De bemoeienis van familie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:19

Ben je ondertussen weg bij die boer waar je een relatie mee had? Zowel met werk als anders.
Zo niet zou ik dat eerst afhandelen.

En dan eens even met school starten en dan verder kijken.
24 uur is natuurlijk niet veel voor 2 paarden te onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:24

Jammer van alle vooroordelen weer.

Buffer voor ziekte is er, had ik al voor m'n oudje, die is iets uitgebreid en eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat ze niet allebei tegelijk een koliek operatie hoeven ondergaan. Laat ik het anders stellen, mocht mijn oudje koliek krijgen en geopereerd moeten worden laat ik dat niet eens meer doen! Ze kan dat lichamelijk toch niet meer aan.

Het zijn meerdere werkgevers en daar werk ik nu ook, zijn zeer tevreden over mij. Ik heb 7 dagen in de week gewerkt van 7 sochtends tot 9 s'avonds, dus lange dagen daar word ik niet bang van.

Opleiding is ver onder mijn niveau, komt nog eens bij dat ik het meeste al ken.

Nee jullie hebben gelijk, ik kan beter alle dagen aan het werk zijn en verder niks leuks hebben in m'n leven.

Bedankt voor de reacties waar ik wel wat aan heb.

Urbanus

Re: De bemoeienis van familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:26

Het is allemaal goed bedoeld, je hoeft je niet direct zo defensief op te stellen. Het is een feit dat je nu eenmaal niet zo lekker in je leventje zat, mensen hebben het beste met je voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:32

Of je kruipt gewoon weer in je defensieve slachtofferrol. Het zijn geen vooroordelen maar een logisch gevolg als je al je ellende op bokt hebt gedeeld. Dan zet men het in een ander perspectief.

Maar hey, doe maar een impulsaankoop om je goed te voelen: paard kan je toch weer verkopen dus lekker boeiend.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:34

Als je zelf denkt dat je alles financieel kan veroorloven dan moet je het doen, je bent ten slotte een volwassen persoon die niet meer bij de ouders in woont. Dus wat 'hun' ervan vind is dan jammer dan!

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:12

Ik weet niet wat er gebeurd is maar zo te lezen zit je nu in de afsluiting van een heftige/moeilijke periode.

Alleen jij kan beoordelen of het nu goed is een nieuw paard te kopen. Luister naar je gevoel. Voor de ene persoon zal het te snel zijn, voor de ander juist perfect, een nieuw project!

Je ouders hebben waarschijnlijk het beste met je voor en zijn vrij om je te adviseren. Maar zo lang ze je portomonee niet beheren.. Doe wat goed voelt! Succes met alles.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:29

Het is inderdaad allemaal goed bedoeld. Je vraagt immers om advies toch?
Je hebt een hoop problemen gedeeld op bokt, ik heb een aantal topics van je gevolgd (niet altijd gereageerd omdat anderen dat al prima deden en ik niets toe te voegen had), waaruit bij mij de indruk is ontstaan van een niet al te stabiele persoonlijkheid die niet altijd goed nadenkt over de gevolgen van haar acties. En dan krijg je dit advies.

amoj schreef:
Het zijn meerdere werkgevers en daar werk ik nu ook, zijn zeer tevreden over mij. Ik heb 7 dagen in de week gewerkt van 7 sochtends tot 9 s'avonds, dus lange dagen daar word ik niet bang van.

Dat is fijn, maar hoe denk je tijd over te houden voor 2 paarden?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:05

Zover ik kan lezen zegt er niemand dat je het niet moet doen, maar wel een groot deel dat je misschien best even wacht... Maar goed, als je alleen adviezen wilt die in je straat passen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:14

Hoe oud is je pony ? Misschien kan iemand anders er wel wat mee ? Ik vind persoonlijk 3 paarden om te onderhouden in je uppie te veeleisend. Eigenlijk 2 paarden waar je niets mee kan al te veel. Dat je je oudje nog zijn oude dagen laat slijten vind ik wel goed maar als je passie ook rijden inhoud begrijp ik je frustratie volledig en zou ik toch proberen het op maximum 2 paarden te houden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:34

amoj schreef:

Buffer voor ziekte is er, had ik al voor m'n oudje, die is iets uitgebreid en eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat ze niet allebei tegelijk een koliek operatie hoeven ondergaan. Laat ik het anders stellen, mocht mijn oudje koliek krijgen en geopereerd moeten worden laat ik dat niet eens meer doen! Ze kan dat lichamelijk toch niet meer aan.

