Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hierdoor heb ik helemaal het plezier teruggevonden en wil ik haar voor geen goud meer inruilen. sneeuwpop schreef:Niet rottig bedoeld...
Vanuit mijn ervaring; mensen die zeiden dat hun paard dressuur niet leuk vonden, zag ik ook niet als motiverende ruiters....
Imo moet je als ruiter en leiderder voor zorgen dat je paard er plezier in heeft. Een kwestie van goed op de lichaamstaal van je paard reageren en indien nodig je aanpak veranderen als je merkt dat je paard minder graag doe wat je vraagt.
Andere instructie kan daarbij helpen.
Je zou dit zijn als je bij een ander paar uiteindelijk weer op hetzelfde probleem stuit.
.Eline_S_S schreef:Net is het toch even ter sprake gekomen toen mijn vader vroeg hoe het ging vandaag. Ik heb het een beetje uitgelegd en erg blij waren ze er niet mee.. Zoals ik zelf al zei zei mijn moeder: nou heb je al een paard, ben je nog niet tevreden.
Mijn vader dacht dat ik dan misschien maar een andere hobby moest gaan zoeken.. Dat was dus niet waar ik op doelde.. maar goed.
Silly1972 schreef:Sorry, maar daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
Elk paard is anders, net als elk mens.
Op welke manier je het mij ook probeert te leren, ik zal altijd een hekel houden aan wiskunde.
Niet elk paard vind dressuur leuk en niet elk paard is geschikt voor springen.
Paard krijgt er niks van hoor om een ander tehuis te krijgen.
Mits het gewoon een goede is
Gini schreef:Ik zou zelf dus het beste ervan maken met de Haflinger, tot je zelf het geld bijeen gespaard hebt voor een dressuurpaard. Het is niet erg om te moeten werken voor je dromen.
Wildgirl schreef:Denk eens verder dan nu.
Stel je verkoopt nu je pony en koopt er een jong paard voor terug.
Heb je de mogelijkheden én kennis om zo'n jong dier op te leiden?
Alleen maar trainen onder begeleiding van je instructrice is natuurlijk niet haalbaar.
Kun je op concour, staan je ouders daar achter? Ben je, je bewust van de kosten?
Volgens mij ben je nog niet heel erg oud; hoe ga je dat straks doen als je gaat studeren/werken?
En dan misschien wel de belangrijkste vraag, waaróm wil je zo graag de sport in?
Er zijn maar weinig mensen die dat willen omdat ze echt zélf de competitie opzoeken.
Realiseer je dat de kans bestaat dat het traject net zo lastig kan gaan worden als dat jij nu ervaart met je pony.
Wie heb je als instructeur? (mag per PB).
Ik kom uit jouw regio en mijn gevoel zegt dat je daar de oplossing moet zoeken.
Iedere pony, ook jouw Starlight, kan mits ze niet zo krom als een hoepel zijn de M/Z halen in zeg 2 jaar tijd; het feit dat je nu tegen dingen aanloopt door onkunde, een verkeerde inslag of een trainingsbeleid wat niet aansluit veranderd hier niets aan.
Neem eens afstand van het ''probleem'' en bekijk het eens uit een andere hoek; ik denk dat je dan tot mooie inzichten komt!