Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:32

Vorige verzorgijslander: Kreupele fjord.. +:)+ -O-

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:33

Als mijn bijrijdpaard (Arabisch volbloed) zomers een behoorlijke grasbuik heeft wordt hij altijd een quarter genoemd, bedankt he O:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:33

James kreeg een keer een 'compliment' van een fietser dat hij een mooie frikandel was :')

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:34

Mijn arabier is wel vrij duidelijk een arabier:p

Niet zo zeer uitgescholden voor een ander ras dus, maar wat ik wel met regelmaat voorbij hoor komen. En dan vooral rond december is de naam Amerigo

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:35

Mijn stoere ruin word vaak voor merrie uitgemaakt :')

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:36

Mijn instructrice vroeg of mijn voormalige bijrijdpaard drachtig was.. Het was een ruin.

Nu rijd ik een tinker (met ergens belgisch trekpaard erachter) niet echt "uitgescholden" qua ras. Maar wel vaak de opmerking, als ik in de bak kwam rijden als er nog iemand rijd, of ze ook harder kan, dat ik die slome tinker maar goed aan het werk moet zetten. Als ik dan zeg dat ze met 45 km/h over de hei crosst en met gemak 70-80cm springt geloven ze me niet..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:42

mijn kwpn-er van 1.65 als arabier bestempelen

(maar ze heeft idd wel een bloedmooi hoofd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:44

Mijn grote zwarte tuiger werd ook vaak een fries genoemd, stond er pas van te kijken toen ze elke keer weer door een fokker (met fries nota bene!) ook voor fries werd uitgemaakt, die man had echt een bril nodig...
Mijn zwarte Shetlander die grote haar schaduw was werd dan weer vaak haar veulen genoemd. Vond dat alleen maar schattig.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:46

Als ik ergens voor de eerste keer met mijn ruin kom, zeggen ze vaak 'wat een mooie merrie!'. Ik heb geen idee waarom ze hem er merrie vinden uit zien maar hij is toch echt een ruin :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:49

MissToseland schreef:
Mijn stoere ruin word vaak voor merrie uitgemaakt :')

Ha ha, keer op een keuring toen mijn merrie zich ietwat aan het aanstellen was, paar van die echte oude fjorden boertjes, zo.. die is flink hengst! Ik, nee hoor! Hun respons: Oh dan is ie zeker laat geruind!
Mijn reactie, nee, het is een merrie..
Hun reactie.. bukken en kijken of het echt zo was :D :') _O-

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:51

troi schreef:
Kroket of salami, zo noem ik hem als ik pissig op hem ben :P

Gebeurt niet zo bijster vaak :D

Een stalgenoot van mij zei wel eens tegen haar paard pas op anders ga je in de euroshopper lasagne :')

En mijn paard wordt in bepaalde periodes de slet van stal genoemd. :+

Anoukloves_

Re: Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:53

Mijn bijrijdpaard wordt regelmatig 'fries' genoemd. Ehm nee, niet alle zwarte paarden zijn een fries...

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:57

Mijn Draver is voor Fries uitgemaakt....hij is niet eens echt zwart, maar zwartbruin ;)

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:59

Doe van mij wordt regelmatig hond genoemd :') daarnaast ook etter of klein monster haha

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:02

Mijn oude pony werd door een dierenarts nota bene aangezien voor een ruin toen hij eronder keek. Eh... het is gewoon een merrie met dikke tieten :D.

