Manegepaard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:08

Mijn dame van nu 34 was 28 toen ik haar kocht omdat ze met pensioen ging.

imke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:21

wow!
Ik krijg echt kippenvel van jullie mooie verhalen :) ik ben blij om te horen dat het ook goed kan gaan, ik hoorde vooral slechte verhalen daarom dat ik dan maar zelf een topic opende :).

Ik vraag het idd omdat mijn once in a lifetime horse in een manege staat :) en ik me af vraag waar ik rekening mee moet houden moest het ooit mogelijk zijn om haar te kopen :p dromen mag altijd hé ;)

bedankt aan iedereen om te reageren :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:23

Ik had gisteravond al even een stipje gezet om vandaag even te kunnen reageren.

Ik heb inmiddels bijna 3 jaar geleden een manegepaard gekocht(vermoedelijk een draver kruising). Dit was een paard dat op de manege geboren was en waarmee ik vanaf het begin al een enorme klik had en heb dit dier dus helemaal zien opgroeien(afgezien van zijn tijd in de veulenopfok).
Toen hij oud genoeg was, is hij beleerd en zou eigenlijk mee gaan draaien in de lessen. Dit heeft hij ook een tijdje gedaan, maar was daar eigenlijk niet heel geschikt voor. Daarnaast is het een vrij dominante ruin en wist al vrij snel dat hij aan de hand veel sterker en slimmer was dan het gemiddelde manegekind. Dus ook in de omgang was hij niet heel erg geschikt voor de kids(begrijp me niet verkeerd, het is een fantastisch lief dier. Maar wel 1 die echt duidelijkheid nodig heeft en de grenzen moet weten).

Uiteindelijk(toen was hij 9) heb ik gezegd dat ik hem wel heel graag wilde kopen. Hij stond toen niet te koop, maar ik denk dat dit wel op de planning gestaan heeft. Het is een paard waarvan ik op dat moment heel zeker wist 'als ik hem nu niet koop en hij gaat toch ergens anders heen, krijg ik eeuwig spijt'.
Ik heb er een fantastisch paard aan overhouden, 1 die heel graag samen met en voor je wil werken. Een enorm lief dier en ik heb nog nooit een seconde spijt gehad van de aankoop.
Sterker nog, ik zou het zo weer doen en niet twijfelen om een manegepaard te kopen.

imke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 10:33

Ik ben echt blij met de mooie verhalen :o zijn er nog mensen met een verhaal?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:55

Ik heb een manegepaard gekocht die niet meer geschikt was. Inmiddels alweer 13 jaar geleden. Hij was toen 9 nu bijna 23. Heeft altijd zijn karakter gehouden.maar absoluut geen spijt gehad tis mijn maatje waar ik vele mooie herinneringen heb mee mogen maken en hopelijk volgen er nog meer!