proudmama schreef:Meestal kijk ik niet naar dit soort programma's omdat ik het toch een verkeerd soort programma vind om gebruik te maken van de beperking van andere mensen.
Gisteren stond de zender op en bleef ik kijken naar Tessel en haar paardje.
Wat ontroerend !! Eerst , Ja ik heb een syndroom, maar merk ik niets van hoor, mijn hoofd en buik zijn gewoon ....
Dan de vraag aan de ouders, waarom heeft ze niet eerder meegedaan aan een wedstrijd ( je hoeft tenslotte niet meteen KNHS, je hebt ook andere wedstrijdjes) .
Het antwoord verbaasde mij echt : Omdat wij dachten dat ze het toch niet kon !! Ongelooflijk, alles valt te proberen, voor kinderen zonder en met beperking.
Verder vond ik het allemaal heel ontroerend en zat ik met natte wangen, precies de reden waarom ik dus een hekel heb aan dit soort emo-tv.
Maar als je als ouders niet paard rijdt, en de paardensport alleen kent door wat er op tv wordt uitgezonden en je dus denkt dat dat het niveau is van wedstrijden, snap ik dat je je beperkte kind de moeite wilt besparen omdat het idd niet waarschijnlijk is dat ze op dat niveau zal komen.
Dat er ook wedstrijden op een veel lager niveau zijn en ook in hele andere vormen is iets wat veel mensen niet weten als je niet bekend bent in de paardensport