voer ze op de wei. Na mijn werk doe ik de stal. 10 minuten per stal max omdat ik ze op vlas heb staan. Drollen eruit en 1x pw in het weekend het nat eruit. Als ik echt een keer niet kan liet ik ze een nachtje buiten bij uitzondering.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:05

Capriootje schreef:
Bliksem schreef:

Zo herkenbaar.. En straks met samenwonen gaan vriendlief dat niet waarderen natuurlijk. Dus moet ik eerst gaan koken/eten en dan naar stal maar ben ik pas laat thuis weer.. :=
Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en werkt dus veel en ook 's avonds. Tegen de tijd dat hij een keer thuis is heb ik al gedoucht en eten gekookt, dat heb ik dus niet goed geregeld :P
Vraag ook vaak of hij dan niet kan zorgen dat om 20:30 het eten klaar is, maar hij is te koppig om te leren koken. Maar klagen over dat ik laat thuis ben doet hij in ieder geval niet haha.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:14

wow.... als ik jullie zo hoor ben ik echt super blij.... ik werk in de paarden (niet dat het niet zwaar is hoor, ik maak ook lange dagen). Tijd vinden voor paarden is geen probleem, voor andere (sociale) zaken is het vaak lastiger.

Ts, als ik jou zo hoor zou ik het als volgt aanpakken:
1x in de twee dagen mesten: dan ben je wel iets langer bezig maar heb je, op de dag dat je niet mest, meer tijd om te rijden. Al helemaal in de winter is dat fijn. (bijv. za - zo - di - do: mesten, ma-wo-vr en dan nog in het weekend als je meer tijd hebt: rijden)

En inderdaad zou ik ook op de ochtendshifts een uurtje eerder opstaan (om de dag dan) om de paarden al voor het werk te mesten.

Laat ons weten hoe het afloopt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:16

Chasey schreef:
Oh wat een goed idee, dat plaatje mag ik wel even opslaan toch?
Niet dat ik qua tijd zit ofzo, maar die haflinger van mij vreet veel te snel.

Tuurlijk! Als je het lader als idee kan gebruiken is het alleen maar goed geweest :)

Selka schreef:
Duhelo, dat soort projecten/ideeën wil ik inderdaad uit gaan proberen als ze aan huis staan.
Ik bewaar je idee ook even.
Wat ik mij wel afvraag is : krijgen ze geen tandproblemen van de schuine hoek waaronder ze eten? Mijn tandarts was al niet zo blij met mijn hooinetten in de stal. Overigens hebben ze er (nog) geen problemen door.

Ik heb nu 2 palletboxen met rek buiten staan. Daar past genoeg in voor 12 uur hooi. Iedere dag vullen ivm ontbreken dak en zeer kieskeurige paarden die niet van nat hooi houden :')

In deze ruiven is het onderste gedeelte een gewoon hooinet zeg maar. als het vol zit bolt het naar buiten toe en kunnen ze er eigenlijk gewoon vanaf grazen.
Maar ook van de gewone netten die langs de muur hangen ondervind ik geen problemen.
Mijn trekpaarden eten inmiddels al 3 jaar uit bovenstaande ruiven, en in totaal ruim 5 jaar uit slowfeedernetten (de ene is er nu 21, de andere 8).
Op de andere locatie eet mijn driejarige nu al 2 jaar uit de slowfeedernetten, en het ene paard van de eigenaresse nu 9 jaar geloof ik.
Tandjes worden jaarlijks gedaan en zijn van allemaal in de conditie zoals ze moeten zijn op die leeftijd.

de grote slowfeeders kunnen ze ook door de grote gaten aan de zijkant eten, dus niet echt "slow" meer, maar de trekpaarden krijgen minder smakelijk hooi dus gaan zich niet snel overeten.

Ojajoh schreef:
Dit is leuk bedacht maar mijn pony eet alles achter elkaar op. Die heeft geen stop en ik zou dus nooit voor bijv 2 dagen neer kunnen zetten aangezien ze de 2e dag dan niets meer heeft

hier hebben we een haf, D pony en driejarige andalusier op onbeperkt in slowfeedernetten, en de trekpaarden op onbeperkt in de containers. Veel hangt af van het soort hooi (lekker mals voordroog vreten ze hier ook sneller op dan het stuggere hooi van vorig jaar). Maar totnutoe staan ze allemaal succesvol op onbeperkt. De clue is wel om zoveel te geven dat het nooit op is, dan stabiliseert zich dit normaal wel. Maar je hebt uiteraard altijd uitzonderingen die gewoon door blijven eten.

