Ponyboarden met [***], zebra-style!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

caaramel

Re: Ponyboarden met Blacky, zebra-style!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:17

Dat klinkt logisch!!! Dankjewel!
(was wat bij ons misliep waardoor sturen en boarden niet tegelijk ging...)
Maar ik hoop dat een mountainboard zoiets ook makkelijker maakt...

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:15

He wat leuk dat je ook aan het horseboarden bent :-) Ziet er goed uit!

Als je het leuk vind kun je ook een berichtje op mn facebookpagina zetten. Want jullie doen het weer net even ander en juist dat zal veel mensen inspireren. Er is niet 1 beste manier. Het ligt zó erg aan wat je paard/pony al gewend is en aan de omstandigheden. Wegen, board, enz. Tof om te zien dat het bij jullie ook zo goed gaat! :-)

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:36

Nou ik heb t vandaag ook maar geprobeerd en ondanks dat hij iets minder ervaren is dan jou pony liep hij zomaar weg alsof het niks was en gaf hij helemaal niks om het board. Groot voordeel voor mij was dat ik gelukkig van mezelf al kan longboarden. Pony deed het super en man wat gaat dat hard, alleen in draf moesten mijn grooms al op hun volle gas achter me aan rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:43

@ xKantinkii: Het gaat inderdaad hard! Zelfs als vriendin met [***] als Shet van 1 meter hoog in draf aan het boarden was dan moest ik al rennen om het bij te houden, dus met een groter maatje heb je dat al helemaal. Zelf heb ik het idee dat bij hogere snelheden grotere wielen wel veiliger zijn, want onze 7cm wieltjes blokkeerden wel 2 keer toen er in stap een kiezeltje lag. In een vlotter tempo ga je daar waarschijnlijk makkelijker overheen, maar ik heb niet echt zin om dat uit te proberen in galop of zo. :x
Hoe heb jij het gedaan met tuig/halster/hoofdstel?

@ YoRien: Ja, het is echt geweldig leuk om te doen. Alleen van op zo'n board staan krijg je al een smile op je gezicht, en als je dan ook nog getrokken wordt door je pony dan voelt dat helemaal geweldig. :D
Het was zo grappig, ik had jouw topic gezien en besloot dat we dat ook met [***] en [***] moesten doen en dus belde ik vriendin dat dit het plan was. En de volgende dag kwam zij op buitenrit (zij op een Haflinger, haar vriend met haar paard voor de wagen) jou en je pony tijdens een van jullie board-tochtjes tegen. Dat zagen we maar als goed voorteken en dat bleek ook zo te zijn! :D

En goed nieuws: we hebben een mountainboard! Tweedehands op Marktplaats vinden en ook nog laten bezorgen was niet te doen dus ben ik op Ebay Europa gaan kijken en toen bleek er in Engeland een zo goed als nieuw board te zijn, inclusief verzenden 75 euro, dus ik ben blij. Dan kunnen we straks met [***] én [***] eropuit! *\o/*
(Voor wie ook een board zoekt, er staan op Ebay in Engeland nog 2 2ehands boards voor onder de 50 euro te koop). :j

Volgende missie is om dit weekend met [***] en een voorraad pionnen naar een grote geasfalteerde parkeerplaats te gaan en daar te oefenen met voltes, slalommen en zo ook wat rechtrichten tijdens het boarden. Wordt vervolgd! 8-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:01

Ik heb een mini van 84 cm, dus slagje kleiner als de jouwe. Ikzelf sta met mijn rechterbeen voor (balanskwestie xd) en had de leidsels in mn linkerhand en het touw in mn rechter.
Tuig... tja, leren strengen eraf en aan beide kanten een halstertouw geklikt, zo eerste keer ff kijken maar ging super. Touwen door de lichtogen.
Verder gewoon mn menoptuiging en halstertouw eerst aan het bit maar is eigenlijk niet nodig geweest.
Ik stond meer naar achteren omdat ik zelf met mijn longboard prima overweg kan, stond denk ik schuin met een meter afstand van mn pony. Zo heb je iets meer remruimte omdat ik natuurlijk kan remmen met mn board.

