Kocht jij jouw paard particulier of bij een handelaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kocht jij via een handelaar of particulier

Particulier, paard is zoals voorgespiegeld
194 (47%)
Particulier, paard is anders dan verteld
63 (15%)
Handelaar, paard is zoals voorgespiegeld
112 (27%)
Handelaar, paard is anders dan verteld
40 (9%)

Totaal aantal stemmen: 409

Wafel

Re: Kocht jij jouw paard particulier of bij een handelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:48

Uhm particulier van de handelaar.. Mag dat ook ?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:11

Particulier gekocht en ook particulier weer verkocht. Meerdere keren wezen kijken en ook meerdere keren gereden aangezien de stal nog niet af was. De oude eigenaresse is nog 1 keer langsgekomen om te kijken hoe het was, daarna niet meer. Wij zijn helemaal niet meer gaan kijken bij de nieuwe eigenaar.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:23

Particulier, men ma verzorgde paardlief eerst 1 van de eigenaren kwam te overlijden en toen heeft men ma der gekocht

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:52

Mijn eerste pony gekregen van mijn oma, particulier had zij haar van gekocht. Zij is verkocht aan de manege en daar heeft ze heel lang gestaan. Het was een pony die heel graag werkte. De tweede, degene die ik al bijna 18 jaar heb, hebben we destijds bij een handelaar gekocht en die staat hoog bejaard nog altijd bij ons. De derde heb ik als veulen gekocht van de fokker, helaas was dat totaal geen match en deze heb ik verkocht aan een handelaar. Mijn vierde pony kocht ik afgelopen december bij een bokker. Zij verkoopt wel vaker pony's en wij zijn harstikke wijs met deze pony. Ik koop net zo lief, zo niet liever, bij een handelaar als particulier.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:54

Bij een handelaar. Werd mij groen verkocht en daarna uit zeer betrouwbare bron gehoord dat "als je op dat paard ging zitten, je levensmoe was". Helaas kwam ik daar pas veel later achter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:00

Ik heb mijn verzorgpaard overgebomen van de manege, maar die optie staat er niet bij.
Daarna kreeg ik er één, particulier dus en die heb ik zelf aan een manege verkocht. En daarna heb ik er één bij een handelaar gekocht en die heb ik uiteindelijk weer particulier verkocht.
Om het makkelijk te maken :+

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:04

Mijn eerste pony hebben wij bij een particulier gekocht, en ze was niet anders dan verwacht :D ! We hebben haar haar leven lang kunnen houden totdat ze vorig jaar helaas is overleden |( . Mijn tweede pony hebben we gekocht bij een handelaar, maar daar was ze pas twee dagen dus die hadden ook niet zoveel over haar te vertellen. Maar ook dat is helemaal goed gekomen, het eerste jaar liet ze me wel alle hoeken van de bak zien :P maar na 5 jaar zijn we nog M1 geworden. (Inmiddels heeft zij ook weer een ander lief baasje). Mijn derde pony hebben wij weer gekocht van een particulier en dat ging ook prima! Wel wat dingetjes gehad in de loop der jaren maar het is een super pony! :) Mijn eerste paard hebben wij gekocht van een zeer kleinschalige handelaar. Dat was niet precies wat we hadden verwacht, maar daar kon de handelaar niks aan doen. Toen we haar net hadden bleek ze hele erge keelontsteking te hebben, dit had ze waarschijnlijk al bij de handelaar maar dit kwam pas tevoorschijn na de stress van het reizen en haar nieuwe stal. Maar gelukkig is dat helemaal goed gekomen en is ze echt een top paard!
Benieuwd naar jullie ervaringen! Hoor over dit onderwerp altijd veel verschillende dingen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:06

Beide, allebei eerlijke mensen. Een paard verandert altijd wel iets op een andere stal dus zoals ze beschreven worden zullen ze nooit helemaal zijn. :)

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:06

Ik heb mijn pony particulier verkocht. Hij is zoals hij in de advertentie beschreven werd :) Ik ben 4x wezen kijken en ook een keer met de trailer op pad geweest dus ik had al een redelijk goed beeld van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:11

Iets er tussen in. Ik heb hem gekocht van een pensionstaleigenaar, wiens dochter naast haar wedstrijdpony ook elk jaar/twee jaar een pony kreeg om zadelmak te maken , een paar keer te starten en dan te verkopen. Geen grootschalige handel dus, het ging voornamelijk om de ervaring voor zijn dochter, maar ook niet puur particulier.

