mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 02:29

Ook ik heb een advertentie geplaatst voor een paard voor weinig. Dit betekend niet dat ik een arme sloeber ben. Maar dat ik geen groot bedrag heb uit te geven, omdat ik dan mijn reserve moet aanspreken. Er zijn echt veel reacties op gekomen en ik ben nu dan ook bezig met een heel leuk paard <3 . Zeker geen ziek of ouder paard.
Er zijn genoeg mensen die een plekje zoeken voor een paard die iets mankeert waardoor hij niet meer intensief gereden kan worden, of hiervoor te oud is geworden. Ook zijn er mensen die om financiële redenen hun paard niet meer kunnen houden en een goed plek echt belangrijker vinden dan geld. De " eisen" zijn  vaak gewoon wensen, er kan altijd eea besproken worden. Wat voor mij perfect is, is dat lang niet voor iedereen en ik kan echt een 5* plek bieden. :o Dus waarom niet zo proberen?

Palmera

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 03:07

Ik ben het wel met TS eens, eigenlijk. :)
Paarden hebben is gewoon een dure hobby. Dus als je al begint met bezuinigen zou ik al bang zijn dat er ook bezuinigd word op belangrijke zaken als het paard er eenmaal is.

Verder is de aanschaf zo duur als je wilt: een grasmaaiende gezelschapsshetlander koop je voor 100 euro. Maar een ambitieuze ruiter die een paard met talent wil zal meer moeten neerleggen. Een leuk bosritpaard voor de ervaren ruiter is minder duur dan een bombestendige bosrit-leer-pony voor een kind.

Alles heeft zijn prijs. Een paard van een top afstammeling in de sport kopen als je slechts over de hei wilt stappen maakt de hobby nog wat duurder dan hij al is.

Ik geloof meer in verstand gebruiken, nadenken over wat je écht wil en daarna een paard voor een eerlijke prijs zoeken dan in voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:48

Omgekeerd kun je ook een idioot hoge prijs vragen en hopen dat iemand er on trapt.
Zo ken ik dus iemand die rond de 10.000 voor een ex manegepaard betaald heeft 8)7
En een kennis van mij heeft door bluffen 2000 euro voor een shetlandveulen gekregen _O-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:46

nou ik heb nooit zo een advertentie gezet, en gewoon een pony gekocht ... goedkoop dat wel.
Niemand wou haar , ze heeft meer dan 3/4 jaar te koop gestaan.
ze houd er niet van om in de bak te werken en heeft ook een heel sterk karakter en dat op kind formaat.

ik kocht haar toch om ook van andere eisen van de evtw verkopers af te zijn.
Het moet maar net zijn wat je zoekt.... wij doen niets in een bak en het dier is enorm opgeleefd en heeft zich positief goed ontwikkeld.
Maar ik ben vrij van het ge oh van contakt houden, huis wordt gecontroleerd, paard blijft in mijn eigendom, het paard moet dit of dat... :n

verkocht is verkocht en ik kan er mee doen wat ik wil!

Ja het was een gok, het heeft gelukkig goed uitgepakt had het niet gelukt dan had ik haar ook weer voor dat bedrag proberen te verkopen.
Maar de eerder genoemde gras maaier voor 100,- die wilde ik bewust niet , noem me een ideoot maar ik heb zo wel een pony een beter leven gegeven die in een lastig pakket zat ( en haar ongeboren veulen ook). destijds was het chrisis en waren er betere ponys voor dat bedrag te koop, maar ik krijg veel liefde van haar terug al is het op haar unike manier ......een betere pony dieis er wel maar missen doe ik ze niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:56

