Graag antwoord zsm (spoed)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:54

Brutaal? Wegwezen? 1 april grap? Het is inderdaad illegaal. Maar TS doet dit vanuit haar medelijden met en zorg om het dier. Mensen kunnen zo stoer en bijdehand reageren. Echt jammer is dat. Beetje begrip is gratis. TS is 18. Ik heb gekkere dingen gedaan toen ik 18 was. Om haar op haar leeftijd te pakken en te insinueren dat ze onvolwassen is vind ik echt te ver gaan.

Niemand hoeft het eens te zijn met de manier waarop TS heeft gehandeld, maar moet het perse weer op die 'lading boze bokkers over je heen' manier?

TS. Je kunt beter inderdaad geen wetten overtreden en je zou 144 kunnen bellen.
Trek je niet teveel aan van de reacties hier.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:01

Oh, ik dacht ook dat het om een meisje van 10 jaar ging... :o
Mooi dat je zo begaan bent met paarden/dieren maar uit je handelen begrijp ik dat je helemaal geen verstand van dieren hebt. Wij hebben het paard natuurlijk niet gezien, maar hoe kom je erop om zomaar een wildvreemd paard een middagje te poetsen en de hoeven uit te krabben? En hem dan ook maar direct willen kopen? Terwijl je nul van paarden af weet?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:02

Een paard in de wintervacht die loslaat ziet er al gauw verwaarloosd uit. Heb hier twee shetten staan die er niet uitzien dar het plukjes wijze loslaat. Gelukkig staan ze achter het huis en geen bemoeienissen van vreemde mensen ook al goed bedoeld.... vind het niet kunnen wat je doet. Aan mij had je dan echt een verkeerde.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:09

Phoya schreef:
Brutaal? Wegwezen? 1 april grap? Het is inderdaad illegaal. Maar TS doet dit vanuit haar medelijden met en zorg om het dier. Mensen kunnen zo stoer en bijdehand reageren. Echt jammer is dat. Beetje begrip is gratis. TS is 18. Ik heb gekkere dingen gedaan toen ik 18 was. Om haar op haar leeftijd te pakken en te insinueren dat ze onvolwassen is vind ik echt te ver gaan.

Niemand hoeft het eens te zijn met de manier waarop TS heeft gehandeld, maar moet het perse weer op die 'lading boze bokkers over je heen' manier?

Ten eerste reageer ik niet boos..ik geef aan dat ik het brutaal vind ondanks dat ik haar goede bedoelingen snap. Maar stel het was jouw paard? Vond je het dan ook prima dat een wildvreemde hoeven ging uitkrabben (waarbij je nog wat kan beschadigen ook) en borstelen? Waar haalde je trouwens die borstels vandaan ts? (Gewoon nieuwsgierigheid hoor..ik bedenk me net dat de meeste mensen niet met een poetskist eondlopen :D).

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:10

Phoya schreef:

Ik vind mijn reactie niet boos. Maar als dit mijn paard zou zijn zou ik wel erg boos zijn. Dat is dus de reden dat ik langs de weg de hekken op slot heb. Om dit soort brutale en domme acties van toeristen te voorkomen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:10

IHN schreef:
[ik bedenk me net dat de meeste mensen niet met een poetskist eondlopen :D).

Ik zie het voor me :') "ik heb altijd een noodborstel bij me, je weet nooit wanneer je een paard moet poetsen"

edit: ik ben ook wel eens uitgemaakt voor mishandelaar omdat mijn pony in de hete zomer met een deken op liep. Maar paardlief heeft zomereczeem

Individu

Re: Graag antwoord zsm (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:15

Moet je voorstellen. Je bent TS, en je krijgt zulke belerende reacties, niemand zou dat leuk vinden. Ik vind gewoon dat het wel wat genuanceerder gebracht kan worden allemaal ook al was het geen slim idee van haar de wei zomaar in te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:15

Ik moet zeggen dat ik na aanleiding van andere reacties toch steeds meer mijn twijfels begin te krijgen over de echtheid van dit verhaal, mede omdat TS vraagt om zsm hulp met spoed en dan zelf nog niet een keer weer reageert. Manier van typen lijkt me geen meisje van 18. Ik weet het niet :x :\

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:16

Ik denk dat ze niet meer durft te reageren...

