Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 15:47

essie_blue schreef:
Hij is knap remke! Ziet er goed uit!

Thankyouuuu ;)

R_emkee

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 15:44

Hierbij de foto waarbij die wat langer in de hals is ;)

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:57

Dan nog is de plek van afbuiging niet ok. Het paard knikt af op de 2e en 3 e wervel. Niet correct dus.
Het lijkt erop dat dit paard aangeleerd is om in de valse knik te lopen. Lastig om dat weer goed te krijgen hoor! Maar is met goede hulp wel te doen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 19:24

knollentuin schreef:
Dan nog is de plek van afbuiging niet ok. Het paard knikt af op de 2e en 3 e wervel. Niet correct dus.
Het lijkt erop dat dit paard aangeleerd is om in de valse knik te lopen. Lastig om dat weer goed te krijgen hoor! Maar is met goede hulp wel te doen.

Als ik het zo een beetje lees op internet lees ik dat je dan geen druk op de teugels hebt. Of juist veel druk ivm stuwend achterbeen. Maar dat heb ik beide niet. Zou je mij dat verder uit kunnen leggen ? :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:36

Druk, verbinding, contact zijn allemaal relatieve begrippen, wat voor de een zwaar is kan voor de ander aangenaam zijn.
Als in naar je foto's kijk is je paard maar op 1 foto correct in de hals op de andere foto's zie je dat hij verkeerd afgebogen loopt, dan kan hij nooit een goede aanleuning hebben. Je moet goed naar de boog in de hals kijken die hoort gelijkmatig te zijn van schoft tot nek.
Ook zou de halsspier die aan de zijkant loopt gelijkmatig aangespannen moeten zijn en niet zoals op de foto met lengte op 1/3 e bol
Paard meer van je af proberen te rijden op het moment van je laatste foto proberen de neus meer weg te " duwen" dan wordt de hals egaler in boog en vouwt die knik eruit.
Daarbij komt dat je ergens postte dat hij rommelt met z'n mond en traag aan t been is, het traag aan t been zijn is de eerste klus, hij moet sneller gaan reageren, impuls is prioriteit voor goede verbinding = niet meeer rommelen met mond en geen valse knik

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:55

Wat een leuk paard!

Ik ga wel met Knollentuin mee. Maar meer omdat ik vind dat je te veel met oprichting bezig bent. Het paard moet eerst leren om vanuit de schoft te ontspannen voordat je hem meer gaat oprichten. Ik zou dit paard in het begin vooral lekker lang en laag rijden, meer richting bovenstaande foto die je geplaatst hebt. Daarin moet je hem in alle gangen kunnen rijden, stap, draf, galop.. Lekker over de rug heen, tempo wisselingen, actief maken voor het been. Ik heb er ook een onder mijn kont die juist onder het werk uit wilt lopen, maar als ik overgangen met hem wil rijden is hij totaal nog niet aan het been. Bij mij helpt het enorm om korte overgangen te rijden. Stap naar draf, eenmaal in draf gelijk weer voorbereiden op een overgang naar stap. Daar wordt hij dan erg scherp van en dan krijg ik reactie.

Als hij eenmaal zo kan blijven lopen komt de oprichting vanzelf en krijg je ook weer de juiste aanleuning. Dan gaat in mijn ogen die valse knik eruit. Maar je paard moet er wel eerst sterk genoeg voor zijn. :)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:11

Ik ga met de bovenstaande posten mee. Je paard loopt in een valse krul, leuk voor het plaatje maar biomechanisch gebeurt er niks positiefs.
Geen schoftlift, geen aanspanning van de buikspieren etc.
Het kantelen kan ook komen door een balans tekort. Ik kan je van harte het boek ' je paard succesvol trainen' aanraden van drs. Karin Leibbrandt.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 11:19

Dankjullie wel :)

Echter heb ik gister lang laag gereden met meneer en dat pake hij goed op dus het is niet zo dat hij totaal niet lang laag wil. De foto's zijn echt van midden in de les vandaar ook geen lang laag foto's.

Overgangen pak ik trouwens altijd al met hem mee en veel volte werk linksom/rechtsom hele tijd wissellen:) vaak begin ik in de stap gelijk al met hem actief maken .

Zal kijken of ik binnenkort weer ff iemand kan vragen voor zulke foto's :) ben benieuwd wat jullie dan zeggen ;) bedankt voor jullie commentaar

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:29

Je mist t punt vrees ik waar het om draait, het gaat er niet om dat ie niet lang en laag zou willen.alle paarden kunnen laag en lang zonder op achter te zijn, zonder activiteit.
Je post hier zelf op bokt de foto's waar je trots op bent, waar je zelf van vond dat je paard goed op het achterbeen en mooi lichaamsgebruik had.
Dat plaatje dat je in je hoofd hebt klopt niet met hoe het er eigenlijk uit moet zien, dat verschil gaan leren herkennen door het te zien en te voelen daar draait het om. Op je foto's is je paard niet op achterbeen.maar juist op de voorhand. Zo snel als je dat inziet ben je een stap verder en kan je proberen om dat te veranderen.
Als je instr heeft gezegden je paard hier op deze foto's goed liep zou ik haar hem de foto's eens onder de neus schuiven en een evaluatie vragen, hoe zij dit ziet.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 20:12

Bedankt heb Maandag weer les ;) kzal is vragen hoe en wat

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 06:58

Verder zijn we niet van plan om wedstrijden te gaan starten. Tis meer van dat hij gewoon lekker bijgehouden word en ook makkelijker en fijner voor de wagen word. :) bedankt voor jullie berichtjes

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:35

R_emkee schreef:
Verder zijn we niet van plan om wedstrijden te gaan starten. Tis meer van dat hij gewoon lekker bijgehouden word en ook makkelijker en fijner voor de wagen word. :) bedankt voor jullie berichtjes

De houding die jouw paard heeft (valse knik en onderhals) zie je vaker bij paarden die voor de kar lopen.
Het is super moeilijk om een paard dressuurmatig goed voor elkaar te hebben voor de kar.
Met goed rug gebruik, dragend achterbeen (ipv stuwend) etc.
Bij wedstrijdmenners zie je ook vaak dat paarden ook dressuurmatig goed worden getraind.

Het wordt voor jou denk ik heel moeilijk om de onderhals en valse knik eruit te trainen met 2 x per week ohz en hem fijner te krijgen voor de wagen, als voor de wagen de onderhals en valse knik er weer net zo hard in gereden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:00

Ziet er leuk uit!

Tip: kijk niet naar je paard, maar vooruit. Dan ga je vanzelf rechterop zitten! :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:43

R_emkee schreef:

Zoals ik je antwoord hier lees, lees ik het dat je als je geen wedsteijdambities hebt je je paard best in zo een valse knik rijden kan.
Als je wil dat het paard langer meegaat en geen last van blessures krijgt is het belangrijk om hem goed te trainen, zoals dr anderen ook al posten is het in combi met voor de wagen wel moeilijk bij te houden.
Wedstrijd ambitie is een heel ander verhaal, het gaat erom dat een paard z'n lichaam goed gebruikt, niet of je met een bepaalde houding rijden puntjes en lintjes scoort. Dat zou een mooi einddoel kunnen zijn maar mag wat mij betreft niet de hoofdreden zijn

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 16:35

Nee zo bedoel ik het ook weer niet maar tis meer van dat we daar niet gericht naar aan het trainen zijn ;)