Maar ook dan is het imo simpeler om met netten te werken en deze op voorhand te vullen, de hooikussens kan je vrij gemakkelijk vullen, en dan is het gewoon kwestie van smorgens en savonds een netje met een karabijnhaakje op te hangen.

Of, als je paard op de paddock staat, er bestaan speciale omheiningssystemen met een timer. Kan je bv op verschillende plaatsen een uitsprong maken waar je hooinetten maakt, met de timer "schiet" het omheiningssysteem los waardoor paard toegang krijgt tot het hooi.
Dan is het gewoon een kwestie van savonds een net op te hangen voor die avond, en op de twee timerplaatsen ook een net, smorgens gaat de ene plaats automatisch open, in de namiddag gaat de tweede automatisch open, en zo hoef je enkel savonds te gaan om uit te mesten en nieuwe netten te hangen.

Als je echt 2 keer per dag moet gaan, verlies je gewoon heel veel tijd, de route, tegen dat je in en uitgestapt bent, etc... als dat kan teruggebracht worden naar 1 keer zal dat een heel deel schelen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:29

Duhelo schreef:
Ik zie vaak passeren dat mensen 2 maal per dag langsgaan en dan ook twee keer moeten hooinetten of slowfeeders vullen. Dat is gewoon een pokkewerkje waar veel tijd in kruipt, waarom werken jullie niet met grotere slowfeeders of grotere netten waardoor je bijvoorbeeld eens per week alles kan vullen en dan gewoon een net hoeft op te hangen?
Ik maak netten van 2 m breed en iets meer dan een meter hoog. Hier passen drie dikke plakken van een grote baal in en is voor een paard voldoende voor minstens 2 (maar vaker 3) dagen.
Wij hebben de drie E-pony's staan, en vullen een 5-6 tal netten in het weekend, 2 netten ophangen en om de dag moeten we een netje vervangen, die hangen op met karabijnhaakjes, dus is het gewoon een kwestie om ze in de kruiwagen te leggen, stal in rijden, haakjes vast, kruiwagen eronderuit en ze 1 paard heeft voor 2-3 dagen hooi.
En als je de netten in serie vult op zaterdag dan kost dat een halfuurtje tijd, als je met twee bent om te vullen nog minder :).

Bij de trekpaarden hebben we oude preicontainers omgebouwd tot slowfeeder. Deze vullen we meestal met de kniklader maar soms ook met de hand, zeker met twee is het een kwartiertje werk om die dingen te vullen, maar als ze helemaal gevuld zijn eten onze drie trekpaarden er gemakkelijk 3-4 dagen van.

[ [url=m/ndTiAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij is 25 en heeft twee keer per dag een grote hoeveelheid slobber nodig om op gewicht te blijven... Gaat dus helaas niet anders.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:30

ohja, dat zijn inderdaad dan uitzonderingen, daar kan je moeilijk van uit.
Als die alleen staat kan het timersysteem nog een optie zijn, maar dat werkt ook niet als er meerdere paarden staan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:31

Duhelo schreef:
Ojajoh schreef:

hier hebben we een haf, D pony en driejarige andalusier op onbeperkt in slowfeedernetten, en de trekpaarden op onbeperkt in de containers. Veel hangt af van het soort hooi (lekker mals voordroog vreten ze hier ook sneller op dan het stuggere hooi van vorig jaar). Maar totnutoe staan ze allemaal succesvol op onbeperkt. De clue is wel om zoveel te geven dat het nooit op is, dan stabiliseert zich dit normaal wel. Maar je hebt uiteraard altijd uitzonderingen die gewoon door blijven eten.

Maar ook dan is het imo simpeler om met netten te werken en deze op voorhand te vullen, de hooikussens kan je vrij gemakkelijk vullen, en dan is het gewoon kwestie van smorgens en savonds een netje met een karabijnhaakje op te hangen.

Of, als je paard op de paddock staat, er bestaan speciale omheiningssystemen met een timer. Kan je bv op verschillende plaatsen een uitsprong maken waar je hooinetten maakt, met de timer "schiet" het omheiningssysteem los waardoor paard toegang krijgt tot het hooi.
Dan is het gewoon een kwestie van savonds een net op te hangen voor die avond, en op de twee timerplaatsen ook een net, smorgens gaat de ene plaats automatisch open, in de namiddag gaat de tweede automatisch open, en zo hoef je enkel savonds te gaan om uit te mesten en nieuwe netten te hangen.

Als je echt 2 keer per dag moet gaan, verlies je gewoon heel veel tijd, de route, tegen dat je in en uitgestapt bent, etc... als dat kan teruggebracht worden naar 1 keer zal dat een heel deel schelen.

