verkochte pony terugkopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:51

Onderschat niet hoeveel een dier kan betekenen voor mensen met psychische klachten.
Als je het kan betalen zou ik het zeker doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:54

antje_vip schreef:
Onderschat niet hoeveel een dier kan betekenen voor mensen met psychische klachten.
Als je het kan betalen zou ik het zeker doen :)


Dat weet ik idd maar al te goed. Maar het kan ook veel stress met zich mee brengen, bijv wanneer je naar je pony moet maar er zo erg tegenop ziet dat je er veel stress en spanning van krijgt.

Anoniem

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:03

Je hebt het paard destijds niet voor niets verkocht, hoe cru dat ook voelt. Los daarvan is dit een paard met het e.e.a. aan (medische) mankementen als ik het zo lees; wegen die mankementen op tegen de leuke momenten die je eruit haalt? Is het dan niet fijner om een gezond paard te hebben? Ongezond worden ze toch wel, zo hoef je ze niet te kopen.

Ik snap het gevoel wel, want mijn eerste paard doet me ook nog steeds heel veel als ik weer wat van d'r zie. En al helemaal toen ik zag dat ze te koop stond. Maar toen dacht ik ook;'ik heb d'r niet aangehouden met een reden, hoe gelukkig ze me ook maakte'.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:57

De vraag die jij moet stellen:
Is het een paard dat houd van werken en bezig te zijn? (Zoja niet doen)

Stel je wilt het echt is de enige optie nog een bijrijder/verzorger te nemen.
Maar dan kunnen er ook problemen komen bijvoorbeeld je verzorger stopt. Wanneer je opzoek gaat naar een andere goeie verzorger kan hier wel een hele lange tijd overheen gaan. Licht aan de omgeving waar je zit. Worden er veel verzorgpony's aangeboden?

Anoniem

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:27

Dank jullie voor alle antwoorden en ervaringen!

Mijn omgeving wordt redelijk wat gezocht en zelfs verzorgpaarden met een prijsje zijn zo weg. Imara vind werken leuk, maar verveelt zich ook niet in het land. Ze is slim dus ik zal haar wel regelmatig moeten trainen anders heb ik kans dat ze nieuwe truucjes bedenkt, maar gelukkig heb ik nu een lieve instructie die me vast ook op afstand wil helpen dan.

Ik ga goed nadenken en wat dingen afwachten die as week gaan komen.

Anoniem

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:49

De situatie hier is weer veranderd waardoor ik geld en tijd wat ik in iets anders besteedde nu over heb. Ook mijn ouders zien in dat het goed kan zijn, maar wel onder bepaalde (redelijke) voorwaarden.

Ik ga de lessen afwachten en dan ben ik weer 2-3 weken verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:59

Een goede keuze gemaakt!! (Haf)

Afbeelding

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:09

Heerlijk, geniet ervan *\o/*

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:58

Lekker genieten !!!

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:55

Veel geluk met haar!

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:05

Geniet ervan!

Mijn paard is mijn redding. Op de dagen dat ik niet meer kan, dan is zij mijn rede. Hopelijk is Imara dat ook voor jou :j

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:08

Gefeliciteerd met haar,en geniet er maar van.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:17

Leuk! veel plezier met haar

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:19

dus dit is je oude paardje toch?

anjali
Berichten: 15324
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:44

pimaude schreef:
Ze wordt verkocht, ik heb de eerste keus om haar te kopen.

Ze is heel lief en onder het zadel een onwijs werkwillig en lief dier. Alleen sinds er weinig mee is gedaan door vorst en regen is ze wat minder makkelijk. Dat gericht bokken tijdens het freestylen is iets van de laatste week, net voor- en net nadat de osteopaat is geweest om een aantal blokkades weg te werken.

Ik ga volgende week 2x erheen om te lessen, heb daarna nog 3 lessen en hoop dat ik zo ook wat meer kan voelen in hoeverre wij rijtechnisch met elkaar matchen en of ik haar verder kan doorrijden of niet die ervaring nog heb.

spatter: ik kan haar betalen wanneer ze op een pensionstal staat waar er voor me wordt uitgemest, gevoerd en waarbij ze binnen en buiten wordt gezet. ik hoef dan niet te komen, enkel wanneer ik wil om iets met haar te doen. een verzorpaard heb ik gehad maar dat werkt niet. ik heb een vrij stellige mening over de verzorging en vind het lastig met een paard om te gaan die te kort komt, daarom zou ik alleen nog als eigenaar willen rijden.

Het is emotioneel juist goed om je eigen pony te hebben,en dit is toch al jouw pony geweest. Jullie kennen elkaar al. Ik zou het doen.Dan wel op een volpensionstal zodat je alleen hoeft te gaan als je kunt.

Anoniem

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:25

Ze staat sinds gister op een stal waar ze buiten wordt gezet en waar gevoerd wordt! Ik hoef enkel mijn (vlas) stalletje te mesten en leuke dingen doen met haar!

Vanmiddag is er een potentiƫle verzorgster geweest zodat ik vanaf het begin ademruimte heb en kan kijken in hoeverre ik een verzorgster echt nodig heb of dat ze puur voor haar eigen plezier komt om met de pony bezig te zijn :)

Tot nu toe een goede keus!!

Afbeelding

princessissi
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:33

Ik weet precies hoe jij je voelt. ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. ook snap ik heel goed dat je het druk heb (zelf ook student). Bij een opleiding komt erg veel kijken en ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om je tijd te verdelen, ookal heb ikzelf (nog) geen eigen paard.

Persoonlijk denk ik dat je het moet doen. Als je zo'n enorme band met een dier heb opgebouwd en haar "weer" kwijt zou raken, zou jij jezelf niet kunnen vergeven denk ik. Omdat jezelf al aangaf dat je niet altijd even veel tijd heb, is het misschien handig op de dagen dat je echt niet kan,een verzorgster erbij te zoeken die je paard beweging (en bijdrage) kan leveren.
Lastige keuze, heel veel succes!

princessissi
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:37

princessissi schreef:
Ik weet precies hoe jij je voelt. ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. ook snap ik heel goed dat je het druk heb (zelf ook student). Bij een opleiding komt erg veel kijken en ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om je tijd te verdelen, ookal heb ikzelf (nog) geen eigen paard.

Persoonlijk denk ik dat je het moet doen. Als je zo'n enorme band met een dier heb opgebouwd en haar "weer" kwijt zou raken, zou jij jezelf niet kunnen vergeven denk ik. Omdat jezelf al aangaf dat je niet altijd even veel tijd heb, is het misschien handig op de dagen dat je echt niet kan,een verzorgster erbij te zoeken die je paard beweging (en bijdrage) kan leveren.
Lastige keuze, heel veel succes!


oh je heb haar al terug gekocht, helemaal fantastisch! Veel plezier met haar! *\o/*

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:24

Fijn TS, lekker genieten!!

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:26

Geniet ervan!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:28

Wat fijn dat ze weer van jou is!!!
Heel veel plezier met haar!!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: verkochte pony terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:44

Geniet ervan. Ik heb geen euro over elke maand en zou beter af zijn zonder de kosten van mijn paard maar mijn paard is de reden waardoor ik nog veel plezier heb. Klinkt depri en is het ook wel maar (helaas) de waarheid. Ik zie in de toekomst wel weer verder