Mijn beste vriendin is jaloers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:35

Lekker jaloers laten doen! Niet jouw probleem. Als ze niet blij voor je kan zijn dan kun je je ook afvragen of ze wel een echte vriendin is. Jammer maar helaas..

Urbanus

Re: Mijn beste vriendin is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:26

Jeetje, ik schrik er echt van hoe hard mensen zijn voor hun 'beste' vriendin. Maak je nooit ruzie, maak je nooit eens een fout, laat je je nooit eens van je slechtste kant zien?

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:36

Nou idd zeg? Hoeft toch niet meteen einde vriendschap te betekenen. Zeker niet als het je beste vriendin is.

Afgezien van de 'vaagheid' rondom TS haar profiel wat ietswat vreemd overkomt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:45

TS, als het je beste vriendin is, dan weet je neem ik aan dat ze verlangd naar haar eigen rijpony.
ze heeft een verzorgpony, jij hebt een rijpony.. heerlijk, jij bent bevoorrecht.

Nu geef je aan dat je een tweede rijpony krijgt als maatje voor degene die alleen achter gaat blijven.
En daar heb je het verder met je beste vriendin niet over, maar hoort dan via een andere vriendin dat het blijkbaar best lastig is voor je beste vriendin dat zij het er toch blijkbaar lastiger mee heeft dan jij al zou moeten weten nu jij zomaar twee rijponies heeft en zij om wat voor reden geen eigen pony kan hebben..

je bent enorm bevoorrecht, iets dat menigeen op jouw leeftijd alleen maar van kan dromen, blijkbaar ook iets waar jouw beste vriendin alleen maar van kan dromen.

In plaats van te zeggen 'tje je bent jalours' zou je haar ook kunnen laten meedelen in dat grote voorrecht dat jij hebt, je kunt immers niet op twee ponies tegelijk rijden en het is je beste vriendin.. als het nu een vage kennis zou zijn geweest zeg ik 'ja, die heeft gewoon niet zo'n geluk als ik, ze leert er maar mee leven'.. maar jij hebt blijkbaar een vriendin die even paardengek is als jij.

Ik ben opgegroeid in een gezin dat het niet breed had.. mijn buren was een 'familiedorp' met als grootvader een multimillionair. die man had 30 shetlanders puur voor de fun en als grasmaaier en een beetje fokken.. een stal met een paar military paarden en voor ieder kleinkind werd er zo een goede b/c pony te voorschijn getoverd.. Ik mocht als buurmeisje 'meedelen' in het plezier van de ponies (althans de shetjes), mijn ouders hebben mij letterlijk gezegd. wil je leren rijden, dan klim je maar op de ponies van de buren als dat mag (ze konden t gewoon niet betalen). En ja, ik was ook 'jalours' toen die b/c ponies kwamen en we te groot werden voor de shetjes.. was maar gewoon t buurmeisjes en meisjes rond de 10-12 jaar kunnen behoorlijke bitches zijn waarbij ponies doodleuk als chanteermiddel werden ingezet..

Ik denk dat je niet moet uitgaan van 'jalouzie' maar eerder van 'zeer dat een ander zich wel kan veroorloven wat je zelf zo graag zou willen zien.. en dan niet maal 1, maar maal 2'.

als je nu eens het hele 'ze is jalours' laat varen en uitgaat van 'zij zou graag een eigen pony willen, maar kan of mag dit om wat voor reden dan ook niet'. Dan zul je zien dat ze heel anders reageert op je.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 03:42

Is de vriendin die het jou vertelt heeft te vertrouwen?
Sommige mensen kicken een beetje op valse roddel.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:52

Ik zou ook niet zo streng zijn voor je vriendin. Je hebt het nu via-via gehoord, dus ik zou het eerst eens met haar bespreken wat er aan de hand is.

Toen ik wat jonger was dan jij nu bent, kreeg een vriendinnetje van mij ook een eigen pony. Het was ook nog eens mijn lievelingspony van de manege en echt, ik was stikjaloers.
Ik weet niet meer precies hoe ik met haar om ben gegaan destijds, maar ik kan me best voorstellen dat ik niet leuk enthousiast reageerde toen ze me het nieuws vertelde.

Absoluut niet netjes van me! Maar het is ook wel menselijk. En zeker als je nog jong bent is het heel lastig om je op zo'n moment van jaloezie volwassen te gedragen en je gevoelens over jezelf even op de achtergrond te zetten.

Met andere woorden, neem het haar niet te kwalijk. Het kan best zijn dat ze super blij voor je is, maar het voor zichzelf even moeilijk vond. Praat er over, laat weten dat je het begrijpt en kijk dan hoe het verder loopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:13

lieveli schreef:
Jeetje, ik schrik er echt van hoe hard mensen zijn voor hun 'beste' vriendin. Maak je nooit ruzie, maak je nooit eens een fout, laat je je nooit eens van je slechtste kant zien?

Ik met mijn beste vriendin niet. :) Niet richting haar, in ieder geval. Wij hebben oprecht in de 6 jaar dat wij beste vriendinnen zijn, en geloof me: we zijn heel close, nog nooit ruzie gehad.

