9 jarige les op groot paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 12:08

Gooiske schreef:
Als de cap te groot is, kun je hem ook kleiner maken door de binnenkant naar buiten te doen en daar aan de voor en achterzijde een inlegkruisje in te plakken vervolgens weer terug klappen, niemand die het ziet en de cap past dan wel goed.

Dat had ik dus nooit zelf bedacht, bedankt voor de tip!!!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 12:09

Pepperrr schreef:
Deoro, ik hoop dat hij zich op n dag toch nog wel over zijn ''angst'' heen zet. Hij is een paar keer gevallen en denk vooral dat het daarmee te maken heeft. Zou het inderdaad ook superleuk vinden als we later samen kunnen rijden!

Ah ja dat zal wel inderdaad. Vallen is (en blijft) ook eng. Hopelijk galopperen jullie toch over een paar jaar samen over het strand :)

LumosNox

Re: 9 jarige les op groot paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:40

Tot het moment je je cap afdoet en er een inlegkruisje op je voorhoofd geplakt zit _O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:47

TS, heel schattig, maar wil je alsjeblieft ook nooit meer voetjes zo in de beugelriemen boven de stijgbeugel steken? Zo blijven de voetjes regelmatig hangen, met alle gevolgen van dien.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 13:08

Dreamybol schreef:
TS, heel schattig, maar wil je alsjeblieft ook nooit meer voetjes zo in de beugelriemen boven de stijgbeugel steken? Zo blijven de voetjes regelmatig hangen, met alle gevolgen van dien.

Ik heb dat inderdaad ook zo geleerd, maar zag het zo vaak voorbij komen en de kans dat hij eraf zou glijden leek me groter dan dat er iets zou gebeuren (omdat we stil stonden in de bak zonder andere paarden oid) en hij zou blijven haken, maar ik heb dat vroeger zelf inderdaad ook geleerd wat jij zegt dus zal het niet meer doen :)

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 13:09

LumosNox schreef:
Tot het moment je je cap afdoet en er een inlegkruisje op je voorhoofd geplakt zit _O-

Haha dat is genant :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:45

Deoro schreef:
Gooiske schreef:
Als de cap te groot is, kun je hem ook kleiner maken door de binnenkant naar buiten te doen en daar aan de voor en achterzijde een inlegkruisje in te plakken vervolgens weer terug klappen, niemand die het ziet en de cap past dan wel goed.

Dat had ik dus nooit zelf bedacht, bedankt voor de tip!!!

Hoe verzin je het.. maar, dit soort experimentjes...? Ik denk dat het koppie van je dochter belangrijk genoeg is om in een goed passende ( en evt. verstelbare) cap te investeren en die te kopen bij een goede, betrouwbare ruiterzaak. Dus niet bij de zaak waar je de huidige cap gekocht hebt!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:49

Hier hebben de kinderen een Casco junior verstelbare cap. Fijne dingen!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 00:34

Geweldig! Mijn kids hebben ook verstelbare caps. Ideaal. Hebben ze al vanaf hun 2e jaar zijn nu 9 en 11. Vandaag met z'n drieën gereden. Echt geweldig. En dan met z'n drieën Annemaria Koekoek doen whahaha. Afbeelding

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 05:40

LumosNox schreef:

Het is de bedoeling dat je ze plakt onder de voering van je cap, dus dat zal niet zo gauw gebeuren.

Super leuke foto's. Lekker genieten van deze mooie momenten.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 05:57

onpaard schreef:
LumosNox schreef:

Het is de bedoeling dat je ze plakt onder de voering van je cap, dus dat zal niet zo gauw gebeuren.

Super leuke foto's. Lekker genieten van deze mooie momenten.

Precies, onder de voering van je cap, ik kreeg het destijds als advies/tip van de verkoopster van de cap

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 06:22

Wat een lief stel zo samen!!

Op het moment dat de cap van die zaak wel goed zit is deze wel veilig. Heb namelijk zelf op die afdeling gewerkt vorig jaar en meerdere malen met de fabriek gebeld.
Maargoed dat is een ander verhaal.

Stijgbeugel tip is al gegeven!