Tips voor een nieuwbakken eigenaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Tips voor een nieuwbakken eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:44

Gefeliciteerd met je paard :) ik zou inderdaad ook je geld beter investeren in een instructrice. Online video is leuk maar wat als er iets net lukt of je paard reageert anders dan in de video? Met een instructrice kan je daarop inspelen met een video niet. Verder zou ik, als het mag, ook gewoon je paard direct de kudde in doen. Meningen zijn daarover verdeeld maar ik ben van mening dat het een hoop stress bij zowel paard als eigenaar scheelt. Paard wilt namelijk toch alleen maar naar de anderen. Ik heb die van mij direct in de kudde gedaan en alles ging prima.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 09:49

Het veulen is inmiddels al een paar dagen weg en volgens mij gaat het qua opdrogen verder goed, vandaag even weer heen dus ik hoor het dan wel verder.
Dus wat dat betreft zou ze gelukkig gelijk in haar groepje kunnen, scheelt voor haar inderdaad alleen maar.

Lizzyy schreef:
Gefeliciteerd met je paard :) ik zou inderdaad ook je geld beter investeren in een instructrice. Online video is leuk maar wat als er iets net lukt of je paard reageert anders dan in de video? Met een instructrice kan je daarop inspelen met een video niet. Verder zou ik, als het mag, ook gewoon je paard direct de kudde in doen. Meningen zijn daarover verdeeld maar ik ben van mening dat het een hoop stress bij zowel paard als eigenaar scheelt. Paard wilt namelijk toch alleen maar naar de anderen. Ik heb die van mij direct in de kudde gedaan en alles ging prima.

Ik denk dat dat het nu ook in 1e instantie wel gaat worden, zo wil ik ook met lange teugels gaan werken. En met rijden wil ik echt beginnen met beginpunt, leren rijden met je lichaam enzo.
Nu nog op zoek naar de juiste persoon...

Suikerspinda

Re: Tips voor een nieuwbakken eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:37

Wat leuk Maitestar, gefeliciteerd! Wanneer komt je paard naar jou toe? Ik lees even mee en schrijf de tips op, want ik ben de dagen aan het aftellen tot half oktober, dan komt mijn lieve merrie naar me toe. :D

Qua instructie zou je eens kunnen kijken naar een Natural Horsemanschip-instructeur? Dan kan je ook vanaf de grond beginnen. Zo heb ik met een oud verzorgpaardje les gehad van een NH-instructrice en zij heeft me ook dingen geleerd als longeren met lichaamstaal en hoe een paard te corrigeren als hij je voorbij loopt. Misschien is dat wat voor je?