Manegepaard kopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:23

Lara_1903 schreef:
Ook heb ik een sterke band met de eigenaar. Hij weet dat ik veel om hem geef.

Nou zeg hem dat maar niet te vaak want dan doet hij misschien de prijs nog lekker omhoog. Ik kan het alleen maar toejuichen! Wij hebben vorig jaar ook een ouder manegepaard gekocht voor mij moeder en dat zijn gouden knolletjes!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:28

nou moet je wel weten dat een manegepaard wat eigen paard wordt heel erg gaat veranderen. Omdat die eerst heel veel moet werken is hij heel braaf. Maar als hij veel minder hoeft te doen kan hij wel eens druk worden.Zeker als hij onvoldoende weidegang zou krijgen.Ik heb wel eens een manegepony overgekocht,maar dat was een 23-jarige die het manegewerk eigenlijk niet meer aankon, en bij mij juist een rustige oude dag had.Met hem was ik wel superblij want hij was rustig en ervaren.Hoe oud is de pony die jij wilt hebben? overigens,de pony die ik toen kocht kostte 1800 gulden.Nooit spijt van gehad.

Granoek

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:34

Hier geen manegepaard maar wel vergelijkbaar.
Samen met mijn zusje rij ik bij een fokker van trekpaarden die ook optredens doet om het ras te promoten. De paarden die met de shows mee rijden zijn braaf onder zadel, en alles gewend wat bij een optreden komt kijken (vlaggen, muziek, luidsprekers, alles). De eigenaar en ik, wij zijn twee handen op 1 buik. Hij heeft mijn zusje wel haar favoriete merrie verkocht, hoewel die niet te koop was. En tegen een lagere prijs.

Hangt er maar net af van hoe goed jullie band is denk ik. Deze merrie werd ook gebruikt voor de fok en was dus op 2 manieren een vorm van broodwinning voor hun.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:01

Vragen kan altijd natuurlijk, al zou ik het inderdaad wel door je ouders laten vragen ;)

Zoals al gezegd ben je er met de aankoopprijs niet. Het onderhoud is eigenlijk de grootste post. Misschien kan je gaan informeren wat de stalling in je omgeving gemiddeld kost.

Mocht je het paard kunnen kopen zou ik hem wel zeker laten keuren!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:09

Is het geen idee om te vragen of de eigenaar aan jou wil denken als die weg moet? Manege paarden, zeker de brave, zijn heel moeilijk te vinden! Dus denk dat die er niet zomaar van af wilt. Als ze weg moet met pensioen zijn ze vaak nog wel meewerkend met de prijs (bij ons dan).

Ik wil er ook eentje haar pensioen bij mij gunnen, maar als ik nu ga vragen of ik haar mag overkopen, wordt ik vierkant uitgelachen. Die gaat echt niet weg nu, want ze is nog veelste fijn voor in de lessen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:15

Kidde schreef:
Vragen kan altijd natuurlijk, al zou ik het inderdaad wel door je ouders laten vragen ;)

Zoals al gezegd ben je er met de aankoopprijs niet. Het onderhoud is eigenlijk de grootste post. Misschien kan je gaan informeren wat de stalling in je omgeving gemiddeld kost.

Die ik toen kocht heb ik niet laten keuren.Want als hij afgekeurd zou worden,zou ik hem toch gekocht hebben.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:25

anjali schreef:
Kidde schreef:

Die ik toen kocht heb ik niet laten keuren.Want als hij afgekeurd zou worden,zou ik hem toch gekocht hebben.

In jouw geval snap ik dat, want die van jouw ging met pensioen. In het geval van TS is ze op zoek naar een rijpaard, dan zou ik het zelf toch wel aanraden. Het zou toch jammer zijn als hij later ergens last van krijgt wat ook uit de keuring gekomen zou zijn.