Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:44

Ik vind het er op zich prima uitzien. Maar je vraagt om tips dus ie geven we dan ook. :') :P

Ik zie ook een knik met het hoofd bij verplaatsen van linker voorbeen. Verder vind ik dit tempo wel erg hoog zo. Hij lijkt het erg lastig te vinden om zijn lichaam los te laten. Vergt nog meer spieren natuurlijk! ;)

Waar de knik met het hoofd aan ligt blijft een raadsel. Daar zou je zelf naar moeten kijken.

Verder vind ik je beenhouding netjes maar mis ik balans bij je torso. Je duikelt naar voren.

Succes.

Edit: zie bovenstaande reactie:
De aanleuning wil je stiller hebben, ik zou dus eerst even kijken of hij geen lichamelijk probleem heeft. :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 19:50

Klopt omdat ik het er niet mee eens was/ben ;)

Adje is deze oprichting niet gewend en is heel erg zoekende naar mijn steun van of de hand of me been.
Rijd hem nu ongeveer iets meer dan een halfjaar.
Hiervoor heeft hij geen zwaar dressuur hoeven doen. Alleen beetje het bos in en voor de wagen.
We zijn dus al behoorlijk voor uit gegaan. kwa hoe hij nu aan het been is en kwa rechterkant losser. Die hield hij zeer vast in het begin namelijk.

Adje is al een stuk actiever gaan lopen en daar ben ik al heel blij mee meneer is ook liever lui dan moe.

@AlwaysH Jaa dat klopt ook dat ik daar om vraag ;) Maar gelukkig heb ik zelf ook een mening erover :)
Thanks voor je compliment over me been houding :D En jaa haha het was nog veel erger :P zit voor mijn doen al rechter op dan ooit tevoor :P

AlwaysH

Re: Fijne les met adje V.Krack C (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:11

Het is wat je gelukkig noemt, ik vind het zelf nogal jammer dat er om wordt gevraagd en vervolgens wordt weg gewuifd, als je snapt wat ik bedoel!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:18

ik wuif niks weg maar als jij dat zo ziet prima. Daar ga ik idd niet verder op in.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:21

Ik vind inderdaad dat je het wegwuift. Dat is de conclusie die ik trek omdat je een aantal keer zegt; ja omdat dit, omdat dat.
:j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

Goh jongens. Kunnen we een beetje lief blijven naar elkaar.

Ts. Super leuk paard! Volgens mij kan die best hele hoge ogen gooien in de ring!

Wat ik vooral zie is een paard wat niet recht is waardoor tackt en balans nog niet optimaal is.

Ik zie geen teugelkreupel paard.

Ik zie wel een paard wat best wel wat tritt in de benen kan hebben! Leuk.

Lekker dooroefenen met rechtrichten en meer aan het been krijgen. Vooral controle krijgen over de achterhand en schouderpartij kunnen jou hier heel erg bij helpen!

Veel plezier

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:23

Nog over zijn tempo trouwens ;)

Hij was in het begin juist heeel traag. Dus ben nu bij dat hij wat vlotter wil lopen ;) Welk filmpje vind je het te veel tempo hebben ? ;)
En bedoel je dan over zijn tempo heen of gewoon iets wat vlot ?

Jaaa klopt ik geef dus antwoord op de reacties. :o en wil graag uitleggen hoe ik het bedoel ;) Maar dat word niet gezien dat is jammer.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:25

Peelie schreef:
Goh jongens. Kunnen we een beetje lief blijven naar elkaar.

Ts. Super leuk paard! Volgens mij kan die best hele hoge ogen gooien in de ring!

Wat ik vooral zie is een paard wat niet recht is waardoor tackt en balans nog niet optimaal is.

Ik zie geen teugelkreupel paard.

Ik zie wel een paard wat best wel wat tritt in de benen kan hebben! Leuk.

Lekker dooroefenen met rechtrichten en meer aan het been krijgen. Vooral controle krijgen over de achterhand en schouderpartij kunnen jou hier heel erg bij helpen!

Veel plezier

Dankjewell!!! :D Dit is idd zijn probleem hij is niet recht. Achterhand zijn we druk mee bezig maar eerst recht ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:28

Ik bedoel over zijn tempo, dat je net iets teveel vraagt. Mis balans en takt daardoor. Ik denk dat die hups daar ook uit voort komt. :j
Het wordt wel gezien, maar er zijn genoeg bokkers die zich onder dingen uit praten. Dat is de reden dat het lijkt of je het weg wuift. Of dit nou wel of niet zo is. :)

Edit: Waarom wil je hem dan al zo vlot hebben? Als hij niet recht is moet je hem juist sterker maken. Tuurlijk kan je dan dus meer gaan vragen, maar dit lijkt mij in ieder geval wat te veel.

