Dustyenmax18 schreef:safina schreef:Als je verder wilt met hiquero, dan zal je je waarschijnlijk erbij neer moeten leggen dat je problemen blijft houden. Het is normaal en gezond dat paarden wel eens een sprintje trekken in de wei. Hij kan daar blijkbaar niet goed tegen. Weidemaatjes wisselen of er een wegdoen zal daar echt niets aan veranderen. Dan heb je hetzelfde gedoe met een ander weidemaatje.
Je schrijft dat hij een fijn, braaf sportpaard is en dat je erg blij met hem bent. Dus de vraag is denk ik: hoeveel plezier heb je van hiquero en weegt dit op tegen de problemen die hij geeft? En bljjft dat ook zo in de toekomst? Heb je het ervoor over? En is het voor hem nog wel te doen op deze manier? Of is het voor hem beter om te gaan zoeken naar een plek in een grotere kudde, waar hij wellicht meer houvast heeft?
Ja het weegt wel er tegen op ja.
Het is niet zo dat dit dagelijks gebeurd en ook niet wekelijks. Dit gebeurd misschien 1x in de 2 weken of 1x in de maand.
Zo vaak krijg ik het in iedergeval mee.
Hiquero weg doen staat dus ook niet ter discussie.
Ik sta wel open voor dingen die ik zou kunnen doen zodat het minder kan worden maar hij gaat echt niet weg.
.
Dat snap ik heel goed . Als het een fijn paard is waar je een klik mee hebt, zou ik hem ook niet zomaar wegdoen. Dan maar dealen met zn minpunten.
Als het niet al te vaak gebeurt, dan blijkt daar uit dat het in ieder geval niet superhardnekkig gedrag is. Dat is fijn. Dan kan je onderzoeken wat triggers zijn om uit zn plaat te gaan en kijken of je die kunt wegnemen. Voor zover mogelijk natuurlijk. Mischien kan je eens bekijken wat er gebeurt als je hem in eem grotere kudde plaatst. Vaak hebben dat soort neuroten meer houvast aan meer stabiele paarden om zich heen dan aan minder.

. Maakt mij verder niet uit hoor, maar erg helder vind ik je er niet naar kijken.
Ik zou echt ander voer gaan kiezen, met minder suiker en zetmeel. En met meer olie.