freetorun schreef:Heerlijk dat je daar ook zo van kan genieten. Horse agility ga je misschien ook samen super leuk vinden! Ik snap je voorkeur voor shetjes wel haha
Ja hé?! Ja, in horse agility wil ik me ook meer in verdiepen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arianaaaa schreef:Ehm, misschien dat als je hem thuis hebt staan dat je nog een paarden maatje erbij moet hebben. Maar als je hem op een stal zet met meerdere mensen en paarden hoeft dat natuurlijk niet.
Succes met je zoektocht verder
dingogirl schreef:Leuk dat je voor een shetlander kiest.
zelf heb ik er nu 3.
Mijn advies zou zijn, koop een zo groot mogelijke shetlander. Vanaf zo'n 105 cm, liefst 110 cm.
die kun je rijden, maar als je ooit besluit er mee te gaan mennen heb je toch wat meer power dan met een wat kleinere.
ik heb de eerste (bij toeval) van een fokker bij ons in de buurt.
de andere twee gewoon van een particulier. Allemaal top pony's. En groot genoeg om fijn mee te mennen.
als je gaat kijken moet het uiterlijk / uitstraling je aanstaan en je moet toch een beetje een klik voelen als je er mee om gaat.
als dat er is komt de rest " vanzelf " goed is mijn ervaring.
sascharoosje schreef:PowerOfZoef schreef:Leuk dat je een eigen paard krijgt! Houd je er ook rekening mee dat je het waarschijnlijk veel drukker met school gaat hebben? De overgang van de basisschool naar de middelbare school is erg groot, waar ik vroeger 10 minuten per week aan huiswerk had, heb ik nu 1 uur aan huiswerk per dag (minstens). Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Als tips voor het kopen:
1. Kijken of het financieel mogelijk is, dat je niet straks tóch de pony moet verkopen, wat natuurlijk heel jammer zou zijn.
2. Ruim op tijd stalling hebben gevonden, en dat hij daar een (paard/pony) vriend(en) heeft staan.
3. Breng bij het bekijken van een pony iemand met veel verstand van het paardenlichaam mee (stand van rug/benen ect)
4. Veel plezier hebben als je hem hebt gekocht!!
Veel succes, en hopelijk veel plezier!!
Dankje, Ga ik zeker doen!
Ja die overgang is inderdaad erg groot. Daarom moet ik ook eerst een draai hebben gevonden op m'n nieuwe school en moet ik kijken hoeveel tijd ik per dag overhoud. Als ik goede cijfers haal (scheelt dat ik heel makkelijk leer!) En ik genoeg tijd heb, gaan we kijken voor een shet!
Pluttersput schreef:Ik wilde ook net stal Liebas aanraden! Erg aardige mensen met veel verstand van zaken. Fokken zelf grote maat, maar handelen er ook in en weten meestal wel wat te staan of kunnen bemiddelen. Succes!
sascharoosje schreef:Pluttersput schreef:Ik wilde ook net stal Liebas aanraden! Erg aardige mensen met veel verstand van zaken. Fokken zelf grote maat, maar handelen er ook in en weten meestal wel wat te staan of kunnen bemiddelen. Succes!
Dankjewel!Vind de pony's van stal Liebas echt ontzettend gaaf! Alleen weetje misschien of ze daar nog groen zijn? Of zitten er ook een paar tussen die al redelijk beleerd zijn?
Kcinarual schreef:Leuk dat je een shetlander koopt! Hou er wel rekening mee dat je de komende tijd nog veel zal groeien en dus ook snel te groot zal zijn. Shetlanders zijn sterk, maar ook voor hun geldt dat je er niet meer dan 12% tot 20% van hun eigen lichaamsgewicht (mits ze een gezond gewicht hebben) op kan zetten. Ik zie dat je rijden niet het belangrijkst vindt en dat je hier dus ook al over na hebt gedacht.![]()
Ik heb een mini shetlander gekocht. Ik heb hem voor de kar en verder doen we grondwerk en vrijheidsdressuur etc. Ik heb geen moment spijt gehad van hem! Hij is ontzettend koel in zijn kop, maar heeft ook echt wel pit. Zeker een leuk ras inderdaad.
Succes met je zoektocht!!
sascharoosje schreef:Pluttersput schreef:Ik wilde ook net stal Liebas aanraden! Erg aardige mensen met veel verstand van zaken. Fokken zelf grote maat, maar handelen er ook in en weten meestal wel wat te staan of kunnen bemiddelen. Succes!
Dankjewel!Vind de pony's van stal Liebas echt ontzettend gaaf! Alleen weetje misschien of ze daar nog groen zijn? Of zitten er ook een paar tussen die al redelijk beleerd zijn?
Eenhoorni schreef:Super leuk! Ben zelf ook erg klein, 1.45m ofzowShets zijn altijd erg leuk (vind ik)
Wat voor zich spreekt kijk goed uit bij het kopen, baas van mijn vroegere vp (die verhuist is) heeft een shet maatje gekocht voor dr pony maar die zat kennelijk onder de luizenWeet verder ook niet waar zij hem vandaan had maar als je hem van een goede fokker oid koopt (heb totaal geen ervaring op t gebied van een pony kopen) krijg je daar vgm niet echt mee te maken!
JoskaH schreef:Is een shet je lievelingsras of meer omdat ze in aanschaf goedkoper zijn?
Vaak zijn shetten wat lastiger icm paarden die niet sober zijn, ze worden gauw te dik en zijn gevoelig voor verscheidene problemen. En ondanks dat rijden iets extra's is; met een grotere pony, waar je wel op kan rijden, kan je ook alle extra dingen doen, maar dan houd je de mogelijkheid om te rijden(en mennen kan dan ook). Dat is ook fijn.
Edit: verstandig dat je eerst de middelbare school aankijkt. Heb ik destijds ook gedaan en helpt toch met je keuze maken