Dorine92 schreef:Ik geloof zelf dat de meeste ellende zit in de hele goedkope hoek (paarden met bemerkingen, paarden met wat gedragsprobleempjes, paarden die veel te vroeg ingereden zijn vanwege tijd=geld) en daarnaast in de doorgefokte raspaarden (dus ook kwpn). Voor mij dus idealiter geen raspaarden.
Ook hier helaas. Feline was een APHA, Paint dus. Import uit de USA, niks goedkoops aan. De hengst was een Quarter, Clips en dr moeder beide ook Quarter, en mijn laatste merrie is ook een Paint en import uit de USA. Die heb ik zelf daar gekocht als jaarling, en ze is pas op 3,5 jarige leeftijd ingereden en dat ook nog heel langzaam aan. Net als Clips, die bij mij geboren is zelfs. De hengst was 3 jarig net ingereden en ze waren met hem veel buiten wezen rijden, ook niks overbelast dus. Goed Feline is in de USA zelf vroeg ingereden, maar die is als 2,5 jarige al naar NL gekomen, en heeft daarna nooit echt veel meer gedaan. Pas met mij is die een beetje de wedstrijden in gegaan. Degene die nooit echt wat mankeerde was de NRPS/KWPN merrie Daisy die 28 is geworden. Het zegt dus echt helemaal niks.
Dorine92 schreef:Maar er zijn zoals te zien in dit topic ook mensen die een abonnement hebben op ongelukken (schop van ander paard, dodelijk voer, door draden gaan, in sloot vallen etc). Dit kan iedereen overkomen op zich. Wel vraag ik me af of je na het honderdste ongeluk niet anders gaat selecteren op bijv stalling. Moet je paard wel in een grote kudde? Wil je hem wel achter draad hebben? Accepteer je die zware rijbak nog steeds? En laat je het voerbeleid nog steeds blindelings over aan de stalhouder?
Ik heb zelf geen noemenswaardige pech gehad maar ik zit hier van nature al bovenop. Ik kan me voorstellen dat anderen wat "onbevangener" zijn begonnen?
Tja en ook hier, ik heb mijn paarden thuis staan. Dais was de laatste die ik in pension heb gehad. Mijn omheining is fort knox, vanwege een iets uit de kluiten gewassen shetlander die Clips heet en die het spagaat eten onder de omheining niet kan laten. Maar mijn omheining is om die reden dus ook super veilig gemaakt. Ik heb om de zoveel meter breekpunten in de draden en lint. Alles is super zichtbaar en er staat een knal stroom op dat geen van mijn paarden ooit eraan durfde te komen. Ik had hier ook maar zelden een wat grotere groep en al helemaal zeldzaam alles bij elkaar staan. Dat was allemaal uitgezocht op wie goed met wie kon. Van Clips zeg ik altijd dat is geen paard dat is een draak en die draak had en heeft voor maar weinig paarden respect, net voor haar moeder, Feline en 1 andere merrie die ook een uberalpha was had ze respect en ging ze aan de kant. Feline was er toen al niet meer, en Clips stond alleen met haar moeder op een stuk wei toen ze die klap kreeg. Daar dacht ik toen dus dat ik de groepjes goed ingedeeld had. Maar het bleek maar weer dat zelfs al zit je er bovenop, en echt ik ben een vreselijke pietje precies met die dingen, het kan zo makkelijk toch fout gaan. Mag je nog alles zo goed uitzoeken, nergens blindelings op vertrouwen en super selectief zijn dan nog kan je alle pech van de wereld krijgen. Wat VanHuisUit ook al schrijft.
xyzutu dat is ook een lekkere pechvogel die van jou. En ik ken je gevoel met dat aarzelen met van alles. Ben tegenwoordig ook super in paarden kreupel kijken
Neile ook al zon verhaal.
en Celine ook voor jou een
Als je ze in een glazen kooitje kon houden deed je het.