Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mawrr schreef:_Rataplan schreef:Ik zou je ook adviseren niet een groen paard te kopen.
Er staan genoeg paarden te koop die aan je eisen voldoen.
Was dat maar zo.
Mawrr schreef:Mijn vader vind haar potentieel. Niet een topper maar leuk als recreatiepaard.
Mawrr schreef:Mijn vader vind haar potentieel. Niet een topper maar leuk als recreatiepaard.
Mawrr schreef:Ik hoef absoluut niet op wedstrijd, vind ik maar niks. Een recreatiepaard is een down to earth paard waar ik een fijne band mee kan opbouwen, naar mijn eigen hand kan zetten en waar ik lekker de natuur mee in kan gaan.
Op dat gebied ben ik dus niet veeleisend, maar wel als t gaat om lichaamsbouw en grootte.
Anoniem schreef:Maar wat zoek je dan precies? Recreatie paarden genoeg, ook met maat en een prima bouw.
FatCat schreef:Mawrr schreef:Ik hoef absoluut niet op wedstrijd, vind ik maar niks. Een recreatiepaard is een down to earth paard waar ik een fijne band mee kan opbouwen, naar mijn eigen hand kan zetten en waar ik lekker de natuur mee in kan gaan.
Op dat gebied ben ik dus niet veeleisend, maar wel als t gaat om lichaamsbouw en grootte.
Dan zou ik persoonlijk deze laten liggen. Je kan hem namelijk nog niet testen op het buiten rijden. Een band op bouwen en naar je hand zetten kan ook perfect met een ouder paard.

woepsie90 schreef:Ik heb niet veel ervaring met het kopen van paarden maar wat een paard laat zien onder het zadel bij een bezichtiging betekend toch niet gelijk dat het paard echt zo is en zo zal blijven? Dus snap niet zo goed waarom je per se moet rijden als je een paard koopt, zeker als het paard nog niet doorbeleerd is? Dat je ermee verder moet trainen is al duidelijk toch? Dus nare trekjes onder het zadel kunnen gewoon nog verdwijnen, als dat bedoeld wordt?
Misschien kan je haar met tuig logeren? Ben je in ieder geval al een stap verder
Veel succes!
Mawrr schreef:Mijn vader vind haar potentieel. Niet een topper maar leuk als recreatiepaard. Maar zegt zelf ook dat ie waarschijnlijk nog veel moet leren, en dat ik voor mezelf moet beslissen of ik dat aankan/aan wil gaan of niet. Beide realiseren we ons wel dat dat echt een ding is, vandaar dat hij me adviseerde eens in te lezen over een trainingsstal.
Heb voor mezelf wel bedacht om waarschijnlijk gewoon een tweede keer te gaan, wanneer er iemand is om hem voor te rijden. Misschien is ie nóg groener dan ik dacht en beslis ik dat het echt te groen is, of blijkt ie toch wel potentieel voor mij te zijn. En dan even kijken of ik ergens een trainer kan 'huren' om met mij mee te gaan. Nogmaals kijken kan geen kwaad denk ik dan?
Spaansepony schreef:Omdat mijn bijrijder, die alles voorrijd en onder mijn begeleiding doorrijd haar school heeft verpest mag ze tijdelijk niet naar de paarden.
Spaansepony schreef:Paard mag op zeker voor gereden worden, in hoeverre je dit kan beoordelen. Paard is 2 keer eerder onder zadel geweest en de foto's heeft de ts. Paard is braaf en snapt het logischer wijs niet helemaal, maar doet wel wat gevraagd word. Ook mag ts zelf een voorrijden meenemen want dat is voor ons geen enkel probleem.
blue_sky schreef:Bij mij gaan er een heleboel alarmbellen rinkelen. En een fatsoenlijke trainingsstal kost al gauw 800 euro per maand. Tel eens 2 maanden training op bij de aankoopprijs; is het dan nog steeds een aantrekkelijk aanbod.
Guinevere schreef:Spaansepony schreef:Omdat mijn bijrijder, die alles voorrijd en onder mijn begeleiding doorrijd haar school heeft verpest mag ze tijdelijk niet naar de paarden.
Op zich begrijpelijk, maar als je een handelsstal hebt en de verkoop afhangt van 1x voorrijden, waarom zou je daar dan niet een uitzondering voor maken? Of is het niet je eigen dochter? Voor hetzelfde geld gebeurt er volgende week iets waardoor het paard niks meer waard is, terwijl je nu een geinteresseerde koper hebt. Dan krijg ik als buitenstaander toch het idee dat jullie er zelf om wat voor reden dan ook niet meer op durven en zou ik het paard laten staan.