Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PocoGaucha schreef:wat ook altijd helpt is je pony bergafwaarts zetten, bijvoorbeeld in een greppel en zelf op een hoog stuk gaan staan. Veel mensen denken daar niet aan, maar het geeft vaak al net zo veel hoogte als een krukje. En een greppel of heuveltje is vaak makkelijker in het bos te vinden dan een bankje of boomstam.
femkeDH schreef:In de bak rijd ik haar ongv. een half uurtje
Ir111 schreef:femkeDH schreef:In de bak rijd ik haar ongv. een half uurtje
Dan zou ik dat buiten ook doen om te beginnen en kijken hoe dat gaat. Dan is er niks anders, alleen de omgeving.
Je moet ongeveer 10 minuten stappen naar het bos toch? Je zou dan ook vanaf het bos, dus de laatste 10 minuten, er naast kunnen lopen. Dan kun je wat langer in het bos rijden.
Fijn dat je zo voorzichtig bent met je verzorgpony, zorg er maar goed voor!
aerdenhout1 schreef:Allereerst groot compliment dat je met je 12 jaar al zo aan de gezondheid van de pony denkt, dat zie je meestal anders en is het alleen maar rijden en maakt het niet uit of het dier het aankan.
Als je een half uur in de bak kan rijden kan dat zeker ook buiten. als het ruiterpad niet zwaar is en redelijk vlak kan je ook best nog draven hoor. Mocht de pony veel gaan struikelen is er meer aan de hand en moet je natuurlijk ook voor je eigen veiligheid een stapje terug doen. Maar een 23 jarige pony kan nog jaren mee, dus heel veel rijplezier, je verdiend het!!![]()
aerdenhout1 schreef:Allereerst groot compliment dat je met je 12 jaar al zo aan de gezondheid van de pony denkt, dat zie je meestal anders en is het alleen maar rijden en maakt het niet uit of het dier het aankan.
Als je een half uur in de bak kan rijden kan dat zeker ook buiten. als het ruiterpad niet zwaar is en redelijk vlak kan je ook best nog draven hoor. Mocht de pony veel gaan struikelen is er meer aan de hand en moet je natuurlijk ook voor je eigen veiligheid een stapje terug doen. Maar een 23 jarige pony kan nog jaren mee, dus heel veel rijplezier, je verdiend het!!![]()
Eight schreef:Royhafje schreef:Ik vind het wel erg vreemd dat je het hier vraagt en niet aan de eigenaar.
Waar is de eigenaar in dit verhaal?
Als je gewoon de openingspost zou lezen zou je dat weten
Kidde schreef:aerdenhout1 schreef:Allereerst groot compliment dat je met je 12 jaar al zo aan de gezondheid van de pony denkt, dat zie je meestal anders en is het alleen maar rijden en maakt het niet uit of het dier het aankan.
Ben ik het ook mee eens!
Verder zou ik het de eerste keer inderdaad niet te lang maken en gewoon lekker veel stappen. Neem je ook iemand als begeleiding mee? Je weet natuurlijk nog niet goed hoe ze buiten in, dus dat kan wel fijn zijn als er iemand mee gaat die eventueel in kan grijpen