Zie me trouwens niet als azijnpisser, ik vind het er helemaal niet slecht uitzien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:31

Volgens mij gooit Adje best hoog op toch? Ik vind je net iets te hoog uit het zadel komen. Verder vind ik jullie een leuke combi

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:33

ooh ik heb juist geleerd dat die dan juist iets tempo moet hebben zodat het makkelijker word dat hij zich zelf recht kan maken.. leg het miss beetje verkeerd uit maar zie het als een caravan en een auto als die gaat slingeren iets gas geven is die weer recht :P

Hoe zou jij hem dan sterker maken ? Zijn al aan het proberen om soms wat schouder voor mee te pakken. voorzichtig aan hoor zodra die pa pasjes goed doet rijd ik hem der al uit ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:35

Tuurlijk moe je paard actief en op goed arbeidstempo lopen, maar om je paard recht te richten vraag je nogal veel. Hij moet zich ook hoger opstellen nu hè, dat is erg zwaar voor hem natuurlijk!

Sterker maken? Achterhand neem ik dus ook aan?
Sowieso goed longeren, kan je heel veel mee bereiken.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:35

purny schreef:
Volgens mij gooit Adje best hoog op toch? Ik vind je net iets te hoog uit het zadel komen. Verder vind ik jullie een leuke combi

Dankje wel :) was me zelf nog niet opgevallen. maar het zou idd iets minder kunnen ja ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:38

R_emkee schreef:
ooh ik heb juist geleerd dat die dan juist iets tempo moet hebben zodat het makkelijker word dat hij zich zelf recht kan maken.. leg het miss beetje verkeerd uit maar zie het als een caravan en een auto als die gaat slingeren iets gas geven is die weer recht :P

Hoe zou jij hem dan sterker maken ? Zijn al aan het proberen om soms wat schouder voor mee te pakken. voorzichtig aan hoor zodra die pa pasjes goed doet rijd ik hem der al uit ;)

Imo zou hij juist nog wat meer tempo kunnen maken. Daarin balans vinden en dan pas weer een beetje "verzamelen".

Zoveel mensen zoveel wensen...

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:39

AlwaysH schreef:
Tuurlijk moe je paard actief en op goed arbeidstempo lopen, maar om je paard recht te richten vraag je nogal veel. Hij moet zich ook hoger opstellen nu hè, dat is erg zwaar voor hem natuurlijk!

Sterker maken? Achterhand neem ik dus ook aan?
Sowieso goed longeren, kan je heel veel mee bereiken.

Jaa ;) mm helaas word hij alleen los gelongeerd zonder hulpteugeltje of bijzet.. Willen de eigenaren niet en dat respecteer ik :j Maar je hebt gelijk daar kan je veel mee bereiken.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:42

@peelie haha ja dat is zeker waar dat zoveel mensen zoveel wensen ;)
Zo heb ik het ook geleerd hoe jij het zegt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:46

Oh, heb niet door gehad dat jij daar niet over ging!
En zal best wel kunnen, maar ik zeg het ook omdat er duidelijk een taktfout zichtbaar is. Lijkt me dat je dus zijn grens dan overschrijft. :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:54

Of hij loopt juist te langzaam. Paarden met balansproblemen kunnen dit vaak beter opvangen met meer tempo. Llangzaam betekend meer tijd om "na te denken" over balans en dus te gaan wiebelen of tackfouten maken.

Dus tempo maken. Tackt en regelmaat daarin vinden. Daar na pas weer verzamelen...

Je zal ook merken dat bij meer tempo je paard meer naar de hand zal komen en zelf ronder word. Daarin recht wordt, tackt en regerlmaat krijgt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:56

Nouja, nog meer tempo lijkt me wel erg vlot. Lijkt me dat je daar al helemaal geen balans meer gaat vinden. Ik zie geen wiebelend paard. Zie een paard die een knikje in de hoofd-halshouding maakt.
Blijkbaar denken we daar anders over, Ts is vrij om de adviezen te volgen die zij wilt volgen.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:00

Ik vind ook niet dat hij sneller moet lopen. Daarbij loopt het probleem alleen maar veder weg.

ts miss kun je je korte filmpjes sturen naar een osteo en haar om advies te vragen. Dan krijg je het duidelijk. Bokt is niet het juiste forum om een 1 zijdige mening te krijgen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 21:04

Ufurio4e schreef:
Ik vind ook niet dat hij sneller moet lopen. Daarbij loopt het probleem alleen maar veder weg.

ts miss kun je je korte filmpjes sturen naar een osteo en haar om advies te vragen. Dan krijg je het duidelijk. Bokt is niet het juiste forum om een 1 zijdige mening te krijgen.