Ik vind dit nogal wat hoor.. Je zit op bokt, maakt een topic over een andere bokker zijn/haar advertentie op de markt (ze kan dit topic dus ook lezen he) en loopt iemand eigenlijk openbaar even ontzettend zwart te maken terwijl je het hele verhaal er achter niet kent.. Dat gaat mij persoonlijk te ver, en dacht ook dat het niet mocht hier elkaar direct en "persoonlijk" aanvallen op zo'n manier want je zet haar nu echt te kakken, met de precieze titel van de advertentie etc in je OP kan iedereen haar zo vinden.
Daarnaast vind ik het grote onzin, ik heb mijn paard ook voor een klein prijsje gekocht omdat ik niet veel geld voor aanschaf had op dat moment maar wel het beste kon bieden veel tijd liefde en energie. Zo heb ik wel mijn droompaardje gevonden kostte misschien niet veel maar ze stond daar al bijna haar hele leven zo goed als stil moest bij wijze van spreken opnieuw ingereden worden etc. Heeft het bij mij super gehad. Ik had ook daar zelf een advertentie voor geplaatst en zou ontzettend ontdaan zijn als ik dan op een forum als deze ineens mijn advertentie tegen zou komen zonder dat iemand echt wat van mij weet zo bekritiseerd worden..

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:01

Wie niet waagt wie niet wint toch? Ik zou er een moord voor doen als ik iemand zou vinden met een top huisje. Geld is toch niet het belangrijkste..
Mijn merrie heeft zomereczeem, dat is een flink gebrek. Gelukkig heeft het geen invloed op het plezier wat je verder met haar zou kunnen beleven.
Een 100% gezond paard, jong en met veel potentie zal vaak toch niet aangeboden worden..

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:04

Libera schreef:
Ik heb hier 3 gratis paarden staan... Waarvan ik er eentje momenteel aan het opleiden ben voor het Z :)

Ik snap dit bericht niet zo. Je hebt daar ook bedeladvertenties voor gezet? Wat is je punt precies?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:49

Dat mensen niet veel willen betalen voor een oudje wat "enkel" een paar rustige buitenritjes per week nog moet kunnen lopen kan ik mij prima voorstellen.

Wat ik niet snap zijn de mensen die een jonge kwpn'er met top afstammeling willen, 0,0 aanmerkingen op de foto, potentie voor ruim boven de Z, ingereden, braaf en lief en natuurlijk mag dat niet meer dan 5.000 kosten want als fokker heb je al 3 jaar van het dier kunnen genieten dus schandalig dat je wat meer geld ervoor wilt hebben. :7 :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:17

Waarom zou je er aan willen ergeren? Gewoon doorklikken, toch? :Y)

Ik heb een soort advertentie geplaatst een dik jaar geleden. Wij hadden geen mega budget. Mijn vorige Haflinger was zeer plotseling overleden, lag 's morgens dood in de weide. 14 jaar is hij maar geworden.
Een budget voor een ander paard hadden we dus niet opzij gelegd, want James was nog lekker 'jong' en kon nog wel jaren mee! Wij hadden nooit gedacht dat het patsboem over zou zijn.
De overgebleven Shetlander moest een nieuw paardenvriendje, want die werd letterlijk gek van eenzaamheid. Kwijnde weg en liep continue dezelfde rondjes door de weide, totdat er een pad gesleten was. Er moest wat anders komen, terwijl wij er mentaal en financieel nog niet aan toe waren.