1x wezen kijken, twee dagen erna de keuring op de kliniek en toen was hij thuis. Helemaal zoals omschreven en we passen nog altijd perfect bij elkaar :)

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:14

Handelaar, anders dan verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:15

Ik heb er twee particulier gekocht, waarvan ik er eentje al jaren kende dus ik wist al precies hoe ze was. De andere was precies zoals de verkoopster vertelde, echt alles klopte. Wel erg fijn, want als ik ergens tegen aan liep nam ik contact op met de verkoopster en kreeg ik advies, zij had het immers al eens met het paard meegemaakt :)

Eentje heb ik, achteraf, via een beruchte handelaar gekocht. Wel heel veel geluk mee gehad want ik heb er echt een fantastisch paard aan <3 Helaas ben ik volgens alle verhalen wel een van de weinigen met dit geluk geweest.... Achteraf schrok ik wel van de verhalen, mede omdat ik er ook bijna een tweede paard had gekocht, wat -achteraf gelukkig- toen wegens omstandigheden niet door kon gaan. Echt verhalen heb ik van de handelaar niet gehad, via de handelaar wel in contact gekomen met de oude eigenaresse waar ik een hele tijd leuk contact mee heb gehad en die me precies kon vertellen hoe het paard was :)

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:30

Particulier en in de advertentie hele mooie foto's gebruikt. Maar helaas vond ik na een hele rit van Noord naar zuid Nederland, zwaar verwaarloosd paard aan. Ik kon hem niet laten staan en ging het beste er maar van hopen. Inmiddels twee jaar verder met mijn paard en veel ups en downs gehad. Ik leer ontzettend veel van hem, maar het valt niet altijd mee. Ik ben nog steeds iedere dag bezig om de "troep" van een ander op te ruimen.
Hij heeft een nogal complex karakter en ik ben nogal eens onzeker. Maar wat zijn we gek op elkaar, en we vertrouwen elkaar. Dus komt het uiteindelijk allemaal wel goed.

Ik was in shock toen ik hem voor het eerst zag. Hij was brood en brood mager,zijn haren vielen gewoon uit. Zat vol met teken, die hij kreeg na het zoeken voor eten in de bosjes. Zijn hoeven waren extreem lang, en hij was helemaal in zichzelf gekeerd. 6 weken later herkende je hem niet weer :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:37

Dakar heb ik particulier en tevens fokker gekocht als 3,5 jarige. Precies zoals ze zeiden. Kende nog weinig maar wel een super lief en betrouwbaar paard. Nu na 6 jaar nogsteeds heel blij mee.

[naam] met 2,5 gekocht. Fokker/handelaar. Hij fokt voor verkoop etc. Sommige naar de HK en vraagt ie meer voor. Deze bleef te klein.
Maar ook een super eerlijk en braaf paard. Zit er nu een aantal weken op, misschien 15x erop gezeten nu en vandaag klein stukje langs de weg gestapt en zelfs voorop gelopen.

Ik heb geen negatieve ervaringen met handelaren. Ik koop ze wel het liefst zonder dat het paard iets kan. Dan is er niks verpest en heb voldoende ervaring om ze zelf te beleren (dat is tevens ook te volgen bij het volgtopic van [naam]).

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:08

Handelaar gekocht beide.
De eerste klopte van geen kant. Zou fijn door gereden zijn. Nou op mijn eerste buitenrit bijna verongelukt.

De tweede compleet groen aangekocht. Was precies zoals de handelaar zei. Kende singeltje en longeren. Een van de makkelijkste paarden die ik heb gehad. Met zadelmak maken een engeltje zo goed dat meneer was opgevoed.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:20

Ik heb mijn paard van een particulier gekocht en ze was zoals verteld werd.