Nee jullie hebben gelijk, ik kan beter alle dagen aan het werk zijn en verder niks leuks hebben in m'n leven.

sorry, ik sluit me ook aan bij degenen die zeggen dat het niet verstandig is...deze post doet daar nog een schepje bovenop...je schrijft hier iets, en valt de mensen aan die het met je pa eens zijn. Why? Wat is de reden dat jij alleen reacties waardevol vindt die zeggen wat je wilt horen? Niemand valt je aan, mensen geven alleen hun mening en jij slaat van je af.

Verder vind ik er nogal wat dubbelheden bijstaan als ik het vorige topic vergelijk met deze denk ik: huh??? Ik zou als ik jou was eens heel eerlijk naar jezelf gaan kijken. De houding die je nu aanneemt getuigt imo niet van een stabiel persoon. Je bent nog niet begonnen met je bbl (toch?) dus ik zou denken...eerst dat en daarna verder als je dan genoeg tijd en energie overhebt.

Ben je helemaal weg bij de vent trouwens?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:35

hmmmm heel raar gequote heb ik hier. Sorry :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:45

Weet je al wat je straks netto aan salaris over houdt?
Ik verdien met 25 uur werken (wel in Frankrijk) namelijk iets meer dan 900€/maand.
En als ik mijn moeder zo hoor dan hebben wij hier veel lagere kosten.

Natuurlijk is het niet leuk om te horen denk er nog even over na.
Maar die reacties zijn er vooral om jou te behoeden voor een eventuele verkoop omdat het financieel toch niet gaat.

Qua koliek operatie, die heeft een van mijn paarden ook gehad, heeft mij 5000€ gekost en alsnog paard kwijt....
Dus mocht je open staan voor opereren als het nodig is, is je DA potje echt zo groot?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:45

Ik zou eerst zorgen dat je jezelf en je privesituatie helemaal op de rit hebt voordat je andere verantwoordelijkheden aangaat. Fijn om te horen dat je nu een andere baan hebt (begrijp ik dat goed?) en dat je niet meer werkt bij je vriend/achteroom/misbruiker (geen idee hoe ik hem moet noemen). Woon je daar nog wel of heb je de stap genomen om echt helemaal weg te gaan?
Ik denk dat zodra je dat achter de rug en je je leven op orde hebt, je toe bent aan iets nieuws.
Anders wordt het een soort ontwijkgedrag, je problemen niet aanpakken maar ervoor zorgen dat je steeds weer een excuus hebt om ze niet aan te pakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:52

amoj schreef:
Ik heb een vaste baan, vanaf augustus heb ik 3 jaar vastigheid van 24 uur per week werk. De stalling is hier niet duur (100 volpension). Ik heb zelf een huis wat ik goedkoop huur.

Ik heb nu eindelijk het geld bij elkaar en wat afleiding zou prettig zijn. Ik ben 21 en woon op mezelf, dus wat m'n ouders vinden moet eigenlijk niks uitmaken maar ik trek t me wel aan.

Wat een goed bericht dat je een vaste baan hebt weten te vinden, top. Maar zou je niet eerst eens een maand of wat je werk en je opleiding(mocht die nog aanwezig zijn) gaan doen en dan in het voorjaar rondkijken voor een paard erbij. Wanneer je op jezelf woont, je eigen leven bekostigt dan moet je ook zelf weten of er een paard bijkomt maar ik kan me de opmerking van je ouders wel voorstellen. Er komt ook wel iets meer bij kijken dan alleen het paard, ook passende harnachement, dekens dubbele stallingskosten, hoefsmid dus ja, het loopt meteen wel in de papieren. Dan kun je beter een half jaar een vaste buffer opbouwen zodat er genoeg voor calamiteiten overblijft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:53

amoj schreef:
Ik heb een vaste baan, vanaf augustus heb ik 3 jaar vastigheid van 24 uur per week werk. De stalling is hier niet duur (100 volpension). Ik heb zelf een huis wat ik goedkoop huur.

Ik heb nu eindelijk het geld bij elkaar en wat afleiding zou prettig zijn. Ik ben 21 en woon op mezelf, dus wat m'n ouders vinden moet eigenlijk niks uitmaken maar ik trek t me wel aan.

Sorry, maar ik zeg: in deze situatie moet ik jouw vader wel gelijk geven.
Zeker gezien jouw problemen en ellende, daar had je jouw verhaal van verteld op de bokt.