Ik heb de gok gewaard en op de boktmarkt heb ik een advertentie geplaatst. Daarin heb ik vermeld wat wij te bieden hadden. En wat wij zochten. En ja voor een LAGE prijsklasse!
En je geloofd het of niet. Ik kreeg meerdere berichten van bokkers die een goed tehuis voor hun Haflinger zochten! Geld was niet zo'n punt. Ze wilden heel graag dat hun paard goed terecht zou komen. Gewoon lekker bij iemand aan huis. En omdat ik de avonturen van mijn vorige Haflinger, James had vermeld met foto's en filmpjes, hadden ze zoiets van 'Ja! Dat is een mooi huisje'. Lekker ongedwongen, lol met de knol.
En daardoor is wél een super leuke Haflinger op mijn pad gekomen! Ik had zelfs nog keuze!
Deze Haflinger had dan toevallig wel een bemerking. Daarom voor veel mensen niet het 'perfecte' paard. Maar absoluut niet minder geschikt voor ons! Hij was niet gratis, maar zeker niet de hoofdprijs. En hij is ook nog lekker jong. Inmiddels is hij een dik jaar bij ons en is compleet ingeburgerd in ons gezin.
Beestje is hier helemaal in zijn element en de vorige eigenaren zijn maar wat blij dat ie bij ons is gekomen.
Super leuk, lief, knuffel- en recreatiepaard en ook nog eens super lief voor de kinderen. Voor ons als gezin dus het 'perfecte' paard. Voor mensen die meer dan alleen knuffelen en buitenritjes willen absoluut niet.
Dus tja, waarom zou je de gok niet wagen en dergelijke advertentie te plaatsen?
Voor sommige mensen is geld niet het belangrijkst, maar wel waar zijn of haar paard terecht komt. En wat er dan nog mee gedaan wordt. En wat voor de ene mens 'perfect' is, is voor de andere weer heel anders. Op ieder potje past een dekseltje.
En ook ik had vermeld in de advertentie dat een ouder paard oké was. 20 géén probleem. Maar onze nieuwe gezinsHaflinger is 'nog maar' 10, en we hopen nog jaren van hem te mogen genieten! :j
En hij is dus op ons pad terecht gekomen doormiddel van een dergelijke advertentie, want hij stond NIET te koop! *\o/*

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:44

Ach ja er zijn weer van die personen die overal wat op aan te merken hebben .
Wat maakt het uit er zijn zat mensen die wat zoeken en het beesje een goed 5 sterren plek ken bieden wat is nou belangrijker een goed plek voor een bepaald bedrag of dat de mens er niet meer voor kan zorgen en laat verwaarlozen ook van die kant bekeken?
Ik erger me aan mensen die op anderen comentaar uitbaten ga kijken bel ze enz zo moeilijk is dat toch niet?
Ik weet dat het weer eens over een advertentie van mij gaat tja het is bokt soms kun je beter niks zeggen denk ik dan.
Ik ben geen pennymeisje in ieder geval maar een volwassen persoon als ik de profiel van een aantal bekijk denk en zeg ik wel eens pff hoe oud ben je je komt net kijken.
Laat ieder in hun eigen waarde en bevalt het je niet scrol dan door en lees dan niet.
Als ik een oudere merrie zoek zoek ik die en ja hoe vaak lees je boven de 20 die ze snel weg doen na hun trouwe dienstjaren ik zeg dan ook hoe kun je dat nog weg doen ? En comentaar op me schrijven zonder hoofdletters niet iedereen is perfect!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:09

Tja soms lees ik die advertentie's en dan denk ik ja dat willen we allemaal wel aan de andere kant..

ik heb een kerngezonde kwpn merrie, 17 jaar toen ik haar aanbood, geschikt voor de fok, buitenrijden, sprongetje, zocht een plekje voor haar, spullen erbij, hoef er niks voor alleen horen hoe het haar vergaat..

Ze loopt er nog steeds, 3 reactie's allemaal van pennys..

Dus denk best dat als je een ouder dier zoekt voor leuke buitenritten je die best vind..

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:23

mvdbijl schreef:
Tja soms lees ik die advertentie's en dan denk ik ja dat willen we allemaal wel aan de andere kant..

ik heb een kerngezonde kwpn merrie, 17 jaar toen ik haar aanbood, geschikt voor de fok, buitenrijden, sprongetje, zocht een plekje voor haar, spullen erbij, hoef er niks voor alleen horen hoe het haar vergaat..

Dus denk best dat als je een ouder dier zoekt voor leuke buitenritten je die best vind..

Vast wel en ze mogen altijd langskomen heb ik ook geen moeite mee .