Echter nu 2 jaar later is het wel een heel ander paard, haha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:21

Mijn eerste paard heb gekocht van de fokker waar ik al voor reed.
Momenteel heb ik een haflinger en een welsh lopen.
De haflinger komt rechtstreeks van de fokker, de welsh heb ik via een handelaar.
Met beide dieren ontzettend blij. :j
Zou ook zo weer terug gaan naar de handelaar als ik weer zoiets zou zoeken.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:25

Bij de fokker, helaas anders dan verteld.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:26

Bij een manege. Ze is wel anders geworden in de loop der jaren, maar dat karakter kende ik al van haar :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:26

Ik heb er een via een handelaar, die was precies zoals de handelaar zei, alleen de enting was wss niet waar. Dat zou ze in een schriftje hebben staan ipv in het paspoort. Maargoed als dat alles is.

Ik heb er 2 via een fokker. 1 Was precies zoals me verteld is, maar die fokker ken ik al 13 jaar. De andere was gesedeerd en dus niet zo braaf als ze zeiden :+

Ook nog een via een particulier. Die pony zou braaf zijn, is ze idd, maar ze zou geen eczeem hebben. Dat heeft ze zeker wel, maargoed dat zag ik direct toen ik kwam kijken en was geen reden om haar niet te nemen, ze was ook broodmager, kon amper lopen.
Nog een via particulier en precies zoals verteld, inclusief mankementjes.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:28

Mijn eerste paard kwam bij een particulier vandaan en de vier die daar opvolgde rechtstreeks van de fokker.
Ze zijn allemaal alles wat ik heb gehoopt en nog zoveel meer. <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:41

Bij een particulier, paardje was zoals verteld :D En nog geen dag spijt van gehad!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:48

Ik heb diverse paarden bij handelaren vandaan. Bij 1 heb ik ook een aantal jaar gewerkt. Gewoon met je verstand gaan kijken en niet teveel op gevoel. Vraag goed dingen uit en laat een paard keuren.
Handelaren krijgen vaak de schuld maar vergeet niet dat t meestal de particulier is die daar beesten dumpen zonder t hele verhaal erbij te vertellen. Dier wordt bv in de winter of vroege voorjaar daar ingeruild. En blijkt weken later ineens eczeem te hebben. Dat weet een handelaar ook niet altijd.

Mijn vorige paard heb ik met t hele verhaal erbij gekocht. Die viel 100% mee. Mn nieuwe aanwinst komt ook via een handelsstal. Ik wist dat t een groot project was, ik mocht m ook een maand op proef. Paard was net zo beroerd als verteld was. Nu een heel leuk beest

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:49

Mijn optie staat er niet bij, dus even zo:

Ik verzorgde mijn Haflinger al een half jaar toen ze verkocht werd aan een handelaar. Ze had behoorlijk was issues met mensen/ rijden toen ik met haar begon en ik wilde niet dat ze bij de verkeerde persoon terecht zou komen of dat de handelaar (die ik kende) met haar aan het werk ging.
Dus binnen een week heb ik haar van hem overgenomen.

Dus wel bij de handelaar gekocht, maar eigenlijk meer een particuliere koop en ik kende het paard al langere tijd, dus ik wist precies wat ik kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:10

Bij een handelaar gekocht: ik zag een wrak en kreeg een wrak, dus niet teleurgesteld. 8)

Daarvoor wel wezen kijken bij particulieren maar ik werd erg moe van alle verhalen die niet klopten met wat er in de omschrijving van de advertenties stond. Ook particuliere verkopers die niet precies wisten hoe verkoop in zijn werk ging. Zo kwam ik 1x ergens proefrijden bij een paardje dat ik erg leuk vond, en heb ook filmpjes gemaakt van het longeren en rijden zodat mijn dierenarts mee kon kijken. Toen ik vertelde dat ik op basis van het advies van de dierenarts het paard toch niet wilde kopen, was de verkoper erg verbaasd, boos en teleurgesteld omdat ze dacht dat de koop al rond was omdat ik het ook over een lichamelijke keuring had gehad. Ik snapte de teleurstelling wel, maar dat was wel lastig.

Over de handelaar waar ik uiteindelijk terecht kwam was ik erg onenthousiast als het ging om hoe de dieren erbij stonden, maar het was wel een verademing om gewoon te kunnen onderhandelen met iemand die weet hoe je een paard verkoopt.