En dat met die steentjes kan je wel oplossen, als je over een steentje gaat eerst op je achterste been gaan staan zodat je voorste wielen makkelijker kunnen rollen en dan andersom. Ik reed over een redelijk steenrijke weg en ging zo helemaal prima.

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 05:53

He dat is toevallig. Ik weet nog dat ik ze tegen kwam Vinur stelde zich nogal aan toen ze langs kwamen :-p

Pionnen mee is een goed idee. Leren sturen is superhandig, zeker als je de weg op gaat! :-)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:13

Leuk idee!

Heb wel mensen op ski's of snowboards achter hun shet gezien.
Maar dit is de zomervariant :D

Maak je wel filmpjes dit weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:28

xKatinkii schreef:
Ik heb een mini van 84 cm, dus slagje kleiner als de jouwe. Ikzelf sta met mijn rechterbeen voor (balanskwestie xd) en had de leidsels in mn linkerhand en het touw in mn rechter.
Tuig... tja, leren strengen eraf en aan beide kanten een halstertouw geklikt, zo eerste keer ff kijken maar ging super. Touwen door de lichtogen.
Verder gewoon mn menoptuiging en halstertouw eerst aan het bit maar is eigenlijk niet nodig geweest.
Ik stond meer naar achteren omdat ik zelf met mijn longboard prima overweg kan, stond denk ik schuin met een meter afstand van mn pony. Zo heb je iets meer remruimte omdat ik natuurlijk kan remmen met mn board.

En dat met die steentjes kan je wel oplossen, als je over een steentje gaat eerst op je achterste been gaan staan zodat je voorste wielen makkelijker kunnen rollen en dan andersom. Ik reed over een redelijk steenrijke weg en ging zo helemaal prima.

Dit steentje was helaas een kiezeltje van 1 cm hoog dat op zo'n stuk asfalt lag dat eruitziet alsof er allemaal kiezels in gedrukt waren. Onzichtbaar dus. 8-) Maar goeie tip, die ga ik onthouden. Het viel me al super mee dat we gewoon in draf over verkeersdrempels konden, ik dacht echt dat het board daar te lang&laag voor was.

En wat leuk om te lezen dat jij het weer anders doet, dat laat ook weer zien dat je positie alles bepaalt; als je verder naar achteren staat dan kun je inderdaad de trektouwen gewoon aan de strenggespen van het borsttuig klikken, maar omdat wij naast de buik staan zou dat bij ons de uiteindes van het borsttuig teveel omhoog trekken en dus klikten wij onze touwen aan het ringetje waar de 1e gesp van het halsstukje aan het borsttuig vastzit, en de uiteindes van het borsttuig aan het schofttuig vastgebonden zodat het borsttuig gewoon stabiel lag en niet door de ongelijke druk van de touwen scheefgetrokken kon worden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:27

tja die boards dat is drama, wat een prijzen.
leuk om iederservaring te lezen,ben benieuwd hoe het boarden zal gaan omdat ik dat echt nog moet leren.
ook heb ik een idee dat het misschien wel bij kan dragen in training voor mijn bekken en balans en krachttraining in mijn linkerbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:43

Ja, een board vinden is echt een drama. Ons longboard (dus meer geschikt voor asfalt) was nieuw voor 62 euro te koop dus dat leek me een prima prijs om te proberen. Een week later wilden we een tweede kopen en toen was hij bij dezelfde winkel ineens 75 euro... :o?

Op Marktplaats kun je je zoektermen opslaan dus had ik 'mountainboard' opgeslagen zodat ik zodra er een 2e handse bij kwam bericht zou krijgen, maar zelfs als je dan meteen reageert en meteen de vraagprijs biedt loop je ze alsnog mis. Maar ik kreeg net bericht dat onze Engelse 2ehandse vandaag op de post is gegaan dus volgende week kunnen we hem proberen. Ik ben heel benieuwd naar hoe het verschil voelt tussen ons longboard en dit mountainboard. Dat mountainboard heeft trouwens 2 banden waar je je voet in kunt plaatsen + een touw waarmee je het board aan de been vast kunt binden zodat het niet kwijt raakt. Dat laatste llinkt handig, maar is volgens mij in combinatie met een pony ernaast niet veilig dus die gaat eraf, net zoals waarschijnlijk de band voor de achterste voet zodat je sneller op/af kunt stappen.