Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anjali schreef:Je hebt het paardje bezichtigd en het viel tegen.Als het net geimporteerd is denk ik niet dat hij 15 is hoor.Meestal zijn dat toch wel jonge paarden.Als ze uit een natuurgebied komen dan zit er heel veel opvoedwerk aan,ondanks dat ze vlak na aankomst heel braaf lijken. Overdonderd waarschijnlijk.Ik heb zo,n import gehad en die bleek dus niet braaf nadat hij een tijdje bij mij was.Althans,ik kon hem niet aan ondanks dat ik wel ervaring heb.
koetjeboe schreef:anjali schreef:Je hebt het paardje bezichtigd en het viel tegen.Als het net geimporteerd is denk ik niet dat hij 15 is hoor.Meestal zijn dat toch wel jonge paarden.Als ze uit een natuurgebied komen dan zit er heel veel opvoedwerk aan,ondanks dat ze vlak na aankomst heel braaf lijken. Overdonderd waarschijnlijk.Ik heb zo,n import gehad en die bleek dus niet braaf nadat hij een tijdje bij mij was.Althans,ik kon hem niet aan ondanks dat ik wel ervaring heb.
dan was hij geen 15 maar in elk geval zonder twijvel boven de 10. Die handelaar had wel meer oudjes die verkocht hij als kinder pony..
deze pony was ook zeker niet overdonderd kwa rijden. Hij was gewoon echt netjes aangereden.
Dit voelde echt als een ervaren pony
Anisa1994 schreef:In Deventer hadden ze vorig jaar ook zo'n tinker gekocht via handelsstal Maccloud net uit Ierland. Was beleerd voor de wagen zei men. Nou dat werd rodeo met steigeren voor de wagen.Het paard was totaal ongeschikt.
Ik zou met echt bedenken om een paard zo uit Ierland te kopen. Het zijn niet de besten die hier heen komen met kans op ziektes. Mijt (afgeschoren manen en benen), Mok en CPL. Dit betekend veel werk om dit te behandelen.
Door de heren importeurs wordt er in ieder geval lekker veel geld verdiend.
Salora schreef:Anisa1994 schreef:In Deventer hadden ze vorig jaar ook zo'n tinker gekocht via handelsstal Maccloud net uit Ierland. Was beleerd voor de wagen zei men. Nou dat werd rodeo met steigeren voor de wagen.Het paard was totaal ongeschikt.
Ik zou met echt bedenken om een paard zo uit Ierland te kopen. Het zijn niet de besten die hier heen komen met kans op ziektes. Mijt (afgeschoren manen en benen), Mok en CPL. Dit betekend veel werk om dit te behandelen.
Door de heren importeurs wordt er in ieder geval lekker veel geld verdiend.
Hier ook een van mccloud.
Ik heb hem van een kennis. Paard zou geschrikt zijn voor beginners en heel braaf zijn met rijden.
Beesje is niet eens ingereden. Doodsbang voor het zadel. Kent geen rem gas of stuur.
Ik ben hem aant inrijden. En nu hij me vertrouwd... Wat een prachtdier!!
Ten eerste kwa bouw heel net dier. Maar ook een topkarakter.
koetjeboe schreef:Anjali. Pony was kreupel. En die man verkoopt een 5 jarige pony. Daar kom ik voor. En als het dan een 15 jarige blijkt te zijn is dat idd niet wat ik zoek. Ik snap niet helemaal wat je duidelijk probeerd te maken