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:28

FatCat schreef:
Ik zou het wel overwegen eigenlijk. Als het nu echt een 5* thuis is (weidegang zomer er winter!), dan wil ik wel 2000 euro mislopen zodat mijn paard een mooie laatste thuis krijgt.
Die garantie krijg je er toch helemaal niet bij? Als het later allemaal niet zo mooi is als beschreven kan je ook niet meer ingrijpen. Zelf zou ik als verkoper heel veeleisend zijn en gaan voor iemand die en een goede thuis kan bieden (al kan je dit nooit voor de volle 100% weten) en die ook de middelen heeft om het dier te kopen aan de normale prijs voor het dier.

Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals bijvoorbeeld het verhaal van de eigenaresse van James. Of de zoektocht van Koudbloedkim naar een nieuw paard. Of iemand die ik zelf ken of via, via,... Van deze mensen heb je zonder dat je ze echt kent toch heel wat informatie over hoe ze omgaan met hun paarden waardoor je wel kunt inschatten dat de dieren goed terecht komen. Maar dat zijn in mijn ogen echt uitzonderingen die eventueel het overwegen waard zijn. Een goede thuis is inderdaad belangrijk :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:37

Maar wij zoeken ook niet voor een prikkie een paard. :)
Gewoon betalen naar kwaliteit. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:38

Dat de brutalen de halve wereld hebben, is natuurlijk een feit :D
Maar waar ik mij in elk geval dan vragen bij stel, is dat zogenaamde '' 5 * huisje '' ....
Wat sommigen 5* vinden, vind ik vaak nog geen 1* waard vanuit het standpunt paard bekeken :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:46

Het ligt er per situatie aan. Hoe reageren mensen en wat ze erbij vertellen. Als het echt onredelijk is, denk ik weleens, droom verder. Maar er zijn mensen met een duidelijk verhaal en dan snap ik wel hoe en waarom.

Niet iedereen die klakkeloos 10.000 euro betaald is een goede baas en niet iedereen die ene gratis paard wil, is per definitie slecht. Zolang je je paard maar wel de zorg kan bieden die nodig is.

Als je bijv 500 euro per maand over hebt voor een paard, heb je nog niet 1,2,3 een groot bedrag te besteden. Dan zou je alsnog 20 maanden moeten sparen en wachten als het een paard van 10.000 euro moet zijn BIJVOORBEELD he?!

Je hoort en ziet vaak om je heen ook mensen die voor niet gek veel een leuk paard hebben gekocht en mazzel hebben gehad. Soms hopen mensen ook op zo een mazzeltje.

Ik zelf vond ooit een paardje erg leuk. Iemand ging bemiddelen en vroeg me 8000 euro. Mensen hadden een hele hoge openstaande stalrekening, dus die moest betaald. Voor mij was dit paard het niet waard en had ik dat budget niet.
Een maand of 2 daarna was er gewoon iemand brutaal genoeg geweest om te bieden en is het paardje voor 2800 euro verkocht. Toen baalde ik wel even, maar that's life.

Onze shet is super braaf en was goed gereden. Mensen boden me ooit eens 2500 euro. Hadden zelf goede paarden en vonden het leuk voor de dochter. We hebben dat niet gedaan, want hij is niet te koop. Aan onze eigen paarden, hangt ook geen prijs, want die zou nooit realistisch zijn. We hebben ze al zolang, dat ze veel meer hebben gekost, dan ze ooit kunnen opbrengen. Ze mankeren inmiddels dingetjes en je gevoel speelt een rol, maar realistisch gezien zouden er 2 of 3 goedkoper en in zo een plaatje passen waar men braaf zoekt.

Hele hoge eisen stellen voor een lage prijs, vind ik echt niet kunnen. Of belachelijk laag bieden bij ene goed, gezond paard. Het kan soms, maar dan is er vaak iets aan de hans op persoonlijk vlak en moet je maar net tegenaan lopen.

