Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bettyvn schreef:, en of je idd bij een bepaalde ernstige blessure of ziekte bereid ben om hem al te laten gaan.
ilseadema2 schreef:Oké hmmmm... ik heb nu een verzorgpony en de eigenares zei zelfs dat zij het deed met 500 euro in de maand en dat dat te doen was... en dan zit de hoefsmid/ontwormen/inentingen etc gewoon bij het maand bedrag in dus... die 700 euro is gewoon een buffer als er bijv iets ergs gebeurd of het paard ziek wordt etc
Zeepsop schreef:Het enige dat me opviel was het feit dat je vriend voor een jaar een fulltime baan krijgt. Maar wat als hij na dat jaar geen verlenging meer krijgt? Ik vind altijd dat als je iets wil en het is mogelijk dan moet je dat doen, maar toen ik dat las dacht ik wel even van hmmm..
Ik ben ook zeker niet iemand die hier een snelle beslissing over wil maken integendeel! Mijn vriend doet werk en leren op het HBO en dat volgt hij 4 jaar hij moet dus ook echt voor zijn studie een leerbedrijf hebben waar hij salaris krijgt anders kan hij zijn school niet voortzetten, dus dat geeft mij wel gelukkig zekerheid!Als ik het paard ga kopen is het ook niet dit jaar! Ik ben namelijk echt iemand die zoveel nadenkt en piekert en het dan misschien gaat doen, ik wil echt een half jaar zekerheid bij mijn vriend zijn baan en over de financiën. Ik heb nu alles al opgeteld en dan kan het goed uit maar ik wil het toch eerst nakijken en dan begin volgend lente een aankoop doen! Poekkie schreef:Wij hebben op enkele maanden tijd ook rond de 3000 euro aan onverwachte kosten gehad... en dan nog niet eens naar de kliniek,maar aan drukplekken / zadelpasser / nieuw zadel / allergies / nieuwe -anti-allergische spullen en wolletjes / zalfjes voor wondjes / kapotgescheurde dekens /... 't loopt snel op.
Ook met paard van een vriendin meegereden ivm koliek. Operatie is idd 3000 in het beste geval en tot 8000 bij complicaties.
Ikzelf wil altijd minimaal 5000 euro op de rekening hebben staan, anders wordt ik zenuwachtig. Maar ik denk niet dat die 5000 euro opeens helemaal op zullen zijn, minder moet ook lukken. Maar 700 lijkt mij wel echt weinig.
(Jep, in mijn profiel staat nog dat ik bijrijder ben. Ondertussen mede-eigenaar en mede-gelukkige voor de kosten)
ik heb bij verschillende eigenaren ook gevraagd om het "potje" en die hebben dan echt een potje van rond de 1000 euro! Ik heb me een beetje verdiept in dat hele koliek gebeuren en daar wil ik niet in investeren... erg dieronvriendelijk en ook nog eens heel weinig slagingspercentage... het zadel en dergelijke zit niet bij het bedrag bij even ter verduidelijkheid!! Ik probeer natuurlijk zon hoog bedrag te sparen maar ik hoop dat het gewoon voldoende is en dat ik geluk heb!! Bij ons is het fijne dat je bij de DA maandelijks kan aflossen! Scheelt ook een heleboel!!
lieveli schreef:Ik zou lekker wachten tot je afgestudeerd bent. Het zou pijnlijk zijn als je je paard weer weg moest doen ivm je nieuwe baan.
ik heb nu juist de tijd om het paard te verzorgen dat maakt het voor mij heel erg aantrekkelijk om het te doen!!
ilseadema2 schreef:Waarom als ik vragen mag een nieuwe baan, bedoel je qua tijd? Dan zou het betekenen dat ik nooit een paard kan aanschaffen....ik heb nu juist de tijd om het paard te verzorgen dat maakt het voor mij heel erg aantrekkelijk om het te doen!!
upendo schreef:Als je een paard koopt, koop je hem voor het leven. Studentenleven is een heel ander leven dan werkend leven. Ik ga met Lieveli mee. Ga eerst afstuderen en daarna geld verdienen. Dan is dat grote potje ook minder hard nodig. Met je stufi kom je niet heel ver.
Eerst aan het dier denken en dan aan jezelf.
Ragdollcat schreef:Ik zou nog even gaan doorsparen, want met slechts 700 euro om het achter de hand te hebben voor als je paard iets gaat krijgen kom je er niet.
Geloof mij........het is hartstikke leuk om een eigen paard te hebben maar het kost ook veel geld en tijd. Maar als jouw vriend bij wilt gaan springen als het wat gaat mankeren........dan is er veel mogelijk. En het is niet alleen maar leuk hoor, vervelende dingen horen er ook bij maar je krijgt er heel veel voor terug en je leert er ontzettend veel van.
Ik had er ook heerlijk van genoten en heb altijd eigen paarden gehad.....maar voor nu sinds mijn paard is ingeslapen in 2014 is het ineens erg benauwend voor mij om een nieuwe paard daadwerkelijk te gaan houden etc. zo gek........ en er spelen ook andere dingen mee en dus won mijn verstand het en heb er nog geen enkele moment spijt van........en geniet ik nu van een paardvrije leven......maar ja ik ben dan ook ouder he (40+). Veel meer tijd voor andere leuke dingen die ik altijd heb moeten missen i.v.m. het tijdtekort.