Razinda kan niet eens slobber wegkrijgen ;(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:49

Als ze al weer vrolijk is dan zou ik haast zeggen dat dat een goed teken is en dat ze zich beter voelt. Gelukkig maar!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:33

Ik heb het gevolgd van Razinda, jeetje wat rot joh. Gelukkig dat het nu weer beter gaat, dan zal ze toch wel weer snel opknappen. Als die slokdarm weer normaal wordt, zal het eten ook nog weer makkelijker gaan. Je hoort wel vaak dat paarden die er gevoelig voor zijn het vaker kunnen krijgen, maar Marlou heeft 1 keer een slokdarmverstopping gehad, meer dan een jaar geleden, maar die was er gelukkig vanaf voordat de veearts er was. Het is een rotgezicht als je paard er zo bij staat, Marlou mocht die avond en de hele volgende dag niets eten en had een spuit tegen het ontsteken van de slokdarm gehad. Maar ze werd zo gek toen iedereen gewoon in de wei stond en zij in de bnuitenbak moest blijven, dat we haar al eerder weer in de wei hebben gezet. Het ging gelukkig goed! Marlou kreeg het door twee van die paardensnoepjes en daarna nogal gulzig een hapje kuilgras. Niet goed kauwen en wel door willen slikken. Ik schrok me ook rot toen ze zo deed!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 09:16

Inderdaad, maar het probleem is dus dat Razinda aan 1 kant niet goed kan kauwen omdat haar gebit gewoon niet klopt aan die kant. Door die afwijking die ze heeft en de operatie. Daarom zal ze waarschijnlijk de rest van haar leven speciaal voer moeten krijgen. Ik hoop dat ze me morgen in de kliniek meer kunnen vertellen.

Gras kan trouwens sowieso geen kwaad omdat dat heel zacht is.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:30

pffft.... wat balen zeg (zacht uitgedrukt).
Ik hoop dat het snel weer wat opknapt.
Heel veel succes!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:05

Jeetje zeg... wat een akelige toestand! Kijk je wel uit met die lucerne: de drie gevallen van slokdarmverstopping die ik gezien heb waren allen veroorzaakt door het eten van lucerne... Deze paarden hadden nog niet eens een gebitsprobleem!

Die arme Razinda... ze heeft al zoveel ellende gehad en nu dit weer! Huilen Naar welke kliniek ga je woensdag?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 10:29

Dat is ook stom, van de DA moest ik juist lucerne gaan geven omdat hooi zo gevaarlijk is omdat het lange stengels heeft ofzoiets.

Ik ga naar Utrecht, daar is ze van het begin af aan geweest. Is ook de enige kliniek met een CT scan geloof ik. Ik hoop zo dat ze niet hoeft te blijven. Verdrietig