Anoniem schreef:Annet_Dottie, het doet allebei pijn. Dat mijn verhaal neergezet wordt als troll en de reacties van mijn stalgenoten. Maar gelukkig zijn er ook mensen die me serieus nemen en normaal en medelevend reageren. Echt heel fijn!
Het is vervelend als je een manege treft waar men opgedeeld is in groepen en sommige groepen gewoon niet leuk en gezellig zijn. Wat jij beschrijft, de pispaal te zijn geweest. Echt heel rottig. Op de manege waar ik het over heb had je er ook een paar. Echt heel triest...
Galopperen in een weiland zal ik ook niet snel meer doen. Dat lef heb ik niet meer, plus natuurlijk de ervaring die ik er mee heb gehad. Het doet me goed dat jij je inleeft in mij en mijn paniek begrijpt. Want dat moment van: dit gaat fout en alle opties zijn gevaarlijk is heel naar. Je bent in paniek, je gaat keihard en je weet, wat ik ook doe, het is gevaarlijk en gaat fout...
Mijn paard is 1,5 jaar na de gebeurtenis verkocht in de scheiding van mijn ouders.
Snap ik, ik ben gepest in het verleden dus heb/had sowieso aardig een muurtje opgebouwd dat ik pittig kon reageren als ik me aangevallen voelde vandaar dat het bij mij toen ook eens uitgelopen is op bonje omdat ik dus tegen haar in ging en we beide het laatste woord wouden hebben. Dat liep ook bijna uit de hand, zeg ik niet om stoer te doen ofzo
is inmiddels ook zeker 5 of misschien zelfs 6 jaar geleden gelukkig ben ik in de tussentijd zelf volwassen geworden en lach ik om dat soort mensen die zichzelf heel wat vinden maar kan me heel goed voorstellen dat als je zo terug komt op stal en ze zeggen jeetje wat heb jij met je paard gedaan, dat dat niet echt leuk is.. Ik kan me daar ook niks bij voorstellen, als ik iemand zo aan zie komen zou ik me zelf ook dood schrikken en gelijk alles laten liggen en naar je toe sprinten met jezus wat is er gebeurd gaat het kan ik wat voor je doen, maar dat vind ik dus niet meer dan normaal. Voor hun was die reactie waarschijnlijk niet meer dan normaal...
Wat anderen hier ook zeggen dat ze de opmerking jeetje wat hebben jullie gedaan ook zouden zeggen begrijp ik heel goed, tuurlijk kan iemand dat zeggen maar heel belangrijk is de toon waarop. Ik kan me enigszins inbeelden hoe zo'n arrogante tante daar dan staat en op een minachtende toon zegt jeetje wat heb jij met je paard gedaan en dan weer verder gaat met haar eigen superdeluxe dure glimmende paard.. (bij wijze van spreken even he
)
Ik heb zelf nogal een verleden met een angst stoornis dus weet hoe in paniek raken uberhaupt voelt. Ik heb/had het alleen wat sneller dan normaal maar vind als ik het zo lees dat je verder goed gehandeld hebt en vind het uberhaupt knap dat je nog logisch kon nadenken welke kant je op moest om er voor te zorgen dat het toch nog een beetje veilig zou blijven/aflopen voor jullie. Ik denk dat het zo nog het beste is afgelopen dan als je vol dat rooster opgeraced was.. Heb je na het hele gebeuren nog wel weer met plezier gewoon je paard gereden etc of had je echt een trauma dat je bijvoorbeeld niet meer op buitenrit durfde? wat ik me heel goed zou kunnen voorstellen. Ik zou dus heel graag nog eens op een eiland een mooie buitenrit willen maken, ik ben alleen niet zo'n rengalop fan dus dat staat voor mij ook alweer in de weg, dat zijn wel paarden die het gewend zijn etc. maar zit toch een stukje angst/onzekerheid dan..