Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sat_nath schreef:Vjestagirl schreef:Het hoeft ook niet te verdwijnen. Wat jij zegt is net zoiets als iemand z'n auto meenemen en omdat dat nou eenmaal het risico is als je je auto aan de straat parkeert...
Haha sorry, maar ik vond je voorbeeld toch wel heel erg grappig! Hmm zo heb ik het nog niet bekeken, maar nu heb je het aan mij duidelijk gemaakt en hoe wil je dit nu gaan doen bij honderde instagram accounts...
Als je er met z'n allen een beetje op let is het prima te doen.Mariett schreef:sat_nath schreef:
Haha sorry, maar ik vond je voorbeeld toch wel heel erg grappig! Hmm zo heb ik het nog niet bekeken, maar nu heb je het aan mij duidelijk gemaakt en hoe wil je dit nu gaan doen bij honderde instagram accounts...
Ik word wel eens getipt als een foto van mij ergens wordt gebruiktAls je er met z'n allen een beetje op let is het prima te doen.
Als jij een paardje van bokt vind is het lief om even een berichtje te sturen naar de eigenaar. Het is inderdaad illegaal, en daarbij kunnen eigenaars er een naar gevoel van krijgen als ze hun paard met een ander geslacht en karakter op instagram tegen komen.
Ik ben ook wel eens gevraagd of mensen foto's van mij mogen gebruiken voor hun spelletje, als ze mijn naam en de naam van het paard 'in het echt' noemen vind ik dat vaak oké (maar dan wil ik eerst de website zien, etc.).
KittyDylan schreef:sat_nath schreef:
Ik word wel eens getipt als een foto van mij ergens wordt gebruiktAls je er met z'n allen een beetje op let is het prima te doen.
Als jij een paardje van bokt vind is het lief om even een berichtje te sturen naar de eigenaar. Het is inderdaad illegaal, en daarbij kunnen eigenaars er een naar gevoel van krijgen als ze hun paard met een ander geslacht en karakter op instagram tegen komen.
Ik ben ook wel eens gevraagd of mensen foto's van mij mogen gebruiken voor hun spelletje, als ze mijn naam en de naam van het paard 'in het echt' noemen vind ik dat vaak oké (maar dan wil ik eerst de website zien, etc.).
[/quote]
NinaCharlie schreef:Dan zou je toch beter moeten weten.
Edit: zelfs op onafgemaakt werk berust auteursrecht. Dat verdwijnt pas wanneer je het schriftelijk overdraagt dmv een akte, niet omdat het op social media staat.
xxIlona schreef:NinaCharlie schreef:Dan zou je toch beter moeten weten.
Edit: zelfs op onafgemaakt werk berust auteursrecht. Dat verdwijnt pas wanneer je het schriftelijk overdraagt dmv een akte, niet omdat het op social media staat.
Als er geen copyright op staat dan valt je auteursrecht volgens mij af?
"Indien op of in eenig in druk verschenen exemplaar van het werk de maker niet, of niet met zijn waren naam, is vermeld, kan tegenover derden het auteursrecht ten behoeve van den rechthebbende worden uitgeoefend door dengene, die op of in dat exemplaar van het werk als de uitgever ervan is aangeduid, of bij gebreke van zoodanige aanduiding, door dengene, die op of in het exemplaar van het werk als de drukker ervan is vermeld."