FatCat schreef:Dit is mijn mening:
Paard die zelf onzeker is - heeft een ruiter nodig met veel zelfvertouwen.
Je vermeld ook dat je 2 weken niet kan rijden met een val - dit paard heeft een ruiter nodig dit het gewoon de volgende dag terug kan opnemen en veel bevestiging kan geven.
Als het paard al moeite heeft met hekjes weet ik niet hoe geschikt ze is voor crossen. Natuurlijk kan dit allemaal verbeteren, maar zoals je zelf zeg is je zelfvertrouwen helemaal weg.
Het moet allemaal tof blijven natuurlijk. Als je haar zou houden zou ik tijdelijk een andere ruiter zoeken voor het springen. Of je moet vrede nemen dat je niet echt kan verder gaan met springen/crossen.
Success met de beslissing.
Bedankt!
Ik kan dan 2 weken niet springen nee...
Ligt er wel aan hoe ik er naast lig uiteraard en how m'n lichaam reageert maar dat ter zijde.
Ze heeft inderdaad veel vertrouwen nodig, dat vertrouwen krijgt ze steeds weer meer terug van mij en het gaat dus ook wel steeds beter.
Ookal trainen we dressuurmatig, iedere dag als we rijden pakken we een kruisje, cavaletti, het hekje en een stijltje mee.
Dit gaat steeds fijner en het wordt steeds vertrouwder, er staan weer wat bb parcoursjes en onderlinge springwedstrijdjes gepland dus daar gaan we mooi mee verder..
Heb er inderdaad aan gedacht om haar in training te zetten maar ivm haar karakter heb ik daar mijn twijfels bij..
en ook de kracht en souplesse, alleen was dit haar eerste keer vrij springen, de bak was zoals je kan zien wat zwaar dus het was niet ideaal...
. Ik zou haar prachtig vinden voor de wagen, maar daar ging je vraag niet over.