Gypsy schreef:Kan ze op de plek waar ze buitenkomt ook echt eens lekker rennen of is het daar te klein/modderig voor? Staat ze met andere paarden van ongeveer dezelfde leeftijd, zodat ze lekker kan spelen?
Onbeperkt ruwvoer en weinig brok klinkt al heel goed, dat is op het moment idd het beste wat je kunt doen. Een handje brok of vitaminekorrel is genoeg.
Verder zou ik inderdaad eerst de lichamelijke problemen aanpakken voor je verdergaat.
Kan je instructrice, als dat opgelost is, niet een keer bij jou thuis komen helpen? Dus eerst samen uit de stal halen, opzadelen, en dan bij jou thuis rijden. Desnoods een paar keer, tot je het weer zelf af kan.
Oja, eerst even longeren en dan pas rijden is ook geen schande hoor. Sterker nog, zelf doe ik ook wel eens grondwerk oefeningen voor ik op stap. Deze bevestigen jouw positie als leider, waardoor het rijden daarna ook makkelijker gaat. Parelli kan hartstikke leuk zijn, en als je het een beetje fanatiek doet train je ook dingen die je in de dressuur weer gebruiken kan.
Er zijn boeken en dvd's van, en ook instructeurs die bij jou thuis langs komen.
Weet je wat het is, met elk paard moet je wel door een bepaald proces heen voor het jouw droompaard is. Ik heb nu 4 paarden gekocht, ze zijn allemaal pas met de tijd meer aan mijn eisen gaan voldoen omdat ik ze zelf naar mijn hand zet.
Met een beetje hulp kan ook jij leren hoe dat moet. Daar heb je je paardenleven lang plezier van.
Ze krijgt bij ons veel weidegang, we hebben een grote wei. Wij hebben nog een oudere ruin en merrie.
Dat zou wel kunnen. Mijn rij instructrice is vaker hier bij mij thuis gekomen. Dat was wel voordat mijn merrie uit begon te proberen in onze bak.
Daar heb je gelijk in ja! We hebben haar paar keer gelongeerd voor de les omdat ze toen best wel fris was. Bedankt voor je tips! Ik ga het eens opzoeken.