Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AmberG schreef:Maar waarom moest je dit dan plaatsen? Want dat snap ik ook niet helemaal. Ik ben nou ook weer niet zo lang van de middelbare school af dat het hele onderwijssysteem veranderd ia denk ik, en ik heb nooit een opdracht van mij online moeten plaatsen. Kwam daar eerder mee in de problemen met plagiaat en zo
friendly schreef:Vraag op zijn minst aan je docent wat de reden hiervan is omdat meerdere mensen dit niet als betoog kunnen zien omdat er vitale onderdelen missen. Daar leer je zelf ook van. We branden je niet persoonlijk af he ts, slechts de keuze van de docent om dit zomaar op een forum te plaatsen zonder enige onderbouwing of herleidbaarheid naar een betoog.
Vienne02 schreef:AmberG schreef:Maar waarom moest je dit dan plaatsen? Want dat snap ik ook niet helemaal. Ik ben nou ook weer niet zo lang van de middelbare school af dat het hele onderwijssysteem veranderd ia denk ik, en ik heb nooit een opdracht van mij online moeten plaatsen. Kwam daar eerder mee in de problemen met plagiaat en zo
ik heb werkelijk geen idee waarom je dit moet plaatsen. Moet van de docent en anders heb je een 1...
dat is het hele idee achter een forum, dat mensen kunnen discussieren en praten. Het gros van scholieren dat hier dingen post over het huiswerk, die vragen juist dat er mee gedacht wordt en dat de fouten er uit gevist worden zodat ze een beter cijfer kunnen halen.
sommige zouden het idd wel vriendelijker kunnen verwoorden Vienne02 schreef:weet je ik haal het er wel af en dan krijg ik maar een 1, ik vind het erg vervelend dat mensen me zo afzeiken over het project. dit is zoals het moest, betoog is gewoon goed gekeurd en ja ik moest dit verplicht plaatsen. had verwacht dat Bokt vriendelijkere mensen had

Citaat:Paardenwedstrijden die steeds mis gaan.
Je moet niet op paarden springwedstrijd gaan als het paard steeds weigert. Wedstrijden rijden is natuurlijk erg leuk, mits het goed gaat natuurlijk! Vaak gaan springwedstrijden met moeite; het paard weigert en vervolgens wordt hij gestraft zonder een goede rede. Ik vind dat je niet op springwedstrijd moet gaan als het toch steeds mis gaat en je paard daar de dupe van is.
Het paard is in mijn geval niet de dupe. Mijn paard heeft namelijk wedstrijdervaring nodig. Het is een jong dier en we willen graag kijken hoe hij reageert in een andere omgeving. Daarom rijden we wedstrijden. Helaas heeft hij de afgelopen aantal keren geweigert. Maar op stal is hij super braaf. We blijven daarom gewoon proberen zodat hij minder nerveus wordt in de ring.
Als je wedstrijden blijft rijden en je paard weigert steeds gaat hij het weigeren misbruiken, dan weigert hij vaker en vaker en wordt het paard alleen maar gestraft om een gewoonte dat hij kan weigeren.
Als je paard blijft weigeren dan is dat natuurlijk helemaal niet leuk. Wedstrijden rijden moet leuk zijn en niet uitkomen tot een teleurstelling.
Ik straf mijn paard niet. Tenminste, ik geef hem op het moment wel op zijn donder, maar daarna kunnen we gewoon doorrijden. Mijn dier misbruikt mij niet.
Het kan zo zijn dat het paard een keer zijn dag niet heeft en geen zin heeft om te springen, maar als hij het vaker doet moet je even bij jezelf nagaan of hij niet iets mankeert. Vaak als een paard weigert heeft hij pijn, of zit hij ergens in zijn lichaam vast. Elk paard wilt van nature voor je werken en weigert niet expres om jou boos te maken, zo denken ze niet.
Mijn paard is helemaal gekeurd. Plus dat mijn instructrice mee is om te bekijken wat er aan de hand is. Wat kan ik nog meer doen?
Natuurlijk denken de meesten mensen dat je het moet blijven proberen, want misschien lukt het foutloos springen dan wel! En bovendien moet het paard weten dat hij er niet onderuit kan komen. Erg goede gedachte, maar als je zelf niets veranderd - bijvoorbeeld de manier van rijden of je paard na laten kijken- verandert je paard ook niet! En buiten dat is het ook nog pure geldverspilling, paarden kosten al erg veel geld en dan komt er ook nog weggegooid inschrijfgeld bij.
Dus, ga niet op springwedstrijd als het springen steeds niet lukt en je zelf niks verandert!
In de bak, thuis, wedstrijd of om ervaring op te doen? Mag een paard dan nooit weigeren?
Telpeva schreef:Het is een forum, daar geven mensen hun mening en daar kan je kritiek krijgendat is het hele idee achter een forum, dat mensen kunnen discussieren en praten. Het gros van scholieren dat hier dingen post over het huiswerk, die vragen juist dat er mee gedacht wordt en dat de fouten er uit gevist worden zodat ze een beter cijfer kunnen halen.
Als ik jou was zou ik dus juist proberen om iets te doen met de kritiek die je hier krijgt, het kritiek is dat dit niet voldoende is voor een betoog, in feite proberen deze bokkers je dus te behoeden voor een slecht cijfersommige zouden het idd wel vriendelijker kunnen verwoorden
Winged schreef:TS, ik ga je even helpen met jouw betoog. Het vetgedrukte is mijn tegenargument. Dit houdt overigens niet in dat mijn mening zo isCitaat:Paardenwedstrijden die steeds mis gaan.