Ik kan niet bevatten dat je je zo zou gedragen richting je beste vriendin. Dat is één van de enige personen die ik liever gelukkig zie dan dat ik mezelf gelukkig zou zien.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:16

eilleen333 schreef:
Ben ik de enige die dit wel kan begrijpen vanuit het oogpunt van de vriendin? Die wil ook onwijs graag een eigen pony, maar dat zit er blijkbaar niet in.
Misschien is het een idee om dit eens met haar te bespreken?

Ik weet nog goed dat ik 16 was en mensen om mij heen eigen ponies. Dan is het gewoon niet leuk als jij er geen hebt. 16 is geen makkelijke leeftijd.

Nee, het is ook niet leuk dat zij zo reageert, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

Lijkt me dat dit per persoon verschilt? :P

Ik kan het ook wel begrijpen. Heb soortgelijks meegemaakt, ik reaageerde alleen niet zo. Vind het kinderachtig om zo te reageren, maar kan me het echt wel voorstellen. :j

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:22

Resistance schreef:
lieveli schreef:

Ik met mijn beste vriendin niet. :) Niet richting haar, in ieder geval. Wij hebben oprecht in de 6 jaar dat wij beste vriendinnen zijn, en geloof me: we zijn heel close, nog nooit ruzie gehad.

Ik kan niet bevatten dat je je zo zou gedragen richting je beste vriendin. Dat is één van de enige personen die ik liever gelukkig zie dan dat ik mezelf gelukkig zou zien.

Ja, dat zou jij willen, maar niet voor iedereen is dit zo gemakkelijk. Op deze leeftijd ben je nog afhankelijk van je ouders voor zoiets en als je vriendin dan iets krijgt, wat ze eigenlijk al heeft, en wat jij ook heel graag wilt. Tja, dan snap ik dat je jaloers wordt, of in ieder geval dat je dat niet zo leuk vindt. Het kan dan lastig zijn dit gevoel helemaal weg te drukken en blij voor haar te reageren. Het verschilt per mens hoe je hierop reageert, dat jij zo'n filantropische instelling hebt naar je vriendin toe, hoeft niet voor iedereen te gelden.

Ts, ik zou het er eens met haar over hebben en idd samen ritjes maken :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:43

Ik heb met mijn beste vriend al ontelbare ruzie's gehad en ja, meer en deel kwam door mij. Ik (en hij dus ook) snap mijzelf nu beter en weet waardoor het nu komt. Hier hebben we het over gehad en sinds dien gaat het super goed!

Ik ken hem nu, denk ik, even denken, 5 jaar?

SnickerxKaty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:21

ik heb met haar gepraat en ze heeft inderdaad gezegt dat ze jaloers was maar ook dat ze waarschijnlijk haar vp weg moet doen omdat de stal waar die ston faliet is gegaan haar ouders en mij ouders zijn aan het overleggen of mijn ouders de pony kopen en dan bij ons stallen en dat hun dan nog gwn het geld voor de stalling en voer enz betalen :) :)

Bedankt voor iedereen die een lieve reactie en of tip heeft achter gelaten ;)
Laatst bijgewerkt door SnickerxKaty op 23-05-17 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SnickerxKaty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:28

lieveli schreef:
ElineS schreef:
Dat is geen beste vriendin. Lekker laten lopen.

Jemig, dat is kort door de bocht. Ik vraag me dan altijd af hoeveel vriendinnen mensen zelf hebben... Het gaat hier om grietjes van 16 en het kan best zuur zijn als je graag een pony wil en niet krijgt, maar je vriendin heeft er 2.

Ts, van jaloezie willen mensen nog wel eens lelijk gaan doen. Maar geef je vriendin even tijd om het te laten zakken, het was vast een onnadenkende actie.

ik heb 1 rijpony en 2 shetlanders en mijn beste vriendin die ment altijd met Twix als ze bij mij is en ze mag gwn op Katy rijden maar ze vind zich te groot
Laatst bijgewerkt door SnickerxKaty op 23-05-17 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SnickerxKaty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:30

eilleen333 schreef:
Ben ik de enige die dit wel kan begrijpen vanuit het oogpunt van de vriendin? Die wil ook onwijs graag een eigen pony, maar dat zit er blijkbaar niet in.
Misschien is het een idee om dit eens met haar te bespreken?

Ik weet nog goed dat ik 16 was en mensen om mij heen eigen ponies. Dan is het gewoon niet leuk als jij er geen hebt. 16 is geen makkelijke leeftijd.

Nee, het is ook niet leuk dat zij zo reageert, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

Ze heeft nu 4 daagse vp :)

SnickerxKaty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 21:43

eclair98 schreef:
Ik heb met mijn beste vriend al ontelbare ruzie's gehad en ja, meer en deel kwam door mij. Ik (en hij dus ook) snap mijzelf nu beter en weet waardoor het nu komt. Hier hebben we het over gehad en sinds dien gaat het super goed!

Ik ken hem nu, denk ik, even denken, 5 jaar?

Dat ken ik Lisa (mijn beste vriendin) en ik kennen elkaar al zins de basisschool en dat is z'n 7 jaar ongeveer
Dit is z'n iets wat je maar 1 of 2 keer per jaar hebt denk ik :j