Maar vasthouden aan hoge prijzen, terwijl je paard je elke maand veel kost, zou ik ook niet doen, als ik wil verkopen. Dan zou ik ook voor een passend baasje gaan. Hoewel dat maar tijdelijk kan zijn. Zo hebben wij nu in 4jr tijd al 2 oude paarden terug gekocht, dus slechte ervaringen met verkopen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:53

Ligt er helemaal aan. Al mijn vorige paarden zijn voor iets meer dan de slachtprijs of gratis weggegaan en waarom zou je misschien denken. Ik verkoop niet om aan ze te verdienen. Ik verkoop ze voor een mooie toekomst. Met elk paard ging een rechtsgeldig contract mee dat dit paard nooit en te nimmer verkocht zou worden zonder dat ik ingelicht zou worden. Moest het paard om wat voor reden dan ook weg dan zou hij of zij door mij teruggekocht worden voor hetzelfde bedrag. Mits dit paard veel en veel meer bereikt zou hebben bij een nieuwe eigenaar en daar heb ik dan een maximaal bedrag aangehangen.

Met de nieuwe eigenaren van mijn paarden heb ik dus ook gewoon contct.

Ik heb nu een Arabofries staan van een vrouwtje dat niet meer 100% voor haar kon zorgen. Woont in Rhenen en ik in Rotterdam. Paard staat bij mij is van haar en ik zorg voor het paard. Ze heeft er totaal geen kosten aan en ik mag eigenlijk doen wat ik wil met haar.

Nee ze is dan wel niet van mij en we spraken een jaar af, maar wie weet blijft deze knapperd wel langer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:54

Ik heb een paar jaar terug wegens gezondheidsredenen van mijzelf een geweldig leuk paard verkocht voor niet veel.
Hij ging ook naar een 5 sterrenhuisje.
Kreeg ook vaak positieve updates. (die blijkbaar niet klopte?)
Helaas kreeg dat meisje toch niet de klik die ze hoopte en heeft hem naar een in mijn ogen verschrikkelijke plek verkocht.
Daar heb ik hem terug willen kopen maar ze vragen de hoofdprijs wat echt niet gebruikelijk is voor wat hij waard is. Want hij is eigenlijk niet te koop. Dus vragen ze een emotionele prijs.
Ik heb nog flink meer geboden dan waar ik hem zelf voor verkocht heb, maar helaas.
Dus ja helaas dat kan dus ook. Uiteraard wist ik dat, maar toch is het erg naar en verdrietig als het dan ook echt uitkomt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:55

mvdbijl schreef:

Mag ik wat info over deze merrie
Ik ken een stal staan ze de hele zomer buiten en van de winter hebben ze allemaal een uitloop voor stal en contact met de buren.

Ze rijden daar alleen recreatief. Lekker buiten genieten. Langs de maas veel bospaden en een strandje. Vernam dat de eigenaar een paard zoekt aangezien zijn oude kwp-ner (38 geworden) is overleden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:00

bruintje123 schreef:
Ik heb een paar jaar terug wegens gezondheidsredenen van mijzelf een geweldig leuk paard verkocht voor niet veel.
Hij ging ook naar een 5 sterrenhuisje.
Kreeg ook vaak positieve updates. (die blijkbaar niet klopte?)
Helaas kreeg dat meisje toch niet de klik die ze hoopte en heeft hem naar een in mijn ogen verschrikkelijke plek verkocht.
Daar heb ik hem terug willen kopen maar ze vragen de hoofdprijs wat echt niet gebruikelijk is voor wat hij waard is. Want hij is eigenlijk niet te koop. Dus vragen ze een emotionele prijs.
Ik heb nog flink meer geboden dan waar ik hem zelf voor verkocht heb, maar helaas.
Dus ja helaas dat kan dus ook. Uiteraard wist ik dat, maar toch is het erg naar en verdrietig als het dan ook echt uitkomt.