Eerst nog maar ff zien of het wel goed blijft gaan en dat je sterker staat in je schoenen en nog even lekker doorsparen.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:56

Ik ben zelf inwonend bij mijn moeder, heb een eigen bedrijf en verdien ruim boven het gemiddelde inkomen.
Toen ik zei dat ik ook aan het oriënteren was voor een eigen paard kreeg ik ook de wind van voren, en eerlijk gezegd was mijn eerste reactie ook boos.
Nooit trots op wat ik doe, altijd negatief, is er een keer iets leuks in mijn leven snauwen ze mij af!

Ik ben er toen even goed overga gaan denken en heb een aantal puntjes op een rij gezet;
- Aanschaf voor het paard heb ik. Denk aan +/- €7500,- wat mijn budget is. Kan je een heel leuk leerpaard voor kopen. ( mijn ambitie ligt namelijk in de wedstrijdsport)
- Aanschaf harnachement. Oke, dan liggen mijn eisen wat hoog, maar goed ik verdien er NU naar dus het kan.
- Onderhoud/stalling. Hoefsmid/pensionstal, ik woon nog thuis dus het kan NU.
- Dierenarts. Tja, dit is moeilijk te voorspellen, je hoopt dat je ze niet hoeft te bellen maar het zal je maar overkomen. Heb enkele weken geleden MRI-foto's moeten laten maken van mijn kat, dit liep ook zwaar in de kosten op. En dan heb je het over een beestje dat je een verdoving geeft en op een tafel legt. Gelukkig heb ik hem verzekerd en kreeg ik 70% terug, moest het toch wel even voorfinancieren.
- Dan het grootste probleem; Tijd. Ja, ik kan het betalen maar ik heb een eigen bedrijf dus die deelt mijn tijd in. soms heb ik het rustig en heb ik tijd te kort. Soms slaap ik 4 uurtjes in een nacht en heb ik amper tijd om te eten.

Ja, je bent hier al bekend mee want je weet wat lange dagen werken inhoud en het runnen van een eigen bedrijf. Maar zou je dan ook de tijd hebben voor een 2de paard? een paard dat niet op een boerderij staat waar je werkt?

Ook verzorg ik momenteel 3 paarden, allemaal voor 2 dagen in de week. 2 staan aan huis en de ander op een pensionstal, het paardje gestalt op een pensionstal loopt ook over de 20 jaar heen, en zoals ze zeggen ouderdom komt met complicaties is dit zeker waar.
De DA is er de afgelopen 2 weken al 5x bij geweest, ze liep niet lekker; osteopaat is langs geweest, hier lag het probleem niet; nieuw zadel aangeschaft.
Loopt ze iets beter en willen we haar weer oppakken heeft ze het aan dr longen, na 10 min stappen is ze drijf en drijfnat, krijg amper adem. Oke, dat wordt het dus ook niet.
Ik heb afgelopen zondag een uurtje met haar gewandeld en ze moet nu elke ochtend en avond medicijnen toegediend krijgen... We zijn in totaal met zijn 4e voor dit paardje en kunnen het zo voor elkaar boksen dat er altijd wel iemand kan. Als mijn paard ziek is dan moet ik mijn afspraken afzeggen en dat kost me geld. Ik kan niet aan een baas vragen of ik een uurtje later mag komen en uurtje eerder weer weg, want dat kost mij alleen maar geld..

Maar stel, stel je voor dat ik een paard had gekocht en die had deze complicaties? hoe had ik dat in hemelsnaam moeten doen in me eentje? Denken, ah het gaat me toch niet lukken ik zet haar/hem weer op marktplaats?

Ik zag dat je nu voor 24 uur werk, dus dan heb je er idd de tijd voor, maar hoelang wil je deze uurtjes blijven werken? Je weet denk ik als geen ander dat daar de toekomst ook niet in ligt..
Dus je koopt een jonger paard en jullie hebben een gelukkig lang leven samen.. ga je dit altijd vol houden? ook als er complicaties komen? Zijn er mensen die je bij kunnen staan als jij geen tijd hebt?

En, asjeblieft, zie het niet als een aanval. Stel je niet op als 'maar vindt ik iets een keer leuk en daar zijn jullie zelfs negatief over'.
Dat was precies mijn reactie, maar eerlijk, ze hebben gelijk.
Want ik red het gewoon niet....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:51

amoj schreef:

Is dit een paardje waar je echt een klik mee hebt? Die niet inwisselbaar is voor een ander? Dan zou ik zeggen, grijp je kans! Is dat allemaal niet het geval, dan kun je het rustig aan doen met je beslissing van wel of niet.Maar mijn ervaring is dat dieren een enorme steun zijn in moeilijke perioden in je leven.