Paard is niet van mij rijd hem bij ;) Heb daar verder niks over te zeggen ze gaan wel jaarlijks een x daar naar toe wat ik weet en daar is na wat ik heb horen zeggen het altijd gewoon goed. Ja de normale plekjes wat dan beetje vast zit maar dat heeft elk paard.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:13

Dat begrijp ik. Maar dan is het voor jou uitgesloten of een pijnlijk mankement is.

ik reed drie weken een paardje bij met het zelfde probleem. Hinkte ook met zijn voorbeen. Osteo met toestemming van eigenaar laten komen. Osteo constateerde ook het mankement en adviseerde naar de kliniek te gaan voor verder onderzoek. Eigenaar weigerde verder onderzoek helaas. Ik ben daarom gestopt omdat ik niet wil rijden op een dier met een mankement.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:24

Vergeleken met het filmpje van het cc, vind ik je les filmpjes echt erg goed. Hij is veel sneller voor je been, vind hem ook niet zo 'zwaar' op je hand.
Wat er al gezegd werd, hij wiebelt een beetje in zijn hoofd/hals houding. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben. Het verhaal dat hij verder niet veel dressuurmatig werk doet, bevestigd het beeld dat ik zie wel.
Wat ik je als tip zou willen meegeven is je paard sterker te maken vanuit de aanzet van de hals (met de schoft) en ontspanning te gaan opzoeken in de nek. Dit kun je doen door de vaste kant van je paard losser te werken en wanneer je paard meegaat, je hand mee te geven. Als je dit goed doet, zie je de spier er mooi opkomen.
Zeker bij die grote paarden helpt het onwijs om zo te trainen, de balans, lossigheid en de aanleuning gaan dan veel beter samenwerken.

Gewoon lekker meters maken, want er zit al veel verschil in de filmpjes +:)+

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:52

Ik vind dit paard wel degelijk onzuiver, en best flink ook, was hier zelf zo niet mee doorgereden en had je denk ik zo ook geen voldoendes gegeven in je proef.
Het is wel een erg leuk type paard en op de video's lijk je heel vriendelijk in je hand, dat is helemaal top! +:)+

Het paard heeft zo te zien een fijne, niet te horizontale halsaanzet maar wel een wat horizontale romp (tenminste, voor zo ver ik dat kan beoordelen op de korte video's). Ik zou hem daarom zeker niet op nog hoger tempo rijden dan je nu doet, omdat hij dan snel over het voorbeen valt. Je kan hem dan beter actiever maken door scherpe overgangen te rijden, door hem vooral 'elektrisch' te houden bij het terugnemen, zodat hij niet als een soort zoutzak in elkaar valt als je hem terugneemt, en dan weer een kort stukje naar voren te rijden.
Over het algemeen zou hij nog iets meer 'in verbinding' mogen, hij loopt nog een beetje in delen. Daar kan het schakelen natuurlijk ook bij helpen; zodat hij vanuit achter over de rug een mooie verbinding naar voren maakt. Zorg er zelf voor dat je dan ook een constante verbinding met de mond hebt, ik zie de teugels af en toe nog wat flapperen. (En constant is niet strak, maar juist mooi flexibel meeverend). Het paard mag dan ook nog net wat meer de hals vanuit de schoft laten vallen. Hij loopt nu niet met onderhals, maar hij is is ook net niet helemaal door de nek, waardoor de lendenen ook wat strak blijven.
De galop vind ik dan wel weer heel fijn, het lijkt alsof hij dat zelf ook wat makkelijker doet. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe hij stapt!

Veel succes verder, het is een sympathiek beestje, denk ook dat er nog wel meer uit te halen valt! :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 21:56

Yael_Tdh schreef:
Vergeleken met het filmpje van het cc, vind ik je les filmpjes echt erg goed. Hij is veel sneller voor je been, vind hem ook niet zo 'zwaar' op je hand.
Wat er al gezegd werd, hij wiebelt een beetje in zijn hoofd/hals houding. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben. Het verhaal dat hij verder niet veel dressuurmatig werk doet, bevestigd het beeld dat ik zie wel.
Wat ik je als tip zou willen meegeven is je paard sterker te maken vanuit de aanzet van de hals (met de schoft) en ontspanning te gaan opzoeken in de nek. Dit kun je doen door de vaste kant van je paard losser te werken en wanneer je paard meegaat, je hand mee te geven. Als je dit goed doet, zie je de spier er mooi opkomen.
Zeker bij die grote paarden helpt het onwijs om zo te trainen, de balans, lossigheid en de aanleuning gaan dan veel beter samenwerken.

Gewoon lekker meters maken, want er zit al veel verschil in de filmpjes +:)+

Dankjewell :D ik zal is kijken of ik een x een voor en na foto heb van in het begin en nu van zijn hals :) en ja meters gaan we zeker maken ;) 6 augustus mag die mee naar crosstraining :D zat zelf net ook filmpjes van int begin te kijken maar die ga ik hier maar niet posten :P dankjewell ;)