Wauw dat is ellendig, Ik heb het ook 1 x meegemaakt. Meisje beweerde dat de pony overleden was en ik dacht dat je daar niet over zou liegen. Helaas. Ik kwam de pony een paar maanden geleden tegen. Gratis weggegeven en voor 2500 eu verkocht, maar ze staat wel supergoed en dan kan ik het ook los laten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:04

Nou dat het meisje hem heeft verkocht neem ik haar niet kwalijk. Ze heeft het best lang geprobeerd. En als de klik er niet echt is houd het op. Dat ze hem aan die plek heeft verkocht neem ik haar wel erg kwalijk, dat had niet gehoeven.
Ze zegt dat diegene die hem nu heeft liegt over het bedrag, dat zij hem heeft verkocht voor net zoveel als ze hem heeft gekocht. Goed wie daar de partij is die liegt weet ik natuurlijk niet.
Maar 1 appje naar mij en ik had hem ook weer opgehaald.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:12

Dat is het meer. Je gunt het iemand, maar uiteindelijk gebeurd er niet met het paard wat je zou willen en dat voelt zo rot.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:16

GabberGill schreef:
Dat is het meer. Je gunt het iemand, maar uiteindelijk gebeurd er niet met het paard wat je zou willen en dat voelt zo rot.

Precies.
Dat was voor dat meisje ook het eerste paard. Hard voor gespaard, ze had nu vast werk en kon het zich permitteren.
Zadel, dekens, alles erbij gedaan want dan was dat ook passend.
Ja, ik gunde het haar. En ook het paard :) Daar kreeg hij meer aandacht dan bij bij.
En spijt dat ik hem aan haar verkocht heb, nee. want hij stond geweldig.
Me wel enorm verkeken op haar dat ze bij niet klikken niet ook een 5 sterrenhuisje zou zoeken. (of mij zou inlichten omdat ik zo wel af en toen berichten kreeg)
En dat doet wel enorm zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:20

Tja zo heb ik mijn pony verkocht ook met hoef niet de hoofdprijs maar wel een goed plekje waar ze voor altijd kan blijven en contact kan houden, nog afdingen van de lage vraagprijs ook maar toch verkocht, hoop mooie praatjes. Na 5 week werd ik overal geblokkeerd en nog geen jaar later kom ik er achter dat ze na net een half jaar daar door verkocht werd door het dubbele van wat ze mij betaald heeft, naar een handelstal waar ze even afgebeuld werd en toen ze af was weer door werd verkocht voor nog eens 350 euro bovenop de prijs die al verdubbeld was door de vorige, zo is ze in 1,5 jaar 3 keer door verkocht en prijs gaat elke keer weer omhoog, heb nu geen idee meer van waar ze is...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:24

Herken dat volledig. De merrie die zogenaamd overleden was heeft eerst 3 jaar als handelspaard gefunctioneerd en dat terwijl ik haar zelf als hoogdrachtige merrie van een handelaar kocht. Paard was zo schuw als wat en heeft de rotste dingen meegemaakt. Kon pas na 2 jaar opstappen zonder dat ze steigerde en zich echt moedwillig naar achteren liet klappen.

Ik gaf haar weg, maar heel dom dit keer zonder contract of iets. Ik kreeg goede berichten. Ze liep in 4 span en toen ineens uit het niets stuurde ik een bericht hoe het ging. Ze zei tegen me: Dancer is overleden aan een koliek aanval 2 weken terug. Ik antwoorde: Ooooh wat vreselijk zeg. Zij zei alleen maar; Idd van die kosten had ik een nieuwe auto kunnen halen.

Ik was kwaad en heb nooit meer gereageerd en toen kwam ik haar tegen. Weer een ellendetijd gehad, maar nu gelukkig op der plaats.

Ze was maar 1,36 en ik ben 1,78 dus ze kreeg bij mij niet wat ze verdiende. Met 12 jaar heb ik haar dus weggegeven. Ze is nu 17 en ik hoop dat ze haar blijvende stekje heeft gevonden