Je moet niet op paarden springwedstrijd gaan als het paard steeds weigert. Wedstrijden rijden is natuurlijk erg leuk, mits het goed gaat natuurlijk! Vaak gaan springwedstrijden met moeite; het paard weigert en vervolgens wordt hij gestraft zonder een goede rede. Ik vind dat je niet op springwedstrijd moet gaan als het toch steeds mis gaat en je paard daar de dupe van is.
Het paard is in mijn geval niet de dupe. Mijn paard heeft namelijk wedstrijdervaring nodig. Het is een jong dier en we willen graag kijken hoe hij reageert in een andere omgeving. Daarom rijden we wedstrijden. Helaas heeft hij de afgelopen aantal keren geweigert. Maar op stal is hij super braaf. We blijven daarom gewoon proberen zodat hij minder nerveus wordt in de ring.
Als je wedstrijden blijft rijden en je paard weigert steeds gaat hij het weigeren misbruiken, dan weigert hij vaker en vaker en wordt het paard alleen maar gestraft om een gewoonte dat hij kan weigeren.
Als je paard blijft weigeren dan is dat natuurlijk helemaal niet leuk. Wedstrijden rijden moet leuk zijn en niet uitkomen tot een teleurstelling.
Ik straf mijn paard niet. Tenminste, ik geef hem op het moment wel op zijn donder, maar daarna kunnen we gewoon doorrijden. Mijn dier misbruikt mij niet.
Het kan zo zijn dat het paard een keer zijn dag niet heeft en geen zin heeft om te springen, maar als hij het vaker doet moet je even bij jezelf nagaan of hij niet iets mankeert. Vaak als een paard weigert heeft hij pijn, of zit hij ergens in zijn lichaam vast. Elk paard wilt van nature voor je werken en weigert niet expres om jou boos te maken, zo denken ze niet.
Mijn paard is helemaal gekeurd. Plus dat mijn instructrice mee is om te bekijken wat er aan de hand is. Wat kan ik nog meer doen?
Natuurlijk denken de meesten mensen dat je het moet blijven proberen, want misschien lukt het foutloos springen dan wel! En bovendien moet het paard weten dat hij er niet onderuit kan komen. Erg goede gedachte, maar als je zelf niets veranderd - bijvoorbeeld de manier van rijden of je paard na laten kijken- verandert je paard ook niet! En buiten dat is het ook nog pure geldverspilling, paarden kosten al erg veel geld en dan komt er ook nog weggegooid inschrijfgeld bij.
Dus, ga niet op springwedstrijd als het springen steeds niet lukt en je zelf niks verandert!
In de bak, thuis, wedstrijd of om ervaring op te doen? Mag een paard dan nooit weigeren?
Vienne02 schreef:weet je ik haal het er wel af en dan krijg ik maar een 1, ik vind het erg vervelend dat mensen me zo afzeiken over het project. dit is zoals het moest, betoog is gewoon goed gekeurd en ja ik moest dit verplicht plaatsen. had verwacht dat Bokt vriendelijkere mensen had

Koper schreef:Vienne02 schreef:weet je ik haal het er wel af en dan krijg ik maar een 1, ik vind het erg vervelend dat mensen me zo afzeiken over het project. dit is zoals het moest, betoog is gewoon goed gekeurd en ja ik moest dit verplicht plaatsen. had verwacht dat Bokt vriendelijkere mensen had
Lief meisje, je hebt je schoolopdracht uitgevoerd. Hopelijk krijg je een goed cijfer.
Trek het je verder niet aan. Bokt is een forum waar allerlei mensen komen. Misschien is het wel de bedoeling van je docent om jou en je klasgenoten op deze manier te wijzen op de "gevaren" van internet, zoals anonimiteit![]()
Hopelijk ben je nu klaar met je huiswerk voor vandaag. Ga naar je mooie paard. Geniet van het weer. En laat de zeikerds maar zeiken. Jij hebt je opdracht nu af en de rest van de middag is voor jou. Veel plezier!
essie_blue schreef:De reden dat mensen zo reageren is omdat je betoog erg dwingend en zeer direct overkomt. Een betoog hoort een opstelling te hebben, een intro, argumenten, waarin je naar de vorming van je eigen mening toe gaat. Je neemt de lezer als het ware mee in je verhaal. Dat is hier helaas niet het geval, het komt over alsof je mensen wilt 'afzeiken'. Al is dat vast niet zo je bedoeling geweest!
Probeer een introductie te plaatsen waar je op een rustige manier mensen meeneemt in je verhaal. Zorg voor een opbouw![]()
Dit is een handige site met een duidelijke uitleg! https://www.scholieren.com/blog/4714/zo ... een-betoog
Fijn dat je betoog is goedgekeurd, ik snap het idee van het plaatsen op een forum om wellicht een discussie op te bouwen. Echter denk ik dat door de opbouw van je betoog je niet snel een rustige discussie krijgt. Überhaupt is bokt niet echt de plek voor een fatsoenlijke discussie, geen enkel internetforum is dat
Succes!
Nies_ schreef:Vienne02 schreef:weet je ik haal het er wel af en dan krijg ik maar een 1, ik vind het erg vervelend dat mensen me zo afzeiken over het project. dit is zoals het moest, betoog is gewoon goed gekeurd en ja ik moest dit verplicht plaatsen. had verwacht dat Bokt vriendelijkere mensen had
Niemand zeikt jou af. Jij hebt deze waardeloze opdracht ook niet bedacht.
bokt staat er gewoon niet om bekend dat hier de meest vriendelijke mensen zitten, het gros zal het best goed bedoelen maar soms wordt er (onnodig) fel gereageerd. Maar er lopen ook normale en zelfs ook gezellige mensen rond hoor!