Nu draaien wij onderling voerbeurten met de stal dus ik zet gewoon hooinetten klaar. Zij eet zich gewoon ziek. Ze krijgt een grote groene kruiwagen vol hooi per voerbeurt en ze is maar 1,04m dus ruimschoots mag ik wel zeggen.
Maar ik verhuis daarom ook 2 sept naar all-in. Voor mij is 2 x per dag ook niet te doen en met nieuwe baan is zelfs 3 dagen in de week onmogelijk om te gaan. gelukkig pakken mijn lieve verzorgers dit op maar wil graag zo min mogelijk afhankelijk daar van zijn. Dus betaal liever voor wat extra service.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:23

Bliksem schreef:
Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en werkt dus veel en ook 's avonds. Tegen de tijd dat hij een keer thuis is heb ik al gedoucht en eten gekookt, dat heb ik dus niet goed geregeld :P
Vraag ook vaak of hij dan niet kan zorgen dat om 20:30 het eten klaar is, maar hij is te koppig om te leren koken. Maar klagen over dat ik laat thuis ben doet hij in ieder geval niet haha.

Fijn is dat he? Ik heb ook nooit gedoe over laat thuis zijn.
Mijn vriend is zo goed als nooit voor 22:00 thuis. Dan heb ik zelf al gegeten en ben ik klaar voor die dag. Hebben wij nog even een half uurtje voordat ik mijn laatste rondje met de honden doe. Lijkt mij vreselijk als ik iedere dag voor een bepaalde tijd het eten klaar moet hebben staan.

Duhelo, bedankt voor de tip! Nu vreten die van mij wel echt veel maar dat zullen jouw trekpaarden ook wel kunnen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:56

Duhelo schreef:
ohja, dat zijn inderdaad dan uitzonderingen, daar kan je moeilijk van uit.
Als die alleen staat kan het timersysteem nog een optie zijn, maar dat werkt ook niet als er meerdere paarden staan.

Nee ik moet er ook bij zijn om de stal dicht te maken zodat mijn tweejarige hem niet van zijn voer jaagt :+

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:09

Leuk topic om te lezen! Vaak vraag ik het mij ook af hoe anderen het doen. Wat zijn wij toch allemaal hard werkende vrouwen ;)

Ik combineer voltijds werken in het hoger onderwijs (Dus ook nog veel thuis werk zoals cursussen schrijven en examens opstellen ed) met een zoontje van 2 jaar, 4 paarden, 2 honden, 3 schapen en 5 kippen.

Ik doe het hele huishouden volledig alleen dus wekelijks poetsen, dagelijks eten koken, wassen, strijken...

Ik onderhoud onze 4 paarden (Gelukkig het is zomer en komen er 2 's nachts niet binnen! De andere 2 is mijn paard en minishet en die staan 's nachts samen in 1 stal. In de winter echter staan ze allemaal 's avonds binnen afhankelijk van het weer.)
Mijn paard rij ik ongeveer 4 keer per week dressuurmatig. En 1 maal per week op wedstrijd.

Dan draag ik ook nog de zorg voor onze 5 kippen, 2 schapen en 2 honden en houd ik onze hof onkruidvrij. 0.5 hectaren waarvan 1/3 tuin en 2/3 weide + piste. (Mijn vriend doet de grote werken zoals de weides bloten, het gras afrijden, de piste slepen...)

Mijn vriend is zelfstandige en zijn boekhouding is ook mijn verantwoordelijkheid. Dus dat komt er ook bij. (Mijn vriend is dagelijks van 8u tot 20u of later aan het werk).

En zoals ik ook al zei tijdens het academiejaar zijn er ook nog de lesvoorbereidingen, de examens, opdrachten... Ik probeer deze tijdens de vakantie wel grotendeels te maken maar gedurende het jaar heb je er ook werk aan.

Tenslotte probeer ik zo veel mogelijk tijd vrij te maken voor mijn zoon want die is toch wel de belangrijkste.

Ik ben dagelijks van 8u tot 21u30 a 22u non-stop bezig. (Dit is nu, dus tijdens mijn vakantieperiode! In het academiejaar is dit van 6u30 tot 22u)

We gaan nooit op reis en veel uitstapjes doen we niet. We zijn wel stilaan tot het besluit gekomen dat we dit toch moeten inlassen en proberen hier oog voor te hebben. Want zowel mijn vriend als ik gaan aan dit tempo er fysiek aan onderdoor. Dus ik snap niet hoe anderen dit kunnen blijven volhouden.