De zadelmaker noemde haar altijd bankstel. :=

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:04

Terwijl ik mijn ruin stond te borstelen hoorde ik opeens 'Ohhh is dat die drachtige Fries?' Euh, nee dit is een ruin :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:05

Uitschelden is een groot woord, maar de meesten gaan er automatisch van uit dat een bruin sportpaard een KWPN'er is. Er zijn echter nog tal van andere stamboeken :j . Wij schelden hem zelf nooit uit. Maar als hij zich weer eens niet wil laten vangen in de paddock of wei door 1 van de stalhulpen zullen er vast wel eens de nodige krachttermen vallen :=

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:05

Ik ben af en toe zelf wel heel complimenteus naar mn verzorgpaard *not*

Mijn voormalige verzorgpaard (Ijslander-merrie) noemde ik vaak Pown (als ik het zo zeg bedoel ik het sarcastisch natuurlijk).
Nu rij ik sinds begin Januari een KWPN-merrie en die noem ik wel eens liefkozend mn Tuttebel. :=
Vaak is ze heel vriendelijk en werkwillend, maar er zijn ook momenten dat het een echte merrie is en dat je er echt amper wat mee kunt. Met gisteren als toppunt (tot nu toe).
Hihi. := O:)
Gelukkig zijn er nog geen mensen die "mijn" merrie "uitgescholden" hebben.
Maar wie weet als we er nu met het aankomende mooie weer weer wat verder op uit gaan... _O-

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:06

Ik heb niet echt scheldwoorden gekregen, maar wel minachting voor het draver ras. Dat ze niet kunnen galopperen is er 1.

Jaren geleden ging er een kennis van mij voor het eerst de springles met haar in. Ze was nog aan het losrijden en Dakota was er aan het uitproberen. Ze is er toen ook afgevallen. Iemand die stond te kijken vroeg of hij laat geruind was.... uhhh het is een merrie! Dat vond ik toen wel erg grappig.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:10

Annee_S schreef:
Ik ben af en toe zelf wel heel complimenteus naar mn verzorgpaard *not*

Mijn voormalige verzorgpaard (Ijslander-merrie) noemde ik vaak Pown (als ik het zo zeg bedoel ik het sarcastisch natuurlijk).
Nu rij ik sinds begin Januari een KWPN-merrie en die noem ik wel eens liefkozend mn Tuttebel. :=
Vaak is ze heel vriendelijk en werkwillend, maar er zijn ook momenten dat het een echte merrie is en dat je er echt amper wat mee kunt. Met gisteren als toppunt (tot nu toe).
Hihi. := O:)
Gelukkig zijn er nog geen mensen die "mijn" merrie "uitgescholden" hebben.
Maar wie weet als we er nu met het aankomende mooie weer weer wat verder op uit gaan... _O-

Jaaa Tutje en tuttebel! Die komen ook geregeld uit mijn mond! :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 21:11

SusanH schreef:
Uitschelden is een groot woord, maar de meesten gaan er automatisch van uit dat een bruin sportpaard een KWPN'er is. Er zijn echter nog tal van andere stamboeken :j . Wij schelden hem zelf nooit uit. Maar als hij zich weer eens niet wil laten vangen in de paddock of wei door 1 van de stalhulpen zullen er vast wel eens de nodige krachttermen vallen :=

Tja vandaar ook de " om het uitgescholden in de titel. Ik wou het eerst "Wat is het ergste waarvoor jouw paard ooit is uitgemaakt" noemen, maar ik wist niet of dat Nederlands was of dialect haha.

LovingTweety

Re: Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:14

Mijn falabella wordt altijd uitgescholden voor hond.... elke keer vragen ze ook weer of we de hond aan het uitlaten zijn. Zooo flauw, ja hij is klein, nee hij is 24, hij groeit niet meer, en ja hij is echt 72 cm.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:15

J0anieke schreef:
Jaaa Tutje en tuttebel! Die komen ook geregeld uit mijn mond! :j

Gelukkig heel herkenbaar dus! :))

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:16

Roze vlek :x
Mijn dochter is samen met een vriendin op pad, en heel erg in de verte ziet ze mijn pony gehuld in roze deken staan. Zegt ze tegen haar vriendin: kijk die roze vlek daar is mijn moeders pony :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:19

Is ze drachtig? -O-

Nee meneer, ze is gewoon dik...