Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jennyj01 schreef:Dat je geen zin en motivatie hebt is natuurlijk super vervelend. Maar ik vind ook dat je een gigantische schop onder je kont verdiend. Deze pony is jou verantwoordelijkheid. En ook al zijn er andere mensen die op hem passen, jij bent degene die voor hem beslist. Dus verkopen en tot die tijd een goed baasje zijn want dit verdiend hij niet.
SindyKaya schreef:Ik zal zo even antwoorden, ik wandel nu nog met Gijs.
Voor de mensen die vinden dat je als 17 jarige geen moer meer met Shetlanders kan moeten even mijn topics van Gijs en mij bekijken
Zonnetje81 schreef:Misschien tijd voor een volgende stap als je inderdaad een shetje hebt....daar kan je als 16 jarige in mijn ogen geen moer mee doen. Dat borstelen ontrgroei je ook een beetje... Of een grotere kopen of deze verkopen. Bij mij is het ook vaak dat ik denk blehhhh maar ik ben ermee opgegroeid en kan ze dan na een tijdje weer niet missen...dan denk ik: saaaiiiii
Janine1990 schreef:Jennyj01 schreef:Dat je geen zin en motivatie hebt is natuurlijk super vervelend. Maar ik vind ook dat je een gigantische schop onder je kont verdiend. Deze pony is jou verantwoordelijkheid. En ook al zijn er andere mensen die op hem passen, jij bent degene die voor hem beslist. Dus verkopen en tot die tijd een goed baasje zijn want dit verdiend hij niet.
Het is een shetlander, die redt zich heus wel hoor... En je kan het een 17-jarige niet kwalijk nemen dat ze niet bepaald meer wordt uitgedaagd door een shetlander.
Marit schreef:Als je straks gaat studeren zou ik hem inderdaad aan de oude eigenaren verkopen.
Toen ik ging studeren viel het me ook flink tegen. Lange dagen ineens, reistijd erbij, telkens moe zijn als je thuis komt. Ik vond het erg pittig om met een hoofdlampje op in de gure winterse buien 's avonds na school nog uit te mesten. Als je nu al, met al deze vrije tijd, eigenlijk niet zo'n zin meer hebt, kan ik je op een briefje geven dat je er tegen die tijd helemáál geen zin meer in hebt.
verootjoo schreef:Gewoon Gijs verkopen aan iemand die er wel zin in heeft.
Is geen schande hoor, ik heb ook mn paard verkocht toen ik er geen zin meer in had. Kan gewoon gebeuren. En daarnaast is paarden houden best een dure hobby en als je het dan niet meer leuk vindt het geld niet echt waard.
Janine1990 schreef:Pandora2 schreef:Als je er echt geen plezier meer in hebt, dan is de oplossing terug verkopen aan de vorige eigenaar natuurlijk een prima optie.
Maar, en dit is absoluut niet negatief of slecht bedoeld, sluimert er niks anders waardoor het komt dat je jezelf echt niet meer kan motiveren voor datgene wat je altijd met heel veel plezier deed ? Ik denk dan aan een vorm van onderliggende depressie of dergelijke. Vaak is weinig / geen motivatie meer in je hobby al een eerste alarmbelletje. Zijn er nog zaken waarvan je denkt...zo was ik vroeger helemaal niet ?
TS is 17, dat leven verandert... De meeste jonge meiden stoppen rond die leeftijd met de paarden
Harvey1 schreef:Waar heb je dan precies geen zin in? En als je er eenmaal bent, ben je dan toch wel blij dat je geweest was? Lukt het je niet om doelen te stellen? Nieuwe dingen te proberen of les te nemen? Bijvoorbeeld springen, dressuren of juist veel op buitenrit. Je opgeven voor een onderlinge wedstrijd of een run & ride. De zomer komt eraan, de mooiste tijd van het jaar!
Jennyj01 schreef:Dat je geen zin en motivatie hebt is natuurlijk super vervelend. Maar ik vind ook dat je een gigantische schop onder je kont verdiend. Deze pony is jou verantwoordelijkheid. En ook al zijn er andere mensen die op hem passen, jij bent degene die voor hem beslist. Dus verkopen en tot die tijd een goed baasje zijn want dit verdiend hij niet.
Jennyj01 schreef:Niemand neemt haar dat kwalijk. Alleen dat je er dan niet naar omkijkt terwijl het wel je verantwoordelijkheid is wel. En als 17 jarige ben je daar niet te jong voor.
Janine1990 schreef:SindyKaya schreef:Ik zal zo even antwoorden, ik wandel nu nog met Gijs.
Voor de mensen die vinden dat je als 17 jarige geen moer meer met Shetlanders kan moeten even mijn topics van Gijs en mij bekijken
Dat zegt niemand, er wordt alleen gezegd dat het begrijpelijk is dat je op jouw leeftijd wat meer uitdaging wilt hebben en dat ze je dat beslist niet kwalijk nemen. Ongeacht of dat is hoe het voelt voor jou.
Edit: Ik zie dat het letterlijk is gezegd, maar het is vast niet kwaad bedoeld.
antje_vip schreef:Je hebt wel heel veel geluk dat hij ten allen tijde terug kan naar de eerste eigenaren. Anders zat je misschien ook nog maanden met de verkoop. Als je er al zo lang geen zin meer in hebt, zou ik hem ook weg doen. Als je over 10 jaar weer paardenkriebels krijgt, staan er vast nog genoeg paarden te koop
Cococo schreef:Jennyj01 schreef:Dat je geen zin en motivatie hebt is natuurlijk super vervelend. Maar ik vind ook dat je een gigantische schop onder je kont verdiend. Deze pony is jou verantwoordelijkheid. En ook al zijn er andere mensen die op hem passen, jij bent degene die voor hem beslist. Dus verkopen en tot die tijd een goed baasje zijn want dit verdiend hij niet.
Dit dus, helemaal mee eens.
En dit is de rede waarom ik een teenager geen eigen paard zou geven.
Je moet maar weer zien dat je er een goed tehuis voor vind....zeker met de huidige markt, zie ik daar geen heil in.
Teveel haken af , dat is niet erg dat je afhaakt, maar beter als je dan geen dier hebt wat van jou afhankelijk is.
Gewoon alle tieners een leuk verzorgpaard of paard van vader/moeder.
Zijn ze de 17 gepasseerd, kun je weer verder kijken.
verootjoo schreef:Hoezo is dat erg dan? Hij krijgt gewoon eten en weidegang en paardgenootjes.
De toevoeging van menselijke aandacht is alleen omdat wij dat leuk vinden, niet omdat het noodzakelijk is ofzo...
SindyKaya schreef:Mooier kan je het toch niet hebben? Laat Gijs teruggaan naar zijn oude eigenaars en dan kan je hem toch nog blijven zien. Mocht je later terug paardenkriebels krijgen is er nog altijd een mogelijkheid dat Gijs terug bij je kan komen.Als dat niet het geval was, was ik er nooit aan begonnen. Ze hebben altijd al aangeven dat als het niet meer gaat of als ik het niet meer leuk vind (nooit gedacht en gewild dat dat überhaupt zal gebeuren natuurlijk), dat Gijs altijd weer naar hun kan en dan blijf ik welkom.