Ik heb geprobeerd met het verhuren van een stal om zo het werk lichter te maken. De stal aan een prijsje verhuurd met het oog op verlichting van het werk. Echter was dit niet het eindresultaat. Huurder kwam bijna nooit en als ze er was kwam ze de afspraken niet na. Met andere woorden had ik nog meer werk. Dit is het dus niet geworden. Nu ze weg is, is het werk lichter omdat ik het kan doen wanneer het mij past.

En om 5u of 6u opstaan? Help dat zou mijn dood betekenen :Z Ik heb het al lastig als ik om 7u moet opstaan. Dat voelt aan als midden in de nacht.

Wat ik wel doe, zoals vandaag, is mijn zoon een dagje eens bij oma laten gaan zodanig dat ik kan doorwerken. En dan werk ik aan 200 per uur. Net nog stallen gepoetst, onze hof helemaal opgeveegd, mijn huis gepoetst, nog iets afgedrukt voor een vergadering van vrijdag en nu dit.

Ik lees dus verder mee met jullie en misschien kom ik nog tips tegen! (Oh ja als alles mee zit komt er binnen kort toch ook een poetsvrouw langs! En koop ik een bladblazer! Moet ik niet zo veel meer vegen.)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:23

Laibadji schreef:
Ik ben dagelijks van 8u tot 21u30 a 22u non-stop bezig. (Dit is nu, dus tijdens mijn vakantieperiode! In het academiejaar is dit van 6u30 tot 22u)

We gaan nooit op reis en veel uitstapjes doen we niet.

Even heel brutaal, maar ik ben oprecht benieuwd:
Is je leven op zo'n manier en in zo'n tempo nog echt leuk? :o
Ik kan me dat persoonlijk niet voorstellen namelijk. Nooit tijd om te relaxen, nooit op pad, nooit even tot rust komen, nooit spontaan iets (kunnen) doen. Het klinkt dan als een aaneenschakeling van verplichtingen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:25

Wow, ik lees hier echt veel mensen waarvan iedere minuut tot savonds laat is volgepland met verplichtingen, ook al is het hobby. Wanneer tanken jullie bij, lummelen jullie een beetje, doen jullie iets anders dan paarden, hebben jullie quality time met partner en/of vrienden? Ik vond mijn schema al erg heftig, maar als ik dit lees zou ik spontaan burn-out raken.. :oo

Waarvoor plannen jullie het zo vol? Is het dat waard, de dieren?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:26

Ik werk van maandag t/m vrijdag 40 uur per week en heb twee paarden. 1 mini appaloosa van mezelf en 1 bijrijdpaard (staan op dezelfde stal). De stal is ongeveer 20 minuten rijden met de auto (22 km enkele reis). Daarnaast volg ik een deeltijd master opleiding.

De paarden staan hier in volpension wat dus inhoudt dat als ik op stal ben, ik me alleen druk hoef te maken over de beweging en verzorging van de paarden en niet over klusjes (behalve de waterton vullen van de mini). :) Dat neemt voor mij al een heleboel stress weg.

Mijn mini appaloosa is pas 2 jaar, dus daar doe ik nog niet veel mee, al krijg hij natuurlijk wel dagelijks aandacht en doen we een paar keer per week wat grondwerk.
Bijrijdpaard mag ik pakken wanneer ik wil, maar meestal rijd ik 2 a 3 keer per week en longeer ik hem 2x of gaan we wandelen.

Ik ga doordeweeks altijd direct door na werk. Haal even snel de auto op thuis (fiets naar werk) en een andere broek aan en dan ga ik. Ben dan meestal rond 17:15 op stal en tussen 18:30 en 19:30 uur weer thuis afhankelijk van wat ik met de paarden gedaan heb. :) Dan dus nog avondeten (maakt mijn vriend 9 van de 10 keer klaar gelukkig) en studeren. Al doe ik de laatste tijd minder aan mijn studie dan ik zou willen..In het weekend ga ik vaak of in de ochtend, of aan het einde van de middag naar stal zodat we de rest van de dag samen hebben of met vrienden/familie.

Wij hebben geen kinderen, dus dat scheelt natuurlijk ook wel een heleboel. Wat niet weg neemt dat we soms ook wel wat moeite moeten doen om echt tijd voor elkaar te maken, maar tot nu toe gaat dat goed. :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:28

Ik heb jouw schema bekeken en je doelt duidelijk niet op mij :)

Mijn vriend baalt wel eens als ik elk weekend weer naar het paard ben. Dus ook aangegeven dat als hij samen iets wil doen dit vooral aan moet geven. Dan zorg ik ervoor dat ik niet naar paardje hoef :)

Ik ben vanaf 20.30u thuis en ga dan ook niet meer weg. Saampjes avond eten en eventueel serietje kijken samen