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:17

Het is niet echt slim om zomaar dat dier te gaan borstelen, niet alleen omdat je getrapt kan worden en geen akkoord hebt van de eigenaren, maar ook omdat het dier er nu misschien wel beter uitziet dan de situatie was en dat 144 minder snel gaat ingrijpen, als het paard überhaupt al verwaarloosd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:18

Phoya schreef:
Ik denk dat ze niet meer durft te reageren...

Dat kan het ook nog zijn maar zoals ik het lees wil ze de pony graag helpen en zijn er tussen de pittige reacties ook allemaal tips met 144 bellen, zij wil hulp. Dan kan je in mijn ogen ook wel even reageren met ik ga morgen 144 bellen. Ze hoeft niet op die pittige reacties verder in te gaan.. Maar misschien een beetje voorbarig het topic is nog geen 2 uur oud. Morgen maar weer kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:20

Phoya schreef:
Moet je voorstellen. Je bent TS, en je krijgt zulke belerende reacties, niemand zou dat leuk vinden. Ik vind gewoon dat het wel wat genuanceerder gebracht kan worden allemaal ook al was het geen slim idee van haar de wei zomaar in te gaan.

Moet je voorstellen, je bent eigenaar van 'het verwaarloosde paard', komt in de wei en er ligt een zwaargewond meisje die vond dat ze het paard moest poetsen.
Meisje blijft voor de rest van haar leven invalide, boze ouders, boze iedereen, torenhoge rekeningen...

Niemand zou dat leuk vinden.

Nee het wordt niet aardig gezegd maar de mogelijke gevolgen zijn ook niet aardig.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:21

Niet durven reageren ligt imo dan aan TS. Als zij echt 18 is kan ze zelf ook bedenken dat deze actie zeer stom te noemen is en had ze zelf ook wel kunnen bedenken dat 144 of het lokale nummer van de politie bellen wèl slim is. Ik trek ook de leeftijd zeer in twijfel. En als TS idd jonger is dan hoop ik dat ze dit nooit meer doet en voortaan 144/politie belt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:25

TS, wat vinden je ouders ervan dat je dit paard tegengekomen bent en er naartoe gegaan bent? Als ouder zijnde zou ik dan, zeker als je intenties hebt het te kopen, samen eens een kijkje nemen bij het paard? Je ouders weten wellicht raad en kunnen zoals eerder genoemd de hulpdiensten bellen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:32

Weer zo'n typisch topic dit...

Vraag me wel af waar dit is. Mijn schoonouders wonen in Drenthe vlakbij een groot vakantiepark. Die hebben ook een bejaard paard in de wei staan dat er niet zo florissant uitziet op het moment. Huis staat niet te koop, dus ik neem aan dat je die niet bedoelt, maar ben toch wel nieuwsgierig.

Kan me er altijd behoorlijk kwaad om maken dat mensen zich op zo'n manier met andermans bezit bemoeien. Enerzijds snap ik de emotie heel goed, anderzijds heb je het recht gewoon niet om dit te doen. En dan hebben we het nog niet eens over eventuele veiligheidsrisico's.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:15

Moderatoropmerking:
Reacties van "is het weer vakantie" zijn geen bijdrage aan het topic en verzoek ik dan ook om achterwege te laten. Als je twijfels hebt aan de echtheid van het verhaal reageer dan niet, het topic zal dan al snel wegzakken. Voor iedereen die wel input wilt geven op de vraag laat ik het topic voor nu open. Wel verplaats ik het naar Paardenpraat omdat het dat beter op zijn plek is gezien er meerdere vragen in staan (wat te doen met het paard en hoe eigenaar te vinden ivm eventuele koop).

Riancadeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 06:43

Ik heb 144 gebeld en die zijn gisteravond nog gekomen en hebben het beestje daar meteen weggehaald (ze was volgens hen veel te mager) zij vonden haar er zelfs zwaar verwaarloosd uitzien. Ik had het dus niet verkeerd gezien zoals de meeste van jullie zeiden. Ze had ook ernstige hoefbevangenheid, wat blijkbaar fataal zou kunnen zijn. 144 vond het dus goed dat ik gebeld heb en vinden het ook terecht dat ik poolshoogte ben gaan nemen in die wei. Voor de weinige mensen die wel hebben geholpen: bedankt.
Laatst bijgewerkt door Riancadeboer op 26-04-17 07:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:46

Zomaar een vreemd terrein opgaan is altijd verkeerd, tenzijje daar toestemming voor hebt of het een noodsituatie is.

144 bellen, dat heb je wel goed gedaan.

Riancadeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 06:51

Molfre schreef:
Zomaar een vreemd terrein opgaan is altijd verkeerd, tenzijje daar toestemming voor hebt of het een noodsituatie is.

144 bellen, dat heb je wel goed gedaan.

Je kan nog wel 100 keer blijven herhalen wat ik fout heb gedaan, maar dat weet ik nu onderhand ook wel..

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:10

Er wordt nooit zo snel beslag gelegd eerst word de eigenaar gezocht en eventueel waarschuwing alleen in hele extreme gevallen zal dier gelijk uit lijden verlost worden. Edit,laat maar profiel is gisteren gemaakt....fijne vakantie verder

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:23

Ninette schreef:
Er wordt nooit zo snel beslag gelegd eerst word de eigenaar gezocht en eventueel waarschuwing alleen in hele extreme gevallen zal dier gelijk uit lijden verlost worden. Edit,laat maar profiel is gisteren gemaakt....fijne vakantie verder

toch weet je nooit het hele verhaal, miss was het paard al tijdje in de picture van 144, en werd nu naar aanleiding van telefoontje van ts de beslissing genomen om nog een x te gaan kijken of er iets verbeterd was in situatie van paardje, blijkbaar niet, of 144 heeft zelf de makelaar gebeld en had veel meer info als dat bekend is gemaakt...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:24

Pfff jeetje zeg...een dier wordt nooit zo snel weggehaald...zeker niet wanneer het niet te mager is en daar hoor ik je niet over. Er zal toch eerst gecheckt moeten worden of de eigenaar mss al ergens tegen behandelt. Jammer hoor...als je dan liegt die het dan goed :D.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:27

Edit: zie dat je nu net toevoegt dat ze volgens hen veel te mager was...I rest my case...

Speurneusc...dat geloof ik niet zo hoor...met de info die ze wrl hebben gegeven hadden ze ook dit dan wel aangegeven.

Riancadeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 07:48

Jammer dat jullie mij niet geloven, dat is dan jullie eigen probleem. Het paard is meegenomen door 144 en jullie weten Indd het verhaal er niet achter. Ik vind bokt helemaal geen fijne site aangezien ik alleen maar negatieve antwoorden krijg. En ja ik heb dit profiel gister aangemaakt, omdat ik wist dat bokt bestond en ik dacht dat ik hier wel terecht zou kunnen. Ik had alleen nog geen bokt account dus heb ik dat gister aangemaakt. Voor de gene die mij niet geloven: bemoei je er dan ook niet meer mee.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:03

Het is inderdaad erg onwaarschijnlijk dat het paardje on the spot weg is gehaald.

Maar aan de andere kant is het ook onwaarschijnlijk dat iemand zonder reden een account maakt en dan zo'n verhaal verzint. Als iemand dit doet voor de aandacht kom je toch met een betere stunt dan het poetsen van een verwaarloosd paardje?

Ik zie de kick niet die iemand krijgt van deze actie.

Maar goed.

TS. Als je serieus bent, heel goed dat je 144 hebt gebeld.